Barthelmess har medvirket i to Wellman-film, så det kan næsten kun være Heroes for Sale? I øvrigt må jeg vedgå, at jeg set alt for få (pre-code)film af Wellmann.
#225 - Jo, den gruppering falder den rimelig godt indenfor, 1930-1934, og der er en del elementer, den tydeligvis kun kunne indeholde før kodens reelle opretholdelse. Den er i øvrigt at finde i den fornemme Forbidden Hollywood vol. 3, der består af 6 Wellman-film.
#226 - Han er en af de instruktører, jeg virkelig har fået øjnene op for gennem det sidste stykke tid med "Night Nurse" og "Other Men's Women" som katalysatorer, men "Heroes for Sale" er et gennemført og enormt kraftfuld værk, der kan måle sig med alt andet fra perioden - Josef von Sternberg undtaget ;). Jeg har dog stadig kun set en ti stykker af hans film eller noget lignende, så der er heldigvis stadig meget at udforske.
--- Jessup eller Pécuchet, én af jer server.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#227 som du ser slettede jeg det også igen. Det var mest fordi jeg havde læst en artikel for år tilbage om Baby face fra 1933 som jeg så vidt jeg husker fik lavet en del ændringer. Men efter jeg slog det op kunne jeg se at Hayes- coden blev beskrevet i 1930 og først indført i 1934 som du også skriver.
#221 rockysds 11 år siden
#222 rockysds 11 år siden
#223 Pécuchet 11 år siden
#224 rockysds 11 år siden
#225 jessup 11 år siden
Jeg har slået den op og den ser ser ganske god ud og billederne bakker op.
#226 Pécuchet 11 år siden
Barthelmess har medvirket i to Wellman-film, så det kan næsten kun være Heroes for Sale? I øvrigt må jeg vedgå, at jeg set alt for få (pre-code)film af Wellmann.
#227 rockysds 11 år siden
#226 - Han er en af de instruktører, jeg virkelig har fået øjnene op for gennem det sidste stykke tid med "Night Nurse" og "Other Men's Women" som katalysatorer, men "Heroes for Sale" er et gennemført og enormt kraftfuld værk, der kan måle sig med alt andet fra perioden - Josef von Sternberg undtaget ;). Jeg har dog stadig kun set en ti stykker af hans film eller noget lignende, så der er heldigvis stadig meget at udforske.
--- Jessup eller Pécuchet, én af jer server.
#228 jessup 11 år siden
#229 Pécuchet 11 år siden
Få overgår Sternberg - Ernst Lubitsch undtaget (og Max Ophüls begge et årti efter). :)
#230 Pécuchet 11 år siden