#389 - Har kun set hans "It May Be that Beauty has Strengthened Our Resolve: Masao Adachi" da CPH:DOX viste den i 2011. Bestemt en oplevelse (til tider enerverende) - og på sin vis lærerigt om Adachi, men havde svært ved at få et greb om den.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Har kun set hans "It May Be that Beauty has Strengthened Our Resolve: Masao Adachi" da CPH:DOX viste den i 2011. Bestemt en oplevelse (til tider enerverende) - og på sin vis lærerigt om Adachi, men havde svært ved at få et greb om den.
Selvom det var en af de mest interessante "dokumentarfilm" fra 2011, giver jeg dig ret i, at det er en noget udmattende film. Jeg håber dog ikke, at den har skræmt dig væk fra hans spillefilm. Sombre er enestående!
New French Extremity er måske gennemsyret af en visceral objektivering (og til tider dematerialisering) af kroppen, men ligesom Gaspar Noé og Marina de Van forstår Grandrieux, at kroppen overskrider forståelsen samt dertil, at menneskets først og fremmest har et ontologisk ansvar (jvf. Jean-Luc Nancy).
Tjek eventuelt disse to artikler af Greg Hainge ud:
#391 Kisbye 10 år siden
#392 rockysds 10 år siden
#389 - Har kun set hans "It May Be that Beauty has Strengthened Our Resolve: Masao Adachi" da CPH:DOX viste den i 2011. Bestemt en oplevelse (til tider enerverende) - og på sin vis lærerigt om Adachi, men havde svært ved at få et greb om den.
#393 rockysds 10 år siden
#394 rockysds 10 år siden
#395 rockysds 10 år siden
#396 Pécuchet 10 år siden
Selvom det var en af de mest interessante "dokumentarfilm" fra 2011, giver jeg dig ret i, at det er en noget udmattende film. Jeg håber dog ikke, at den har skræmt dig væk fra hans spillefilm. Sombre er enestående!
New French Extremity er måske gennemsyret af en visceral objektivering (og til tider dematerialisering) af kroppen, men ligesom Gaspar Noé og Marina de Van forstår Grandrieux, at kroppen overskrider forståelsen samt dertil, at menneskets først og fremmest har et ontologisk ansvar (jvf. Jean-Luc Nancy).
Tjek eventuelt disse to artikler af Greg Hainge ud:
http://espace.library.uq.edu.au/eserv/UQ%3A120064/...
http://www.academia.edu/151402/LInvention_du_Trois...
#397 rockysds 10 år siden
#396 - Tak for links/hjælp til kontekst. Jeg er bestemt interesseret i at se mere Grandrieux, specielt hvis jeg får chancen for at se dem i biografen.
#398 Pécuchet 10 år siden
Barbara Stanwyck i en obskur film fra 40erne? The Lady Gambles?
#399 rockysds 10 år siden
#400 rockysds 10 år siden
Stanwyck spiller titelkarakteren.