Nu i snakker om Deadwood og westerns fik jeg lige lyst til at hive det her frem fra The simpsons med Eastwood og ee marving (den grummeste mand på jorden i film hehe)
Eastwood kommer kørende med sin hestevogn til den lille by... Man 2: Hey! That's a pretty sorry lookin' wagon you got there, mister. Clint Eastwood: I reckon it could use a coat of paint. Man 2: Well, what are we waitin' for!
Og så bryder de ud i sang.
Homer: Agh! They're singing! They're singing, Marge! Why aren't they killing each other? Bart: Yeah, their guns are right there. Homer: Wait, wait, wait: here comes Lee Marvin. Thank God. He's always drunk and violent.
Nu kommer Lee marvin ind i filmen rigtig ond ser han ud.
Lee Marvin: What the <hell> is going on in my town? Eastwood: We're just paintin' this wagon. Ya gotta problem with that? Lee Marvin: As a matter of fact I do... You missed a spot. Eastwood: Well, grab a brush and join in!
og så synger og danser de videre, hehe klassiks afsnit.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
det er et såkaldt klipshow, hvor de viser gamle klip fra forskellige episoder hvor der har indgået sang i, afsnittet hedder All Singing, All Dancing og det er at finde i sæson 9
episode numret er 189.
så burde det være til at finde ud af hehe.
8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Serien er helt klar værd at se men den har efter de første seks afsnit ikke helt fanget mig på samme måde som fx "Sopranos" gjorde det.
Jeg synes den mangler lidt fokus og nogle egentlige karakter-konflikter. En af grundene til dette kan være at de seks første afsnit er skrevet af seks forskellige manusforfattere. Det er altid farligt når man skal stable en ny serie og karakterer på benene. Sandsynligheden for at de forskellige forfattere vil have forskellige indfaldsvinkler og opfattelser af karaktererne er ret stor, og det synes jeg også man kan ane. I nogle af afsnittene virker Swearengen virkelig som en farlig mand; i andre afsnit bliver det accentueret at han har en medmenneskelig side; enkelte gange er han næsten helt sympatisk.
Det lader også til at Bullock bliver sat op til at være seriens protagionist - men hvorfor er han så en af seriens kedeligste karakterer?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#48 Det er netop det som jeg mener er en af seriens store styrker. Fra afsnit 1 tror vi, at Bullock er seriens helt og Swearengen den store slyngel. Men alt er ikke sort/hvidt i Deadwood. Bullock har et svært kontrolabelt temperament og Swearengen har et svagt punkt for byens udvikling og ikke mindst de hæderlige karakterer præsten, doktoren, Jewel og Trish.
Det er David Milchs vision, at portættere menneskerne og livet i Deadwood på denne måde, vi må ikke være sikre på noget. Så altså ikke blot en dårlig koordinering manuskriptforfatterne imellem.
Karaktérkonflikter kommer der er væld af. Jeg vil sige, hvis du har set de første 6 afsnit, at du så er på kanten af omvæltningens tid :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#41 elwood 19 år siden
Eastwood kommer kørende med sin hestevogn til den lille by...
Man 2: Hey! That's a pretty sorry lookin' wagon you got there,
mister.
Clint Eastwood: I reckon it could use a coat of paint.
Man 2: Well, what are we waitin' for!
Og så bryder de ud i sang.
Homer: Agh! They're singing! They're singing, Marge! Why aren't they killing
each other?
Bart: Yeah, their guns are right there.
Homer: Wait, wait, wait: here comes Lee Marvin. Thank God. He's always drunk
and violent.
Nu kommer Lee marvin ind i filmen rigtig ond ser han ud.
Lee Marvin: What the <hell> is going on in my town?
Eastwood: We're just paintin' this wagon. Ya gotta problem with that?
Lee Marvin: As a matter of fact I do... You missed a spot.
Eastwood: Well, grab a brush and join in!
og så synger og danser de videre, hehe klassiks afsnit.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#42 filmz-Bruce 19 år siden
#43 filmz-sanjo 19 år siden
Hvad hedder den episode, og hvad sæson er den i? Vil vildt gerne se den episode ;)
#44 elwood 19 år siden
episode numret er 189.
så burde det være til at finde ud af hehe.
8-)
#45 chandler75 19 år siden
Selvfølgelig havde jeg ikke fået spolet videobåndet ordentligt tilbage, og det stoppede da der var 5-10 minutter tilbage af serien...
Jeg hoppede dog ind på HBOs side og kunne læse hvad der sker i de sidste 5 minutter... Damn! (&%#?!"# videobånd!!).
#46 Herrguth 19 år siden
#47 elwood 19 år siden
#48 chandler75 19 år siden
Jeg synes den mangler lidt fokus og nogle egentlige karakter-konflikter. En af grundene til dette kan være at de seks første afsnit er skrevet af seks forskellige manusforfattere. Det er altid farligt når man skal stable en ny serie og karakterer på benene. Sandsynligheden for at de forskellige forfattere vil have forskellige indfaldsvinkler og opfattelser af karaktererne er ret stor, og det synes jeg også man kan ane. I nogle af afsnittene virker Swearengen virkelig som en farlig mand; i andre afsnit bliver det accentueret at han har en medmenneskelig side; enkelte gange er han næsten helt sympatisk.
Det lader også til at Bullock bliver sat op til at være seriens protagionist - men hvorfor er han så en af seriens kedeligste karakterer?
#49 Kalle Ferm 19 år siden
#50 filmz-Bruce 19 år siden
Det er David Milchs vision, at portættere menneskerne og livet i Deadwood på denne måde, vi må ikke være sikre på noget. Så altså ikke blot en dårlig koordinering manuskriptforfatterne imellem.
Karaktérkonflikter kommer der er væld af. Jeg vil sige, hvis du har set de første 6 afsnit, at du så er på kanten af omvæltningens tid :)