Gravatar

#11 filmz-zanoan 21 år siden

#7, fandt dem allesammen.

Mens fortælleren er på hotellet og snakker om "single-serving" ting, og ser videoen af personalet der byder ham velkommen, er det Tyler yderst til højre.

Genialt.

#12 JannikAnd 21 år siden

Jeg er chokeret!

Jeg kan (lidt) forstå, at man kan undgå at få øje på Tyler Durdens "skjulte" optrædener i løbet filmen - bevares, jeg opdagede det også første anden eller tredje gang, jeg så den. MEN den makabre cameo til slut er da fuldstændig uundgåelig. Jeg mener... Den fylder jo hele skærmbilledet og har en langt længere varighed end Tyler Durden-klippene.

Sorry, hvis jeg viker som en gnaven stodder, men jeg troede bare, det var åbenlyst...
Gravatar

#13 filmz-ataris 21 år siden

Synes også den var ret tydelig :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#14 nakalay 21 år siden

Ja, alle de klip, nævnt i denne tråd, er da umulige ikke at få øje på. Og I, der oplever det anderledes, burde bestille en tid hos jeres lokale optometrist. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#15 Tylerdurden 21 år siden

Fight Club er en SUVERÆN film. Sammen med SE7EN er de to af 90'ernes bedste film!

Go on David. Give us another one!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#16 JannikAnd 21 år siden

Have patience. Se her.
Gravatar

#17 DarkLight 21 år siden

Jeg er enig med de fleste. Pikken er det meningen man skal se med det blotte øje første eller ihvertfald anden gang. Det er en del af filmen og dens afsluttende punchline.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 Morbid 21 år siden

Har svært ved at se det GENIALE i Tylers små cameos...
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#19 filmz-zanoan 21 år siden

Det geniale er, at man via disse små glimt får en indflydelse i Tylers voksende dominans og fremtræden i fortællerens sind. Allerede inden Tyler reelt kommer til ham i form af en skikkelse, eksisterer han naturligvis i hans underbevidsthed. F.eks. ser man Tyler dukke op hos støttegruppe, hvor lederen bl.a. siger "I look around this room, and I see a lot of men (...)". Det samme siger Tyler i kælderen inden han siger, at folk ikke har overholdt reglerne.

Så vidt jeg ved "popper" Tyler ikke ind i fortællerens sind i bogen. Ergo er det til Finchers fortjeneste, at han har lavet disse småting. At Fincher har forstået bogen og det gennemgående tema med fortællerens udvikling. Derfor vælger han at lave disse frames, og dette er naturligvis yderligere bekræftet i, at Tyler SELV arbejder og lave sådanne sketches.

Som sagt forstår jeg heller ikke selv hvordan jeg kunne have undgået at se pikken. Men uanset hvad, differentierer pikken og klippene med Tyler sig. Klippene med Tyler beskæftiger sig med fortællerens underbevidsthed, det sidste er blot et spil fra galleriet, og man kan fortolke det som om, at Tylerismen et eller andet sted lever videre (i os alle).

#20 Morbid 21 år siden

Har skam forstået filmen, og kan også godt lide den. Men synes absolut ikke den er genial
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: