Mange er sikkert ikke klar over dette, men biograf branchen er et stor Monopol. Som er styret af Nordisk Film. De køre det med hård hånd. Hvordan vil i nok tænke, men det er meget enkelt. De presse de andre film udlejer til ikke at leje filmen ud til, andre biografer. For hvis de lejer film ud til de små biografer. Så vil Nordisk Film ikke leje filmen. Og da de er den største film kæde tørre film udlejer ikke leje den ud til de ændre biografer. Hvorfor går udlejen ikke ud og fortæller det, det er nok fordi de er bange fordi de er bange for at Nordisk film vil straffe dem ved ikke at bruge deres film. Og de Biografer der har udtalt sig til pressen, de får pænt besked af udlejerne at de skal passe på, for så vil de ikke leje filmen ud til denne biograf. Den kilde som jeg kender, får altid besked på at de ikke tørre at leje ud til dem, da man er bange for hvad Nordisk Film vil gøre. Og det er ikke kun en gang, men flere gange man har fået denne besked, og fra flere udlejer. Så hvem er det der skal går ind og gøre noget ved dette, der er Politikerne. der skal gå ind i dette, og det skal de gøre snart. Og de skal finde en løsning hvordan man vil udgå dette problem.
Hvorfor ikke kontakte et af de programmer på DR eller TV2, som undersøger sagerne, bl.a. vha. skjult kamera. Er der ikke et program, som hedder noget med X? Hvis man kan undersøge Superbest, så kan man vel også undersøge Nordisk Film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det er klart at Nordisk Film har meget magt, da det er markedets største aktør, men den del af filmbranchen er omgivet af så meget politik at man tror det er løgn. Der er rivalisering både blandt udlejere og biografer. SF Film blev for nogle år siden sure på Nordisk Film, da Bridget Jones 2 ikke kom på forsiden af Filmguide. Det resulterede i, at SF Film trak alle deres film ud af Nordisk Film biografer og Filmguide. Til gengæld startede de deres eget blad som modsvar til Filmguide, det fik dog ikke et særligt langt liv. Om det er hele historien, eller om der var andre motiver for konflikten ved jeg ikke. Jeg hørte kun den del af historien.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#1 j007 15 år siden
Hvorfor går udlejen ikke ud og fortæller det, det er nok fordi de er bange fordi de er bange for at Nordisk film vil straffe dem ved ikke at bruge deres film. Og de Biografer der har udtalt sig til pressen, de får pænt besked af udlejerne at de skal passe på, for så vil de ikke leje filmen ud til denne biograf.
Den kilde som jeg kender, får altid besked på at de ikke tørre at leje ud til dem, da man er bange for hvad Nordisk Film vil gøre. Og det er ikke kun en gang, men flere gange man har fået denne besked, og fra flere udlejer.
Så hvem er det der skal går ind og gøre noget ved dette, der er Politikerne. der skal gå ind i dette, og det skal de gøre snart. Og de skal finde en løsning hvordan man vil udgå dette problem.
#2 filmz-Bruce 15 år siden
#3 frahm-2 15 år siden
SF Film blev for nogle år siden sure på Nordisk Film, da Bridget Jones 2 ikke kom på forsiden af Filmguide. Det resulterede i, at SF Film trak alle deres film ud af Nordisk Film biografer og Filmguide. Til gengæld startede de deres eget blad som modsvar til Filmguide, det fik dog ikke et særligt langt liv. Om det er hele historien, eller om der var andre motiver for konflikten ved jeg ikke. Jeg hørte kun den del af historien.