Tror lige Zvenigora smutter ind foran Zemlya som min favorit, men har kun set de to samt Arsenal, og alle tre kun en enkelt gang. --- Lav Diaz' Butterflies have no Memories
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#216. Nej, det er stadig den eneste af hans film, jeg har set. Nogen, du specielt vil anbefale af dem?
#217 Handlingmæssigt omhandler den en lille gruppe, fra et fattig område, der forfalder til druk efter en minevirksomhed har fjernet sig fra området (og således gjort dem arbejdsløse), samt de spændinger, der sker da en velhavende ung kvinde, der er vokset op i området kommer "hjem" efter flere år bosiddende i Canada. Filmen er lavet som en del af Jeonju Festival (som der er kommet mange glimrende kortere film ud gennem de sidste 10 år), og eksisterer i både en 40 og en 59 minutters udgave, hvoraf jeg kun har set den lange.
#211 Pécuchet 11 år siden
#212 rockysds 11 år siden
#213 Pécuchet 11 år siden
#214 Pécuchet 11 år siden
#215 rockysds 11 år siden
---
Lav Diaz' Butterflies have no Memories
#216 Pécuchet 11 år siden
Korrekt. Har du fået set hans storværker?
#217 Kisbye 11 år siden
Det er godt nok ikke meget info der er på IMDb.
Hvad går den ud på?
#218 rockysds 11 år siden
#217 Handlingmæssigt omhandler den en lille gruppe, fra et fattig område, der forfalder til druk efter en minevirksomhed har fjernet sig fra området (og således gjort dem arbejdsløse), samt de spændinger, der sker da en velhavende ung kvinde, der er vokset op i området kommer "hjem" efter flere år bosiddende i Canada. Filmen er lavet som en del af Jeonju Festival (som der er kommet mange glimrende kortere film ud gennem de sidste 10 år), og eksisterer i både en 40 og en 59 minutters udgave, hvoraf jeg kun har set den lange.
Det her er i øvrigt et fin lille skriveri om filmen, omend jeg dårligt selv kan placere den i kontekst af Diaz' øvrige værker.
---
Billede 1
#219 rockysds 11 år siden
#220 rockysds 11 år siden