#30 Det kommer helt an på om "gear" betragtes ud fra, om kun vold og action definerer et afsnits højdepunkter? Og så snakker vi igen personlige præferencer.
Deadwoods komplekse sprog og måden David Milch lader karakterne benytte sig af det på, skaber hysteriske situationer, der er så ladet med energi, at actionsekvenser bliver noget sekundært i Deadwood. Bevares action'en er rå og brutal, når den hænder, men det er næste "skud dialog" og i hvilken sammenhæng den fremføres, man som en junkie, ender med at se frem til. Og fra dette synspunkt er Deadwood en uendelig kilde af intelligent action og så sprudler ikke mindst de sidste 4 afsnit af dialog i en verdensklasse, hvor jeg vil tillade mig at sige at Tarantino er en novice ifht. David Milch.
Ekstramaterialet og ikke mindst interviewet med Milch, giver meget nyttig info, hvorfor Deadwood er, som Deadwood er.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Afsnit 3 (på SV4) sidste fredag var lidt tamt, men jeg glæder mig da til næste afsnit i morgen.
Og jeg er helt enig i at Ian McShane er helt fantastisk som casino-ejeren. Bare den måde han nærmest "spytter" hver en sætning ud. Lige meget hvad han siger oser hans stemme af foragt.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Al Swearengen er en fantastisk karakter, men i de afsnit, hvor han ikke er så meget med, synes jeg til gengæld at serien taber meget af sin dynamiske energi, der gør den god.
Meget af sproget i "Deadwood" virker ret moderne... Hører et ord som 'cockscucker' egentlig hjemme i en serie fra denne tidsperiode? Nogle etymologi-eksperter her?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Well, der er et stk. "The Language of Deadwood" på ekstramateriale DVD'en og man har bl.a. gået i gemmerne mht. gamle aviser og breve fra guldgravere og indbyggere i Deadwood under den tid for at gøre det autentisk for perioden.
Men om cocksucker og fuck var så udbredt, som Deadwood gør det til og om guldgravere som Ellsworth var artikulerede som en vis Laurence Olivier, er nok tvivlsomt :) Men det virker :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 Kalle Ferm 19 år siden
#32 filmz-Bruce 19 år siden
Deadwoods komplekse sprog og måden David Milch lader karakterne benytte sig af det på, skaber hysteriske situationer, der er så ladet med energi, at actionsekvenser bliver noget sekundært i Deadwood. Bevares action'en er rå og brutal, når den hænder, men det er næste "skud dialog" og i hvilken sammenhæng den fremføres, man som en junkie, ender med at se frem til. Og fra dette synspunkt er Deadwood en uendelig kilde af intelligent action og så sprudler ikke mindst de sidste 4 afsnit af dialog i en verdensklasse, hvor jeg vil tillade mig at sige at Tarantino er en novice ifht. David Milch.
Ekstramaterialet og ikke mindst interviewet med Milch, giver meget nyttig info, hvorfor Deadwood er, som Deadwood er.
#33 chandler75 19 år siden
Og jeg er helt enig i at Ian McShane er helt fantastisk som casino-ejeren. Bare den måde han nærmest "spytter" hver en sætning ud. Lige meget hvad han siger oser hans stemme af foragt.
#34 ks 19 år siden
#35 DarkLight 19 år siden
#36 filmz-Bruce 19 år siden
#37 Michael Andersen 19 år siden
#38 filmz-Bruce 19 år siden
Dette er transcripts i en ZIP fil, hele sæson 1, hvis man ikke kan holde fingrene væk :)
#39 chandler75 19 år siden
#40 filmz-Bruce 19 år siden
Men om cocksucker og fuck var så udbredt, som Deadwood gør det til og om guldgravere som Ellsworth var artikulerede som en vis Laurence Olivier, er nok tvivlsomt :) Men det virker :)