Forslag til afstemning over 'Verdens 10 bedste film":
Hvorfor tager filmz.dk's ledelse ikke og laver et rundspørge hos alle brugerne? (Det kan evt. gøres ved at der automatisk åbner et 'spørge-vindue' når man logger ind på siden.) Lad brugerne hver især selv komme i tanke om deres personlige top 10 (med mulighed for at nævne de 10 film i tilfældig rækkefølge), og lav en rimelig deadline for indkomne svar. ... Hvis Film X så er nævnt flest gange, er det dén der er verdens bedste film ifølge filmz.dk's brugere, og hvis Film Y er nævnt næstflest gange er det dén der er verdens andenbedste film ... o.s.v. ned til og med den tiende bedste film (hvis da ikke længere).
#41 Der er ingen tvivl om at det ville være KLART nemmest hvis det hele bare foregik via somekind of poll. Der kunne være mange forskellige måder af lave det på.
Personligt syntes jeg det ville være bedst hvis alle kunne gå ind et sted og lave sin helt egen personlige top 10, hvor man havde ALLE film i verden (eller something like that) til rådighed. Der ud fra kunne ledelsen så hurtigt lave en "Overall Top" (ved at regne ud osv.) men det er jo nok et større arbejde at gå i gang med :D
Men tilbage til denne her tråd. Den har nu kørt så længe at det da ville være spild at stoppe den nu og så bare afgøre det ved en poll? no?
Til DD: kan sagtens se din point, men syntes dog man skulle lade den køre tiden ud som aftalt. Mest fordi that's the rules... Men kan heller ikke komme uden om at, hvis det kommer til at se ud som din exit poll viser, er det efter min mening en RIGTIG lorte top 10 :D men det jo bare mig, that's life.
Personligt syntes jeg det ville være bedst hvis alle kunne gå ind et sted og lave sin helt egen personlige top 10, hvor man havde ALLE film i verden (eller something like that) til rådighed.
"Gå ind et sted"?
Behøver man gå længere end hen til de hylder med film, man har i sin stue derhjemme? ;-) ... Jeg er temmelig sikker på, at de fleste filmz.dk-brugere også EJER deres yndlingsfilm.
Desuden bør de være muligt at opføre trilogier á la "Lord of the Rings" som én film, ihvertfald når det er en fortælling der først afsluttes i 3'eren. ... Hvis nu Peter Jackson kunne have filmet første del og fore vigt skrinlagt fortsættelsen af historien, ville man jo stå med verdens underligste og mest uforløste slutning på en film, altså slutningen på "Fellowship of the Ring".
;-D ... Misforståelsen skyldes, at jeg troede, du med ordene "gå ind et sted ... hvor man havde ALLE film i verden (eller something like that) til rådighed" mente, at man forud for afstemningen skulle forsøge at opstille en alenlang liste, som brugerne så skulle vælge ud fra. ... Men okay, det var nu osse en tanketorsk fra min side, for hvem kan lave en fuldstændig liste over "ALLE" film i verden? hehe
2001: A Space Odyssey (1968) 38 Aliens (1986) 32 Battaglia Di Algeri, La (1966) 44 Before Sunrise (1995) 0 Blade Runner (1982) 24 Buono, Il Brutto, Il Cattivo, Il / The Good, The Bad & The Ugly (1966) 23 Casablanca (1942) 35 Una Volta Il West / Once Upon A Time In The West (1968) 18 City Lights (1931) 1 Donnie Darko (2001) 37 Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) 2 Godfather, The (1972) 25 Godfather: Part II, The (1974) 4 Heat (1995) 30 Lawrence Of Arabia (1962) 0 Lord Of The Rings, The: The Fellowship Of The Ring (2001) 33 Miller's Crossing (1990) 0 Mononoke-hime (1997) 26 Monty Python And The Holy Grail (1975) 0 Rear Window (1954) 0 Se7en (1995) 10 Shichinin No Samurai / De Syv Samuraier (1954) 19 Shining, The (1980) 1 Some Like It Hot (1957) 0 Spirited Away / Chihiro Og Heksene (2001) 0 Star Wars: A New Hope (1977) 30 Terminator 2: Judgment Day (1991) 36 Usual Suspects, The (1995) 4 Vertigo (1958) 0 Yojimbo (1961) 0
Har problemet ikke bare været, at når det er en tråd og ikke en kryds-af-poll eller popup-box, så er der bare ikke så mange, der deltager? Det har jo været problemet i nærværende.
#41 BN 16 år siden
Hvorfor tager filmz.dk's ledelse ikke og laver et rundspørge hos alle brugerne? (Det kan evt. gøres ved at der automatisk åbner et 'spørge-vindue' når man logger ind på siden.) Lad brugerne hver især selv komme i tanke om deres personlige top 10 (med mulighed for at nævne de 10 film i tilfældig rækkefølge), og lav en rimelig deadline for indkomne svar. ... Hvis Film X så er nævnt flest gange, er det dén der er verdens bedste film ifølge filmz.dk's brugere, og hvis Film Y er nævnt næstflest gange er det dén der er verdens andenbedste film ... o.s.v. ned til og med den tiende bedste film (hvis da ikke længere).
#42 mr gaijin 16 år siden
#43 Wrangque 16 år siden
Personligt syntes jeg det ville være bedst hvis alle kunne gå ind et sted og lave sin helt egen personlige top 10, hvor man havde ALLE film i verden (eller something like that) til rådighed. Der ud fra kunne ledelsen så hurtigt lave en "Overall Top" (ved at regne ud osv.) men det er jo nok et større arbejde at gå i gang med :D
Men tilbage til denne her tråd. Den har nu kørt så længe at det da ville være spild at stoppe den nu og så bare afgøre det ved en poll? no?
Til DD: kan sagtens se din point, men syntes dog man skulle lade den køre tiden ud som aftalt. Mest fordi that's the rules... Men kan heller ikke komme uden om at, hvis det kommer til at se ud som din exit poll viser, er det efter min mening en RIGTIG lorte top 10 :D men det jo bare mig, that's life.
#44 BN 16 år siden
"Gå ind et sted"?
Behøver man gå længere end hen til de hylder med film, man har i sin stue derhjemme? ;-) ... Jeg er temmelig sikker på, at de fleste filmz.dk-brugere også EJER deres yndlingsfilm.
#45 Wrangque 16 år siden
Mente nu "ind et sted på siden" (filmz) hvor man går ind og laver en top 10.
#46 BN 16 år siden
#47 BN 16 år siden
;-D ... Misforståelsen skyldes, at jeg troede, du med ordene "gå ind et sted ... hvor man havde ALLE film i verden (eller something like that) til rådighed" mente, at man forud for afstemningen skulle forsøge at opstille en alenlang liste, som brugerne så skulle vælge ud fra. ... Men okay, det var nu osse en tanketorsk fra min side, for hvem kan lave en fuldstændig liste over "ALLE" film i verden? hehe
#48 Wrangque 16 år siden
Ps. Jeg poster... Havde jeg nær glemt i alt den snak.
#49 Wrangque 16 år siden
Aliens (1986) 32
Battaglia Di Algeri, La (1966) 44
Before Sunrise (1995) 0
Blade Runner (1982) 24
Buono, Il Brutto, Il Cattivo, Il / The Good, The Bad & The Ugly (1966) 23
Casablanca (1942) 35
Una Volta Il West / Once Upon A Time In The West (1968) 18
City Lights (1931) 1
Donnie Darko (2001) 37
Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) 2
Godfather, The (1972) 25
Godfather: Part II, The (1974) 4
Heat (1995) 30
Lawrence Of Arabia (1962) 0
Lord Of The Rings, The: The Fellowship Of The Ring (2001) 33
Miller's Crossing (1990) 0
Mononoke-hime (1997) 26
Monty Python And The Holy Grail (1975) 0
Rear Window (1954) 0
Se7en (1995) 10
Shichinin No Samurai / De Syv Samuraier (1954) 19
Shining, The (1980) 1
Some Like It Hot (1957) 0
Spirited Away / Chihiro Og Heksene (2001) 0
Star Wars: A New Hope (1977) 30
Terminator 2: Judgment Day (1991) 36
Usual Suspects, The (1995) 4
Vertigo (1958) 0
Yojimbo (1961) 0
#50 filmz-DocDoom 16 år siden
Admin's har tidligere i denne poll meddelt, at poll'en ikke kan køres som alm. poll el. lign. ad teknisk vej.
#42: "Der er en lettere måde at gøre det på. Vi kan oprette en liste, hvor folk skriver deres yndlingsfilm på. Hver har en enkelt stemme"
Det minder jo meget om den måde, som listen, der ligger til grund for denne poll, oprindeligt blev til på. http://www.filmz.dk/forum/item/24086/#first
Har problemet ikke bare været, at når det er en tråd og ikke en kryds-af-poll eller popup-box, så er der bare ikke så mange, der deltager? Det har jo været problemet i nærværende.