Gravatar

#391 Kisbye 10 år siden

rockysds, kan vi få et billede?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#392 rockysds 10 år siden

Ja, her er et. Beklager ventetiden. Billede 1

#389 - Har kun set hans "It May Be that Beauty has Strengthened Our Resolve: Masao Adachi" da CPH:DOX viste den i 2011. Bestemt en oplevelse (til tider enerverende) - og på sin vis lærerigt om Adachi, men havde svært ved at få et greb om den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#393 rockysds 10 år siden

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#394 rockysds 10 år siden

Gravatar

#395 rockysds 10 år siden

Gravatar

#396 Pécuchet 10 år siden

rockysds (392) skrev:
Har kun set hans "It May Be that Beauty has Strengthened Our Resolve: Masao Adachi" da CPH:DOX viste den i 2011. Bestemt en oplevelse (til tider enerverende) - og på sin vis lærerigt om Adachi, men havde svært ved at få et greb om den.

Selvom det var en af de mest interessante "dokumentarfilm" fra 2011, giver jeg dig ret i, at det er en noget udmattende film. Jeg håber dog ikke, at den har skræmt dig væk fra hans spillefilm. Sombre er enestående!

New French Extremity er måske gennemsyret af en visceral objektivering (og til tider dematerialisering) af kroppen, men ligesom Gaspar Noé og Marina de Van forstår Grandrieux, at kroppen overskrider forståelsen samt dertil, at menneskets først og fremmest har et ontologisk ansvar (jvf. Jean-Luc Nancy).

Tjek eventuelt disse to artikler af Greg Hainge ud:

http://espace.library.uq.edu.au/eserv/UQ%3A120064/...

http://www.academia.edu/151402/LInvention_du_Trois...
Der burde have været Roser.
Gravatar

#397 rockysds 10 år siden

Billede 5

#396 - Tak for links/hjælp til kontekst. Jeg er bestemt interesseret i at se mere Grandrieux, specielt hvis jeg får chancen for at se dem i biografen.
Gravatar

#398 Pécuchet 10 år siden

rockysds (397) skrev:
Billede 5

Barbara Stanwyck i en obskur film fra 40erne? The Lady Gambles?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#399 rockysds 10 år siden

Ikke den. Vi er lidt senere i hendes karriere.
Gravatar

#400 rockysds 10 år siden

Billede 6

Stanwyck spiller titelkarakteren.

Skriv ny kommentar: