Gravatar

#1 Kalle Ferm 22 år siden

Grrr.
For et stykke tid siden købte jeg "Shine - Widescreen, Special Edition" på DVD. Heldigvis var den billig, for da jeg satte den i min afspiller den anden dag, blev jeg mildest talt MEGET skuffet!

Den er ikke i widescreen, men en anamorphisk udgave af en 4/3 udgave. Dvs at billedet er trykket sammen.

Har andre oplevet sammen problem? Jeg har lyst til at klage til OnAir Video - det kan jo ikke passe at man skal betale for sådan en gang makværk!

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#2 The Insider 22 år siden

Billedet er ikke anamorphic, det er et ganske almindeligt beskåret 4/3 billede. Boxen antyder dog - ligesom du antyder - at billedet er i WIDESCREEN.
OnAir er et forfærdeligt firma, som er fuldstændig ligeglade mht. kvalitet og ekstramateriale, men som kun tænker på profit. Hvis du skriver til dem, skal du ikke regne med at få svar.
War. War never changes.
Gravatar

#3 filmz-vassago 22 år siden

Ja, OnAir skal man holde fingrene fra.

Desuden er jeg også ret træt af 'Special Editions' og 'Collectors Editions' - som ikke indeholder andet end filmen i et ringe transfer, Dolby 2.0 lyd, en trailer og lidt cast'n'crew (med et billede af skuespilleren og hvilket film han/hun ellers har medvirket i). Det er da provokerende.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 The Insider 22 år siden

Ja, det er ret latterligt. Ofte er OnAir´s DVD´er prydet med begreber som "Collector´s Edition" og "Special Edition" OVER DET HELE, på trods af at de indeholder intet af værdi.
War. War never changes.
Gravatar

#5 chandler75 22 år siden

Man skal nok heller ikke forvente så meget til 25-30 kr...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Disse ringe transfers er så dårlige, at jeg slet ikke kan forstå, at filmens instruktører/producenter ikke går ind og blander sig, men de blander sig jo på den anden side jo heller ikke når TV3 eller andre TV-kanaler viser deres film i skod udgaver.

Jeg har set flere af OnAir´s DVD´er til omkring 20 - 25 kr. (svarende til at leje dem) og helt ærligt, så hvad mere kan man forvente til den pris.

Men der må da stå nogle store selskaber bagved når de kan udsende film som Directors cut af "Natural Born Killers" eller "Terminator 2" (udkommer 25/6).
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#7 The Insider 22 år siden

#6, faktisk blev TV2 sagsøgt for adskillige millioner kroner af bl.a. Sydney Pollack, da de viste i "Three Days of the Condor" i FULLSCREEN. Til glæde for mange af os die-hard WIDESCREEN elskere, måtte TV2 vitterligt af med millioner af kroner, og derefter viste de LANGT FLERE film i deres originale Widescreen-formater. Jeg har endda oplevet at TV2 har beklaget overfor seerne, at den film de nu skulle til at vise, ikke ville blive vist i WIDESCREEN.
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Det er rigtigt, den sag kan jeg godt huske :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 The Insider 22 år siden

Åh... jeg får stadig glædestårer i øjnene, når jeg tænker på det :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 Kalle Ferm 22 år siden

Den kostede nu 40 ;)

Jeg begriber heller ikke at instruktørerne tillader at TV-selskaberne klipper i filmene. Det er jo det samme som hvis en galleriejer klipper halvdelen af en kunstners maleri.

Nu er TV2 også begyndt at klippe rulleteksterne af filmene. Det er snart ligeså slemt.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: