Når den poll om bedste instruktør er løbet af stablen, så er der jo også muligheden
BEDSTE SKUESPILLER
Straks falder tanken jo på (med de fremhævede som mine 10 umiddelbare favoritter):
Al Pacino Robert de Niro Harrison Ford Ian Holm Ed Harris Jack Nicholson Gary Oldman Anthony Hopkins Jeff Bridges Eli Wallach Brad Pitt Sean Connery Samuel Jackson John Turturro Steve Buscemi Jean Reno Bruce Willis Edward Norton Willem Dafoe Matt Damon Clint Eastwood Stellan Skarsgaard Johnny Depp Paul Newman John Cleese Bill Murray Henry Fonda Daniel Day Lewis Ian McKellen
Grin bare af nogle af mine valg, det står jer frit :-)
Jeg har sikkert glemt nogle vigtige, det var hvad hukommelsen bød på. Listen afspejler min forkærlighed for nyere film, som det ses.
Sjovt nok er det ikke tilsigtet, at listen ikke rummer nogen kvinder. Jeg kom sgu bare ikke i tanker om nogen :-)
Argh, glemte koryfæer som Michael Haneke, Terrence Mallick, Robert Altman og Sergio Leone blandt mine instruktører - men hvis man nu kun måtte vælge ti, så...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#143 - Personligt synes jeg du mangler et navn som Christian Bale på din, ellers udmærkede liste. Han er, efter min mening, en af de mest talentfulde skuespillere der findes.
Sidste post for idag, for nu kalder julefesten. 30 minutter til lækker mad. God jul Filmz.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Alfred Hitchcock Billy Wilder Stanley Kubrick Federico Fellini Powell & Pressburger Howard Hawks Akira Kurosawa Jean-Pierre Melville John Ford Orson Welles
10 bedste nulevende
Woody Allen Ridley Scott Werner Herzog Christopher Nolan Coen Brødrene Martin Scorsese David Lynch Sidney Lumet Robert Altman Francis Ford Coppola
En sammensat liste vil bestå af 7-8 afdøde og 2-3 nulevende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Denne levende finder ikke de nulevendes værker i nærheden af, hvad fortidens instruktører kunne præstere, ihvertfald ikke hvad angår multiple værker af høj kvalitet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Inspireret af Bruce opdeling, forsøger jeg mig med en ny liste:
10 bedste afdøde
Stanley Kubrick Federico Fellini Alfred Hitchcock Orson Welles Akira Kurosawa Luis Buñuel Andrei Tarkovsky Billy Wilder Michelangelo Antonioni John Cassavetes
10 bedste nulevende
Werner Herzog Alain Resnais David Lynch Roman Polanski Christopher Nolan David Cronenberg Wim Wenders Martin Scorsese Ki-duk Kim Coen-brødrene
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#141 Benway 17 år siden
Stanley Kubrick
Federico Fellini
Werner Herzog
Alfred Hitchcock
Orson Welles
Akira Kurosawa
Luis Buñuel
Alain Resnais
Andrei Tarkovsky
Billy Wilder
#142 filmz-Gaff 17 år siden
Billy Wilder
Mike Nichols
Robert Altman
Paul Greengrass
Sergio Leone
Joel Coen
Terry Gilliam
Ridley Scott
David Cronenberg
#143 filmz-DocDoom 17 år siden
BEDSTE SKUESPILLER
Straks falder tanken jo på (med de fremhævede som mine 10 umiddelbare favoritter):
Al Pacino
Robert de Niro
Harrison Ford
Ian Holm
Ed Harris
Jack Nicholson
Gary Oldman
Anthony Hopkins
Jeff Bridges
Eli Wallach
Brad Pitt
Sean Connery
Samuel Jackson
John Turturro
Steve Buscemi
Jean Reno
Bruce Willis
Edward Norton
Willem Dafoe
Matt Damon
Clint Eastwood
Stellan Skarsgaard
Johnny Depp
Paul Newman
John Cleese
Bill Murray
Henry Fonda
Daniel Day Lewis
Ian McKellen
Grin bare af nogle af mine valg, det står jer frit :-)
Jeg har sikkert glemt nogle vigtige, det var hvad hukommelsen bød på. Listen afspejler min forkærlighed for nyere film, som det ses.
Sjovt nok er det ikke tilsigtet, at listen ikke rummer nogen kvinder. Jeg kom sgu bare ikke i tanker om nogen :-)
#144 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#145 Bony 17 år siden
Sidste post for idag, for nu kalder julefesten. 30 minutter til lækker mad. God jul Filmz.. :)
#146 filmz-Bruce 17 år siden
Alfred Hitchcock
Billy Wilder
Stanley Kubrick
Federico Fellini
Powell & Pressburger
Howard Hawks
Akira Kurosawa
Jean-Pierre Melville
John Ford
Orson Welles
10 bedste nulevende
Woody Allen
Ridley Scott
Werner Herzog
Christopher Nolan
Coen Brødrene
Martin Scorsese
David Lynch
Sidney Lumet
Robert Altman
Francis Ford Coppola
En sammensat liste vil bestå af 7-8 afdøde og 2-3 nulevende.
#147 filmz-DocDoom 17 år siden
#148 filmz-Bruce 17 år siden
#149 filmz-DocDoom 17 år siden
#150 Benway 17 år siden
10 bedste afdøde
Stanley Kubrick
Federico Fellini
Alfred Hitchcock
Orson Welles
Akira Kurosawa
Luis Buñuel
Andrei Tarkovsky