Gravatar

#1 Kiksmann 15 år siden

Jeg har de to bokse som der er udkommet. Men jeg ved at Argento har været en meget aktiv herre.
Er der nogen som ved om der er flere bokse med flere af hans film, eller skal jeg til at jage dem enkelt vis?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2 dyg 15 år siden

Hvad er det for nogle bokse du har?

Personligt har jeg selv købt de filmene enkeltvis (tror jeg har omkring 10 stykker). Men taget dine første anmeldelser i betragtning, så ville jeg da ikke regne med, at du gad bruge mere tid på ham.

Nu er det ved at være 4-5 år siden jeg har set Tenebre, men jeg husker den som værende en af hans absolut bedste film (sammen med Opera og Profondo Rosso), så hvis den kun er 2/6 værd, så er der nok ikke alverden at komme efter for dig :) Og musikken, leveret ekstremt lækkert af Goblin, hvis du spørger mig, er også typisk for flere af hans film, hvor den virker absolut bedst i Profondo Rosso og skaber en ekstremt nasty stemning.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Thomsen 15 år siden

Hvis det er de danske bokse udsendt af et budget-label, så er de kvalitetsmæssigt ikke ret meget værd. Resten af Argentos film, dvs. de fleste af hans nyere produktioner, kan kun fås enkeltvis. Men som nayze skriver, så er det nok spørgsmålet, om det er det værd for dig. Argentos nyere film har generelt ry for at være ret dårlige. Hans hovedværker er helt sikkert fra 1970'erne og til starten af 1980'erne.

Jeg kan anbefale den danske udgave af PROFONDO ROSSO (=Deep Red) fra Another World Entertainment, der både indeholder den lange udgave og den lidt mere underholdende og kortere internationale version. Jeg synes selv, at den lange udgave kører lidt i tomgang undervejs i sideplots.

SUSPIRIA er lige udkommet i en remastered udgave i UK. Den skulle stå bedre end de franske og italienske remasterede udgivelser, men stadigvæk have problemer med farvebalancen og kontrasten i enkelte scener. Til gengæld har de rettet fejlen fra Anchor Bays dvd-udgave, hvor lydniveauerne efter sigende var helt forkerte og endda manglede enkelte effekter. Selve filmen er temmelig tåbelig og handlingsløs, men alligevel stærkt fascinerende pga. den fuldstændigt vilde billed- og lydside.

INFERNO, der er en slags uafhængig fortsættelse til SUSPIRIA, findes kun i en god version på italiensk dvd. Den ser til gengæld også meget flottere ud end alle andre udgivelser af filmen. Det er ret vigtigt, fordi det - ligesom SUSPIRIA - er en film, der i høj grad lever på sin stil og ikke sit temmeligt forvrøvlede nonsensplot.

BIRD WITH A CRYSTAL PLUMAGE er udgivet i en flot version af Blue Underground i USA.

Den danske Tenebre er måske ikke den flotteste, men den er til gengæld komplet som en af de få dvd-udgaver i verden.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: