#19: Jeg holder stadig på at den er den dårligste af Spielbergs film (måske undtaget 1941, der på en eller anden måde ikke rigtigt tæller). Den genbruger stort set alle sine ideer, den kvindelige hovedkarakter er ikke stort andet end en skrigeballon og Short Round - don't even get me started. Scenen på broen til sidst er ikonisk og god, men kan ikke bære resten af filmen igennem.
Holy Grail kommer jo så til gengæld igen og blæser alting væk :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Den genbruger stort set alle sine ideer, den kvindelige hovedkarakter er ikke stort andet end en skrigeballon og Short Round - don't even get me started.
Haha, du lyder fuldstændig som MIG for nogle år siden, da jeg kun havde selve mindet om filmen at forholde mig til. Da jeg så genså den i en Indy-kavalkade, vi afholdt herhjemme, morede jeg mig kosteligt over såvel "skrigeballonen" og Short Round.
gi-jones (21) skrev:
Så er vi da i det mindste enige om etteren og treeren, kan jeg se. ;-)
Ja, god stemning og FLOTTE kamerature, men på alle måder venstrehånds thriller fra Fincher, som man altså burde forvente mere af. Jeg forventer ihvertfald mere, når han har laveret nogle af mine favoritter (Seven og Fight Club). Panic Room er dog ikke decideret skråt, men meget svag film.
Hvis du med "venstrehånds thriller" mener en gennemsnitlig, lidt ordinær thriller, så er jeg helt og aldeles enig. 'Panic Room' er slet ikke på højde med 'Se7en', omend jeg dog ikke selv vil kalde den "MEGET svag". Jeg synes, den er ganske fortrinlig, men så heller ikke mere. ... Hvis nogen bad mig rense ud i mit filmskab og kun beholde uforglemmelige film af den højeste klasse, så var 'Panic Room' en klar taber.
Ja, det er i bedste fald en gennemsnits thriller. Jeg gav den selv kun 2/6 i sin tid, men den har nogle tekniske kvaliteter, ja. Den er også ifølge mig meget svag, i forhold til Finchers gode film. Og blot svag, isoleret set :-) Jeg forventer heller ikke Seven hver gang, men en thriller som The Game er da langt bedre end Panic Room. Men når han er i sit es, så er han suveræn.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
#21 gi-jones 14 år siden
#22 BN 14 år siden
Haha, du lyder fuldstændig som MIG for nogle år siden, da jeg kun havde selve mindet om filmen at forholde mig til. Da jeg så genså den i en Indy-kavalkade, vi afholdt herhjemme, morede jeg mig kosteligt over såvel "skrigeballonen" og Short Round.
Så er vi da i det mindste enige om etteren og treeren, kan jeg se. ;-)
#23 BN 14 år siden
Hvis du med "venstrehånds thriller" mener en gennemsnitlig, lidt ordinær thriller, så er jeg helt og aldeles enig. 'Panic Room' er slet ikke på højde med 'Se7en', omend jeg dog ikke selv vil kalde den "MEGET svag". Jeg synes, den er ganske fortrinlig, men så heller ikke mere. ... Hvis nogen bad mig rense ud i mit filmskab og kun beholde uforglemmelige film af den højeste klasse, så var 'Panic Room' en klar taber.
#24 PredatorX 14 år siden
Du må da være splitterragende gal menneske!
#25 danschier.dk 14 år siden
Det samme gælder vel også Indy 4?
#26 BN 14 år siden
Tsk tsk, BN. ... Der skal ikke stå "og" i den sammenhæng, men "som". Shame on you!
#27 gi-jones 14 år siden
#28 wimmie 14 år siden
Jeg elsker filmens dystre stemning.
#29 filmz-ab 14 år siden
Ja, det er i bedste fald en gennemsnits thriller. Jeg gav den selv kun 2/6 i sin tid, men den har nogle tekniske kvaliteter, ja. Den er også ifølge mig meget svag, i forhold til Finchers gode film. Og blot svag, isoleret set :-) Jeg forventer heller ikke Seven hver gang, men en thriller som The Game er da langt bedre end Panic Room. Men når han er i sit es, så er han suveræn.
#30 MOVIE1000 14 år siden