I en verden, hvor vampyrer eksisterer og trækker i alle trådene er der kun en mand, som kan tage kampen op mod mørkets kræfter. Den mand er Blade.
Vi har set Stephen Norringtons actiongyser “Blade” fra 1998 med en sværdsvingende Wesley Snipes i titelrollen.
Glem “sparkly” vampires. Glem topløs vampyrsex. Glem intrigante vampyrfamilie-intriger. Næ, sværdsvingende og martial arts-kæmpende vampyrjægere er, hvad De Gnavne Filmnørder vil have.
“Who is the man that would risk his neck for his brother man?” “Blade!” “You’re damn right!”
Vi kommer undervejs i podcastet også omkring den seneste Superman-film og hvor glade vi er for den og husker søreme også at snakke lidt om hudfilmens historie, når vi nu er i gang.
Jeg synes nu ikke, at Norrington cameo scenen er underlig. Den illustrerer blot, at vampyrerne er alle steder, og at han har meget at se til. Jeg synes det er et helt vildt fedt klip. Han stopper ikke, enten fordi han ikke lægger mærke til det, eller fordi han er i gang med noget andet.
I dette podcast tager De Gnavne Filmnørder på kanindræber-kursus med Rambo. Vi ser Ted Kotcheffs actiondrama “First Blood” fra 1982 med Sylvester Stallone i hovedrollen.
Der bliver snakket, analyseret og måske overanalyseret en smule til tider i dette podcast, hvor vi bl.a. får vendt Vietnam-krigens virkning på Hollywood og hvordan man bedst opererer sig selv, når man er faldet ned fra en bjergvæg. Hint: man skal bare have en stor dolk. Nudge-nudge wink-wink.
Til sidst i podcastet er der lidt anbefalinger og af-befalinger (nyt ord?) og Kristoffer forsøger denne gang at sætte rekord i hvor mange gange man kan slutte et podcast af.
#211 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#212 Space Monster 10 år siden
Nice! Hvornår kommer det op?
― George R.R. Martin
#213 Tenebrae 10 år siden
Vi har set Stephen Norringtons actiongyser “Blade” fra 1998 med en sværdsvingende Wesley Snipes i titelrollen.
Glem “sparkly” vampires. Glem topløs vampyrsex. Glem intrigante vampyrfamilie-intriger. Næ, sværdsvingende og martial arts-kæmpende vampyrjægere er, hvad De Gnavne Filmnørder vil have.
“Who is the man that would risk his neck for his brother man?” “Blade!” “You’re damn right!”
Vi kommer undervejs i podcastet også omkring den seneste Superman-film og hvor glade vi er for den og husker søreme også at snakke lidt om hudfilmens historie, når vi nu er i gang.
God fornøjelse :-)
Blade
#214 Tenebrae 10 år siden
#215 Space Monster 10 år siden
Det blir godt!
Må jeg foreslå alle tre "Starship Troopers"-film til en kærlig behandling?
― George R.R. Martin
#216 Tenebrae 10 år siden
Vi har haft den første "Starship Troopers" på vores liste i lang tid. Vi skiftes til at vælge, så det kan godt tænkes, at den kommer på et tidspunkt.
De to andre film ved jeg dog ikke helt med ;-)
#217 MadMartigan 10 år siden
Kanon, det glæder jeg mig til. Længe siden I har haft en film, jeg har et forhold til :-)
#218 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#219 Tenebrae 10 år siden
Der bliver snakket, analyseret og måske overanalyseret en smule til tider i dette podcast, hvor vi bl.a. får vendt Vietnam-krigens virkning på Hollywood og hvordan man bedst opererer sig selv, når man er faldet ned fra en bjergvæg. Hint: man skal bare have en stor dolk. Nudge-nudge wink-wink.
Til sidst i podcastet er der lidt anbefalinger og af-befalinger (nyt ord?) og Kristoffer forsøger denne gang at sætte rekord i hvor mange gange man kan slutte et podcast af.
God fornøjelse.
First Blood
#220 Space Monster 10 år siden
Det skal være hele trilogien. Historien skal jo afrundes. Især 2'eren er spændt på at høre jeres mening om :-)
― George R.R. Martin