Kiggede forumet igennem, men kunne ikke finde nogen tråd med folks Oscar gætterier. Så jeg besluttede mig for at lave en selv! Jeg mangler naturligvis stadig at se en del af de nominerrede film, men "heldigvis" at det ikke altid nødvendigt når det drejer sig om Oscar. Mine bud står i fed.
Bedste Film: 1. Avatar 2. Inglorius Basterds 3. The Blind Side 4. District 9 5. The Hurt Locker 6. Precious 7. A Serious Man 8. Up 9. Up in the air 10. An Education
Når storfilm endelig bliver nomineret til bedste film har de en tendens til at vinde. Avatar har måske ikke den bedste historie, men som samlet pakke har den alt hvad der skal til for at vinde bedste film.
Bedste Skuespiller: 1. Jeff Bridges “Crazy Heart” 2. George Clooney “Up in the Air” 3. Colin Firth “A Single Man” 4. Morgan Freeman “Invictus” 5. Jeremy Renner “The Hurt Locker”
Kunne gå alle veje (måske på nær Clooney), men jeg holder på Jeff Bridges får den som en kombination af mange års tro tjeneste og fordi han blev overset i bl.a. Big Lebowski og Fisherking.
Bedste Skuespillerinde: 1. Sandra Bullock “The Blind Side” 2. Helen Mirren “The Last Station” 3. Carey Mulligan “An Education” 4. Gabourey Sidibe “Precious" 5. Meryl Streep “Julie & Julia”
Måske set lidt med danske briller, men blandt the ussual suspects burde Carey Mulligan sgu vinde her.
Bedste Mandlige birolle: 1. Matt Damon “Invictus” 2. Woody Harrelson “The Messenger” 3. Christopher Plummer “The Last Station” 4. Stanley Tucci “The Lovely Bones” 5. Christoph Waltz “Inglourious Basterds”
Ingen tvivl. Ligesom Heath Ledger sidste år, er der ingen som der overhoved kommer tæt på Christoph Waltz i år.
Bedste Kvindelige birolle: 1. Penélope Cruz “Nine” 2. Vera Farmiga “Up in the Air” 3. Maggie Gyllenhaal “Crazy Heart” 4. Anna Kendrick “Up in the Air” 5. Mo’Nique “Precious"
Nu har jeg ikke set Precious, men sat op imod de andre kandidater tror jeg på den store tykke sorte dame som skulle spille fantastisk.
Bedste Instruktør 1. “Avatar” James Cameron 2. “The Hurt Locker” Kathryn Bigelow 3.“Inglourious Basterds” Quentin Tarantino 4. “Precious" Lee Daniels 5. “Up in the Air” Jason Reitman
Mit hjerte brænder for Tarantino så jeg håber virkelig han vinder. Meen jeg syntes også han fortjener det, Basterds er en fantatisk film, og den giver endelig Akademiet mulighed for at gøre skaden god igen, da de ikke gav ham for Pulp Fiction.
Bedste Animerede Film 1. Coraline 2. Fantastic Mr. Fox 3. The Princess and the Frog 4. The Secret of Kells 5. Up
No contest.
Bedste Manuskript efter forlæg 1. District 9 2. An Education 3. In the loop 4. Precious 5. Up in the air
Bedste Originale Manuskript 1.The Hurt Locker 2. Inglorius Basterds 3. The Messenger 4. A serious Man 5. Up
Både District 9 og Hurt Locker fortjener noget anderkendelse. Især District 9 ser jeg gerne får nogle flere statuetter, men tror desværre at det blir ved Manuskript.
Folk er velkommende til at byde på resten, jeg gider bare ikke skrive dem ind. Avatar vinder alle de tekniske den er nomineret i.
#1 Captain Koons 15 år siden
Jeg mangler naturligvis stadig at se en del af de nominerrede film, men "heldigvis" at det ikke altid nødvendigt når det drejer sig om Oscar.
Mine bud står i fed.
Bedste Film:
1. Avatar
2. Inglorius Basterds
3. The Blind Side
4. District 9
5. The Hurt Locker
6. Precious
7. A Serious Man
8. Up
9. Up in the air
10. An Education
Når storfilm endelig bliver nomineret til bedste film har de en tendens til at vinde. Avatar har måske ikke den bedste historie, men som samlet pakke har den alt hvad der skal til for at vinde bedste film.
Bedste Skuespiller:
1. Jeff Bridges “Crazy Heart”
2. George Clooney “Up in the Air”
3. Colin Firth “A Single Man”
4. Morgan Freeman “Invictus”
5. Jeremy Renner “The Hurt Locker”
Kunne gå alle veje (måske på nær Clooney), men jeg holder på Jeff Bridges får den som en kombination af mange års tro tjeneste og fordi han blev overset i bl.a. Big Lebowski og Fisherking.
Bedste Skuespillerinde:
1. Sandra Bullock “The Blind Side”
2. Helen Mirren “The Last Station”
3. Carey Mulligan “An Education”
4. Gabourey Sidibe “Precious"
5. Meryl Streep “Julie & Julia”
Måske set lidt med danske briller, men blandt the ussual suspects burde Carey Mulligan sgu vinde her.
Bedste Mandlige birolle:
1. Matt Damon “Invictus”
2. Woody Harrelson “The Messenger”
3. Christopher Plummer “The Last Station”
4. Stanley Tucci “The Lovely Bones”
5. Christoph Waltz “Inglourious Basterds”
Ingen tvivl. Ligesom Heath Ledger sidste år, er der ingen som der overhoved kommer tæt på Christoph Waltz i år.
Bedste Kvindelige birolle:
1. Penélope Cruz “Nine”
2. Vera Farmiga “Up in the Air”
3. Maggie Gyllenhaal “Crazy Heart”
4. Anna Kendrick “Up in the Air”
5. Mo’Nique “Precious"
Nu har jeg ikke set Precious, men sat op imod de andre kandidater tror jeg på den store tykke sorte dame som skulle spille fantastisk.
Bedste Instruktør
1. “Avatar” James Cameron
2. “The Hurt Locker” Kathryn Bigelow
3.“Inglourious Basterds” Quentin Tarantino
4. “Precious" Lee Daniels
5. “Up in the Air” Jason Reitman
Mit hjerte brænder for Tarantino så jeg håber virkelig han vinder. Meen jeg syntes også han fortjener det, Basterds er en fantatisk film, og den giver endelig Akademiet mulighed for at gøre skaden god igen, da de ikke gav ham for Pulp Fiction.
Bedste Animerede Film
1. Coraline
2. Fantastic Mr. Fox
3. The Princess and the Frog
4. The Secret of Kells
5. Up
No contest.
Bedste Manuskript efter forlæg
1. District 9
2. An Education
3. In the loop
4. Precious
5. Up in the air
Bedste Originale Manuskript
1.The Hurt Locker
2. Inglorius Basterds
3. The Messenger
4. A serious Man
5. Up
Både District 9 og Hurt Locker fortjener noget anderkendelse. Især District 9 ser jeg gerne får nogle flere statuetter, men tror desværre at det blir ved Manuskript.
Folk er velkommende til at byde på resten, jeg gider bare ikke skrive dem ind. Avatar vinder alle de tekniske den er nomineret i.
#2 filmz-Bruce 15 år siden