Gravatar

#1 filmz-pthom06 18 år siden

Jeg er journalist på ungdomsbladet Chili og er for tiden igang med en artikel om danske skuespillere, der har været tætte på at få roller i internationale filmproduktioner, men som enten blev vraget i den afsluttende runde, eller måtte springe fra projektet, inden optagelserne gik igang.

Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej med min research? Både hvad angår detaljer om hvorfor, de ikke fik de respektive roller, men også om andre ”lige-ved-og-næsten-historier”, som jeg kunne bruge.

Indtil videre har jeg fundet frem til følgende skuespillere:

Iben Hjejle: Sagde nej til rollen som Eowin i ”Ringenes Herre”. Derudover havde hun fået en mindre birolle i ”The Constant Gardener”, men blev i sidste øjeblik erstattet af en tysk skuespillerinde.

Anders W. Berthelsen: Var blevet tilbudt rollen som Christian i ”Moulin Rouge”, men måtte takke nej, da han ikke måtte springe fra tv-serien ”Taxa”.

Thure Lindhardt: Skulle have spillet Silas i ”Da Vinci Code”, men blev droppet, da han virkede for spinkel i forhold til Tom Hanks. Han har derudover været til casting på filmen ”The Assassination of Jesse James”, men fik ikke rollen.

Sonny Fredie-Pedersen: Fik en rolle i en Jackie Chan-film, men måtte af ukendte grunde springe fra.

Er der flere?

På forhånd tak!

- Per
Gravatar

#2 Guts 18 år siden

Jeg anede intet om de to første. Men vildt nok.
Har dog ingen bud..:!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 evermind 18 år siden

Jan Gintberg som Mr. Incredible i The Incredibles. Man besluttede at lave en animeret film og blot anvende hans træk istedet, da manden krævede for meget i løn. Det forlyder, at et sagsanlæg mod Pixar p.t. er under opsejling...

Or not. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#4 gi-jones 18 år siden

Den med Iben Hjejle lyder sgu som en røver. Har du tjekket den grundigt?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 HonoDelLoce 18 år siden

Jaaaa, synes også den med Hjejle-tøsen lyder lidt som en Wendy-drøm :)

Med hensyn til Sonny-boy, så var det vel fordi de fandt ud af, at han ikke ejer noget der ligner noget i nærheden af talent for andet end dans :D

#3 - sjovt, præcis den tanke der har jeg faktisk haft mange gange, når man lige er faldet over en reklame for Incredibles eller har set filmen :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Patriarch 18 år siden

Jeg har hørt den med Hjejle før - og vist nok hørt fra hende selv, hvor hun siger at hun ikke kunne tage så lang tid væk fra familien.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 Bates 18 år siden

Anders W. Berthelsen: Var blevet tilbudt rollen som Christian i ”Moulin Rouge”, men måtte takke nej, da han ikke måtte springe fra tv-serien ”Taxa”. - bummer! :D
Gravatar

#8 gi-jones 18 år siden

Nu er der jo også stor forskel på at have været i betragtning til en rolle, og så til rent faktisk at blive tilbudt den. Jeg tror ikke altid journalister skældner helt imellem dem.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 18 år siden

Mon det var derfor han røg ud i alle de stof-problemer ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 Patriarch 18 år siden

Kan ikkehuske om hjejle blev best om at komme til casting, eller rent faktisk fik rollen -nok det første. Men hun takkede pænt nej :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: