Gravatar

#121 mr gaijin 17 år siden

Jeg tror, du har ret. En liste uden gamle kvalitetsnavne som Hitchcock, Wilder, Kurosawa og lignende ville være uudholdelig.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#122 filmz-Aras 17 år siden

#110 - Det var da et godt slut-resultat på den lange, lange afstemning! :D
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#123 filmz-DocDoom 17 år siden

Instruktører:

Hvad ville I sige til en finale rummende folk som:

Paul W.S. Andersson
Jonathan Mostow
Roland Emmerich
Raja Gosnell
Brett Ratner
Michael Bay
Tim Story

Får I kuldegysninger, bruce & gaijin?

:-D
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#124 Slettet Bruger [86003915] 17 år siden

#123 Men hvor er Uwe Boll?
Gravatar

#125 filmz-DocDoom 17 år siden

#124 - jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af nogle af hans værker og vil derfor ikke dømme ham - omend jeg kan uddrage noget af titlerne :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#126 filmz-Bruce 17 år siden

#123 Som at være Sverige og neutral under 2. verdenskrig. Forfærdeligt at være vidne til, men alligevel trygt at overvære på afstand.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#127 Patriarch 17 år siden

Eller trailerne :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#128 BN 17 år siden

#118 - bruce:

Jeg tror jeg giver et skud på slutresultatet:

1. Steven Spielberg
2. Quentin Tarantino
3. James Cameron
4. Ridley Scott
5. George Lucas
6. David Fincher
7. Brian Singer
8. Clint Eastwood
9. Luc Besson
10. Tim Burton

Argghh!! Et sådant slutresultat ville være dybt sørgeligt!

Jeg ville starte med at fjerne følgende seks instruktører Quentin Tarantino, James Cameron, George Lucas, David Fincher, Brian Singer og Luc Besson fra listen.

Tilbage bliver følgende fire: Steven Spielberg, Ridley Scott, Clint Eastwood og Tim Burton.

Og jeg vil så tilføje fire nye: Alfred Hitchcock, Michael Mann, Peter Jackson og Frank Darabont. Så mangler jeg stadig to. Måske jeg engang om nogle år vælger Anthony Minghella og Peter Greengrass, men ikke før de har fået nogle flere film - gode film - på deres CV.

.....

Mine begrundelser for at de 6 instruktører fra bruce's tænkte liste skal væk:

Quentin Tarantino - en stærkt overvurderet herre. Hans film har - trods det at de som regel udspiller sig i vore dages verden - ikke menneskelig dybde, men virker som kulørte, voldelige tegneserier tilsat sort humor.

James Cameron - instruktør af fem enormt flotte og vel-iscenesatte actionfilm, der er meget underholdende på den eventyrlige måde (= T1 og T2, The Abyss, Aliens, Titanic). Hvor meget jeg end nyder disse fem film, så indeholder hans film aldrig personer (eller problemstillinger) jeg kan genkende fra det virkelige liv, men derimod udprægede action/helte/skurke-figurer. Ikke at dette i sig selv er et problem i mine øjne, eftersom jeg jo elsker eventyrfilm som Lord of the Rings og Star Wars, men jeg fornemmer heller ikke, at han har evnen til at lave film med mere realistiske og jordnære temaer. Og siden 1997 er der ikke kommet nogen biograf-film med ham som instruktør. (Ved godt, der er nogle på vej.) Det er sandelig lang tid at hvile på laurbærrene!

George Lucas - den mand HAR forlængst lavet sit livsværk, i form af de seks Star Wars-episoder, og hans styrke har aldrig været instruktør-jobbet, men evnen til at sætte andre kreative folk i gang (teamwork) og få alle detaljer i en Star Wars-filmproduktion til at gå op i en højere enhed, hvor det er det tegnefilms-agtige, legesyge, visuelle og tekniske der først og fremmest bærer (Star Wars)-eventyret ... for udover fire Star Wars-film har han jo kun instrueret to film - American Graffiti (1973) og THX 1138 (1971).

David Fincher - jeg synes, at han er ret overvurderet. Se7en er helt afgort perfekt med sin originale fortælling, mørke, regnvåde detektivfilm-stemning og overraskende slutning (6/6), og Panic Room er en udmærket spændingsfilm (4/6). Men så er det også sagt - jeg synes, hans film samlet set er lidt kedelige og ensformige, og bortset fra de to førnævnte finder jeg ham uinteressant. Har af samme årsag ikke set 'Zodiac', hvilket jeg måske nok burde.

Bryan Singer - efter min mening en ret overvurderet herre og med ret få film bag sig. Jeg kan godt lide X-Men og X-Men 2, som er de eneste af hans film jeg har (giver dem begge 4½/6). The Usual Suspects betragter jeg som en af de mest overvurderede film overhovedet - pointen med at
'praktisk talt alt hvad du har set og hørt frem til nu, er løgn og opspind'
er virkelig en tynd kop te og kan kun fremkalde et 'nå?' og et skuldertræk fra min side.

Luc Besson - fransk instruktør af kulørte, ofte voldelige tegneserie-agtige film. 'Leon' var flot og underholdende (4/6) - resten af hans film er uinteressante. Visuelt flotte, men stadig uinteressante.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#129 Verbal 17 år siden

#128:
Man ved ikke hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Man kan fristes til at tro at det hele er "løgn og latin", hvis man bare hænger sig i de ting der står på tavlen kaffekoppe osv. Men der kan jo sagtens være sket noget at det vi får af vi. Kort sagt så ved man ikke hvad der er korrekt, lige på nær, at man ved hvem Keyser Söze er.

Når det så er sagt så er dialogen i særklasse og skuespillet kan man heller ikke kritisere. Derudover er der alle de små deltaljer som man opdager, når man har set filmen nogle gange.
And like that... he's gone.
Gravatar

#130 BN 17 år siden

#129:

Hør, hvad bilder du dig ind sådan at komme her og give mig lyst til at gense filmen? ;-)

Har da også kun set filmen én gang for en del år siden. Din replik om "alle de små detaljer" gør mig nysgerrig nok til at ville prøve at gense den. ... Har lige bestilt den ved lovefilm.dk, og så må vi se, om den er bedre anden gang. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: