Har nu set de første 7 afsnit af ”Deadwood”. Det bliver bare ikke bedre!!!! Jeg er så småt ved at gå i panik, for inden denne uge er omme, så er jeg færdig med sæson 1 og jeg kan ikke finde en release date på sæson 2??? Bruce har fået en del røg over al hans reklame for serien (inkl. fra mig selv), men nu forstår jeg hans entusiasme, og jeg er dybt taknemmelig for at være blevet gjort opmærksom på denne perle af en tv-serie. Selv min kone, som normalt ikke er den store western fan, er faldet pladask for serien. De sidste par aftener er ”Deadwood” røget i maskinen, så snart ungerne er blevet puttet, og det til trods for det fine sommervejr ;) og snakken går livligt hen over spisebordet om Al, Montana, Jane, Trixie og alle de andre helt igennem vidunderlige karakterer. Man kan da kun blive i godt humør når f.eks. Ellsworth åbner munden:
Ellsworth: (Raises his glass to Al) Well here's to you, your majesty. I'll tell you what. I may a fucked my life up flatter than hammered shit, but I stand here before you today beholden to no human cocksucker. And workin' a payin' fuckin' gold claim. And not the U.S. government sayin' I'm tresspassin' or the savage fuckin' red man himself or any of these limber dick cocksuckers passin' themselves off as prospectors had better try and stop me.
Al: They better not try it in here.
Ellsworth: Goddamn it, Swearengen, I don't trust you as far as I can throw ya, but I enjoy the way you lie.
Al: Thank you, my good man.
Ellsworth: You're welcome! You conniving, heavy thumbed motherfucker.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Snøft!! suk!! så har jeg set 12. og sidste afsnit af sæson 1. Det er helt vedmodigt at tænke på, at jeg ikke aner, hvornår jeg skal se nye afsnit??? Det er og bliver det bedste tv, jeg nogensinde har set. Hell!! det er i det hele taget noget af det bedste, jeg har set i meget lang tid... og hvilken afslutning:
Det var jo uundgåeligt at Seth blev sheriff. Jeg skal love for at han var oppe at koge i dette afsnit. Jesus Christ!! da han ta'r sig en lille snak med "pap-svigerfar" for bagefter at pille stjernen af Stapleton midt ude på gaden - Man!!! jeg elsker den serie!!! og selve scenen hvor Seth på Al's kontor siger: Seth: If that man comes back to the camp, he’d be my problem to deal with.
Al: The way you and Hickok dealt with Ned mason.
Seth: No. I’ll be the fuckin’ Sheriff.
Al: Startin’ when?
Seth: Startin’ now.
Al: You have the tin?
Seth: I do.
Al: Produce it. On the tit.
Seth: I know where it goes.
Al: (raises a shot) Huzzah.
On the tit!!! jeg var færdig af grin.
Men i det hele taget endnu et helt igennem fantastisk afsnit. Jeg elsker det persongalleri og de spiller jo alle sammen røven ud af bukserne.
Jeg ville jo gerne love "next round on the house and pussy's half price" i Legoredo til den der først kommer op med en release date på Sæson 2, men jeg må nok hellere nøjes med at udlove en fadbamse ;)
#77 Velkommen i båden, jeg vil gøre alt for at finde frem til fadbamsen :)
Ja, det er også mange mange år siden, jeg har set så godt TV. Så stærk en redefinition af westerngenren havde jeg aldrig forventet og da slet ikke, at jeg skulle sætte en serie over Clint'ens værker.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Noget af det jeg elsker ved Deadwood er at alle figurerne er interessante og elskværdige. Det handler ikke kun om Al og Seth, jeg er lige så vild med E.B., Doc, Trixie og alle de andre lidt mindre roller. Rollerne er velskrevne og castet er eminent. JEG GLÆDER MIG!!! og det samme gør konen...
Bruce, hvis du engang skulle komme forbi Billund en torsdag i hæjsæsonen, så gi'r jeg en ordentlig runde til western-aften i Legoredo(LEGOLAND) Der er live-musik med "Rattlesnakes" (hæ hæ) og en kanon stemning. Som tak for at have introduceret mig til Deadwood :)
#71 wiseguy 19 år siden
Det bliver bare ikke bedre!!!! Jeg er så småt ved at gå i panik, for inden denne uge er omme, så er jeg færdig med sæson 1 og jeg kan ikke finde en release date på sæson 2???
Bruce har fået en del røg over al hans reklame for serien (inkl. fra mig selv), men nu forstår jeg hans entusiasme, og jeg er dybt taknemmelig for at være blevet gjort opmærksom på denne perle af en tv-serie.
Selv min kone, som normalt ikke er den store western fan, er faldet pladask for serien. De sidste par aftener er ”Deadwood” røget i maskinen, så snart ungerne er blevet puttet, og det til trods for det fine sommervejr ;) og snakken går livligt hen over spisebordet om Al, Montana, Jane, Trixie og alle de andre helt igennem vidunderlige karakterer.
Man kan da kun blive i godt humør når f.eks. Ellsworth åbner munden:
Ellsworth: (Raises his glass to Al) Well here's to you, your majesty. I'll tell you what. I may a fucked my life up flatter than hammered shit, but I stand here before you today beholden to no human cocksucker. And workin' a payin' fuckin' gold claim. And not the U.S. government sayin' I'm tresspassin' or the savage fuckin' red man himself or any of these limber dick cocksuckers passin' themselves off as prospectors had better try and stop me.
Al: They better not try it in here.
Ellsworth: Goddamn it, Swearengen, I don't trust you as far as I can throw ya, but I enjoy the way you lie.
Al: Thank you, my good man.
Ellsworth: You're welcome! You conniving, heavy thumbed motherfucker.
#72 filmz-Bruce 19 år siden
#73 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#74 filmz-Bruce 19 år siden
#75 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Efter at have fulgt serien nogen tid på udenlandsk tv, måtte jeg jo have denne serie, så man kan nyde lidt mere end et afsnit af gangen.
Pt. har jeg snart næste lige så mange tv-serie dvd'er, som almindelige dvd'er :o)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#76 filmz-Bruce 19 år siden
#77 wiseguy 19 år siden
Det er og bliver det bedste tv, jeg nogensinde har set. Hell!! det er i det hele taget noget af det bedste, jeg har set i meget lang tid...
og hvilken afslutning:
Seth: If that man comes back to the camp, he’d be my problem to deal with.
Al: The way you and Hickok dealt with Ned mason.
Seth: No. I’ll be the fuckin’ Sheriff.
Al: Startin’ when?
Seth: Startin’ now.
Al: You have the tin?
Seth: I do.
Al: Produce it. On the tit.
Seth: I know where it goes.
Al: (raises a shot) Huzzah.
On the tit!!! jeg var færdig af grin.
Men i det hele taget endnu et helt igennem fantastisk afsnit. Jeg elsker det persongalleri og de spiller jo alle sammen røven ud af bukserne.
Jeg ville jo gerne love "next round on the house and pussy's half price" i Legoredo til den der først kommer op med en release date på Sæson 2, men jeg må nok hellere nøjes med at udlove en fadbamse ;)
#78 filmz-Bruce 19 år siden
Ja, det er også mange mange år siden, jeg har set så godt TV. Så stærk en redefinition af westerngenren havde jeg aldrig forventet og da slet ikke, at jeg skulle sætte en serie over Clint'ens værker.
#79 DarkLight 19 år siden
#80 wiseguy 19 år siden
Bruce, hvis du engang skulle komme forbi Billund en torsdag i hæjsæsonen, så gi'r jeg en ordentlig runde til western-aften i Legoredo(LEGOLAND) Der er live-musik med "Rattlesnakes" (hæ hæ) og en kanon stemning.
Som tak for at have introduceret mig til Deadwood :)