Well, jeg synes om "The Elephant Man", "Dune" og "Twin Peaks" (tv-serien, ikke filmen).. har ikke fået set "Lost Highway" og "Mulholland Drive".
Jeg har dog hørt en del godt om "Mulholland Drive", så den glæder jeg mig til.. men ellers synes jeg at han er ret ujævn, og primært vinder på en smule chokeffekt og undren, som han kun opnår ved første gennemsyn af hans film.
Jeg synes, kort sagt, ikke rigtigt at hans film holder til mere end et gennemsyn, med ganske få undtagelser, og der er langt imellem at han virkelig laver en god film.
Nu er det selvfølgelig ikke hans skyld, men hans datter bør så bestemt ikke gå i hans fodspor. ;)
#2 det du skriver med chokeffekt kan altså ikke være længere fra sandheden, hans film SKAL ses mere end en gange fordi de er så propfyldte med hints og er så djævelsk godt skruet sammen at de faktisk først begynder at give mening efter et par gange(specielt Mullholland drive)
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Din mening måske, men ikke min. :) Udover dem jeg har nævnt, synes jeg ikke der er nogle af hans andre film, som jeg har set, der holder når jeg har set dem for anden gang.. så, der bliver vi ikke enige.
#1 filmz-Seth GekOo 22 år siden
Hvilken af hans produkter synes i er hans bedste?
Hvad syner i om hans stil?
Hvorfor?
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#2 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg har dog hørt en del godt om "Mulholland Drive", så den glæder jeg mig til.. men ellers synes jeg at han er ret ujævn, og primært vinder på en smule chokeffekt og undren, som han kun opnår ved første gennemsyn af hans film.
Jeg synes, kort sagt, ikke rigtigt at hans film holder til mere end et gennemsyn, med ganske få undtagelser, og der er langt imellem at han virkelig laver en god film.
Nu er det selvfølgelig ikke hans skyld, men hans datter bør så bestemt ikke gå i hans fodspor. ;)
#3 Morbid 22 år siden
Filmene svinger en smule i kvalitet, men jeg synes The Elephant Man, The Straight Story, Blue Velvet og Mulholland Dr. er fantastiske film.
Brød mig ikke så meget om Dune og Lost Highway, men kan sagtens se hvorfor nogle fans også tilbeder dem.
Er desuden en af de få der ikke har set Twin Peaks endnu
#4 davenport 22 år siden
#5 Guts 22 år siden
#6 filmz-maban 22 år siden
#7 filmz-phalanx 22 år siden
det du skriver med chokeffekt kan altså ikke være længere fra sandheden, hans film SKAL ses mere end en gange fordi de er så propfyldte med hints og er så djævelsk godt skruet sammen at de faktisk først begynder at give mening efter et par gange(specielt Mullholland drive)
#8 filmz-Seth GekOo 22 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#9 filmz-Kadann 22 år siden
Din mening måske, men ikke min. :) Udover dem jeg har nævnt, synes jeg ikke der er nogle af hans andre film, som jeg har set, der holder når jeg har set dem for anden gang.. så, der bliver vi ikke enige.