#31 21 år siden

Først en lille advarelse. Jeg har altså ikke set så forfærdlig mange film endnu. Kan godt være listen bærer lidt prag af det

1 Léon
2 Gladiator
3 Den grønne mil
4 Rosens navn
5 The Postman
6 PotC
7 LotR trio
8 Indy Trio
9 Saving Private Ryan
10 Kill Bill Vol. 1+2
11 Back to the Future Trio
12 The Matrix (kun eteren)
13 Danser med ulve
14 Interview with the Vampire
15 Monty Python and The Holy Grail
16 Life of Brian
17 The Wizard of Oz (den gamle af dem. Der der tit er på TCM)
18 Gandhi
19 Judgment at Nuremberg
20 Lion King

Rækkefølgen passer nogenlunde med pladser på +- 1-2 stykker
Gravatar

#32 nakalay 21 år siden

Jeg har heller ikke erhvervet mig en kopi af Lost in Translation endnu, da transferet skulle være ubegribeligt ringe på dvd (jf. DVD Times). Er man virkeligt nødt til at se forbi dette og bestille den alligevel? Det kan jo være, de udgiver en rettet version inden alt for mange år. ;)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#33 filmz-Kadann 21 år siden

Her er min liste.. kan ikke sige 100% om der kunne være andre, men det var lige dem jeg kunne komme på. Jeg har dog planer om at udvide min horisont lidt i det nye år, så der helst skulle komme lidt andre titler på. :)

Blade Runner (ikke-Director's Cut)
37°2 Le Matin aka Betty Blue
The Hill
Rear Window
Star Wars trilogi (ikke SE-udgaverne)
Godfather trilogi
Indiana Jones trilogi
E.T.
Guns of the Navarone
Schindler's List
Ben Hur
Bridge on the River Kwai
Once Upon a Time in The West
Apocalypse Now (Ikke-Redux)
Dr. Strangelove
The Nightmare before Christmas
A Night at the Opera
Olsen-banden ser rødt
The Big Lebowski
The Thing

Den skulle også være nogenlunde i den rigtige rækkefølge.. dog kunne jeg måske med tiden tilføje et par enkelte danske og måske en norsk film, samt lidt andre europæiske film, men dem jeg har i tankerne skal lige have et par kig mere, før jeg beslutter mig. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#34 evermind 21 år siden

#21+31
Hey, hvis det er det, I kan lide, er det jo bare sådan. Vi taler jo smag og behag, og jeres er ikke mere eller mindre rigtig end min og/eller andres.

Jeg synes, filmz.dk er et fedt sted til bl.a. at inspirere hinanden til kommende filmbekendtskaber, og jeg har da på den konto lært indtil flere dejlige film at kende. På den anden side er jeg langt fra altid enige i de film, mange hædrer som klassikere. Nu er det ikke fordi, jeg mener, der er noget specielt i vejen med netop min smag (som jeg sjovt nok synes er den fedeste i verden!), men jeg har bemærket at folk langt fra altid er enige med mig. Det har jeg det sådan set fint med...

Yeah, filmz-folk, bloodraynes liste bærer præg af, at hun foretrækker let underholdning. Af samme grund kan jeg nære en vis tvivl om, at film som Au Revoir Les Enfants, Citizen Kane, Mulhulland Drive, 2001: A Space Odyssey etc. vil gøre hendes tilværelse synderligt rigere. Ikke alle ser film med samme øjne, ikke alles filmunivers har samme proportioner, ikke alle har samme opfattelse af, hvad der er kunst - men bare vi ved, hvad vi kan lide. :)

I mine øjne er det okay at synes, at visse film er den værste gang galde, der nogensinde er spyet ud af Helvedes kloakker. Hvad der derimod ikke er okay er kritik rettet imod folks forkærlighed for pågældende.

A: "Jeg kan godt lide æbler."
B: "Jeg kan godt lide pærer."
A: "Tag dig sammen - enhver, der har bare et nogenlunde begreb om frugt, ved da, at æbler smager langt bedre end pærer. Æbler er mere syrlige, knap så melede og..."

Tja, men pærer gør nu engang mere for B's smagsløg. Tænk over det!

PS: På nuværende tidspunkt prøver jeg stadig at finde ud af, hvilke 20 film, jeg vil udtage. Det kommer senere...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#35 filmz-Bruce 21 år siden

#34 Du har meget ret i dine betragtninger. Smag og behag er forskellig og man har sine præferencer.

Derfor er det dog stadig muligt, og hvor ellers end i fora som Filmz, at diskutere kvalitet inden for de forskellige genrer. Selvom filmene i f.eks. #31 ikke lige er mine foretrukne top 20 film, synes jeg stadig de alle er gode kvalitetsfilm og ikke mindst underholdende. Skulle jeg selv lave en top 20 over bedste underholdende film, ja så var der ihvertfald nogle sammenfald.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 filmz-Daedalos 21 år siden

Det ser desværre ud til at du har ret. Jeg er ejer af den asiatiske R3 version af filmen, og osse her er transferet meget mørkt og dødt som de andre R1 og R2 versioner. Der er ligeledes artifaker i sorte eller mørkere scener.. det er nu ikke noget man lægger så meget mærke til vil jeg så sige, faktisk virker det lidt mere dystert og stemningsforbedrende at det er lidt mørkt i det... ( da filmens emne jo er noget meget trist, men osse godt)... Jeg synes du skulle tage at investere i filmen, den er intet mindre end fremragende, og jeg er sikker på der kommer en forbedret version om kort tid.. det må der da gøre ! :)

#37 Outbound Sith 21 år siden

#18 Manderlay??? No fair, man kan ikke skrive film på, som ikke har haft premiere endnu! (Røv... ;P)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

#38 21 år siden

#34+35 Det var nu heller ikke ment som en undskyldning. Der jeg mente var bare at der sikkert godt kunne være film jeg syntes var bedre men som jeg ikke har set endnu.
Gravatar

#39 danschier.dk 21 år siden

Uhh - Det er svært at lave en top 20, men mine ynglimgsfilm må være:

1. Kieslowskis: Blå, hvid & Rød
-uden tvivl de bedste film jeg nogensinde har set
2. Den Fabelagtige Amélie fra Montmartre
-fransk film, man kun bliver glad af at se!
3. Good bye, Lenin!
-tænk sig at tyskerne har humor!
4. Lost in Translation
5. Evigt Solskin i Et Pletfrit Sind
-bedste amerikanske film jeg har set i nyere tid
6. Blade Runner - The Director's Cut
-bedste sciens-fiction film
7. Saving Private Ryan
8. Den Tynde Røde Line
9. Stalingrad
-de tre bedste krigsfilm jeg har set. De påvirkede mig alle dybt på hver deres måde, så jeg kan ikke sige, der er en der er bedre en de andre.
10. Pink Floyd - The Wall
-Bedste musikfilm - en gymnasie ting
11. Austin Powers
-Det er humor efter min smag! (den italienske sekretær der hedder Alotta Fagina, det er sjovt!)
12. Monthy Python and the holy grail
-Jeg er vil med alt hvad Monthy Python har lavet, men the holy grail, er den bedste film de har lavet.
13. Ringenes Herre
-bedste triologi og bedste er meget andet.
14. Fucking Åmål
-helt klart den bedste ungdomsfilm jeg har set, og så er den svensk!
15. Alien
-Stadig den bedste gyser jeg har set.
16. Braindead
-Den sjoveste splatterfilm jeg har set.
17. Akira
-Selvom Disney har lavet masser af gode tegnefilm er Akira min yndlings tegnefilm.
18. Høj pistolføring
-Jeg elsker spoof-film, og her er det svært at vælge.
19. Døden på Nilen
-Den eneste krimi jeg kan se igen og igen, når jeg ved hvem morderen er.
20. Elsker dig for evigt
-Bedste danske film jeg har set, måske fordi den kom lidt for tæt på.
21. Deep Impact
-jeg elsker katastrofe film, og Deep Impact har alt hvad en god katatrofe film skal have.

...og jeg kunne blive ved. ;-)
Gravatar

#40 filmz-Kadann 21 år siden

#39 -

Med hensyn til Austin Powers, så er det jo bare rip-off eller hyldest (kommer an på ens synsvinkel) af Bond-filmene, da tøserne har haft nogle ret udfordrende navne, som f.eks. Pussy Galore i "Goldfinger".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: