Her erkendt, at jeg er blevet miljøskadet af den nye teknologi. Efter HD har gjort sit indtog, digitale forevisninger er kommer til i biografen og man har set fordelene ved de nye formater, bliver det at gå i biografen ikke det samme mere.
Fik set Pirates i Imperial digitalt og senest blev det en gentagelse i Falkoner Biografen, analog i den største sal. Jeg har absolut intet at udsætte på den biograf, men jeg har aldrig været så forstyrret af at tænke over en films tekniske specifikationer, istedet for filmen, hvilket irriterede mig.
Billedet stod ikke helt stille. De sædvanlige analoge ridser dukker op hist og pist. Lærredet var stort, men billedet ikke skarpt. Sortniveauet var elendigt. Lyden hev oplevelsen hjem, men det var alligevel en noget middelmådig oplevelse, selvom jeg for 6 måneder nok ville have anset billedet for at være godt.
Håber virkelig på, at den digitale biograf vinder indpas herhjemme, selvom jeg godt kan se udviklingen går så stærkt, at det biografudstyr der købes i år, kan være forældet om 1-2 år, eller langt billigere at købe.
Suk! Måske man egentlig var lykkeligere med den gode gamle 28" CRT?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Hehe... kan egentlig godt følge dig... det er nok bare at prøve at ignore billedet i biografen og fokusere på filmens handling. Kan vel godt være svært. men ellers må du bare fange de digitale visninger i biograferne og se de andre på dvd på dit dejlige skarpe tv som jeg kunne forstille at du har, når du skriver sådan her.
Så er det jo godt James Cameron har så mange gode ideer. Det KUNNE jo godt være 3D for alvor vil slå igennem, sådan at det at gå i biografen bliver noget helt andet, end det man kan diske op med derhjemme. Ligesom i gamle dage:-D
#1 Jeg er fulstændig enig. Og det samme gælder iøvrigt hjemmebio'en. Jeg har meget svært ved at vende tilbage til SD-DVD efter at HD-formaterne har gjort deres indtog. Hvis jeg ser en DVD ender det oftest med 1½-2 timers granskning af billed og lyd, fremfor en oplevelse af selve filmen. Jeg tror derfor, at jeg på det seneste, underbevidst har valgt at se meget SD-materiale på mit 37" plasma, hvor det meste materiale ser godt ud. Det giver ikke samme oplevelse som på en projektor, men det sætter i den grad mere fokus på filmen fremfor billedet og lyden.
#4 Jeg er nok stadig mere tilgivende overfor gamle film end de nye :)
#5 Måske :) Jeg så Zodiac igen i Falkoner her den sene aftenforestilling og jeg havde ikke de samme indvendinger, selvom billedet strengt taget var det i samme kvalitet. Men der vandt indholdet over indpakning på teknisk k.o.
#7 Jep. Jeg kan heller ikke rigtig få mig til at købe SD-DVD'ere mere, selvom der er rigtig mange jeg har lyst til at få fingrene i.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-Bruce 18 år siden
Fik set Pirates i Imperial digitalt og senest blev det en gentagelse i Falkoner Biografen, analog i den største sal. Jeg har absolut intet at udsætte på den biograf, men jeg har aldrig været så forstyrret af at tænke over en films tekniske specifikationer, istedet for filmen, hvilket irriterede mig.
Billedet stod ikke helt stille. De sædvanlige analoge ridser dukker op hist og pist. Lærredet var stort, men billedet ikke skarpt. Sortniveauet var elendigt. Lyden hev oplevelsen hjem, men det var alligevel en noget middelmådig oplevelse, selvom jeg for 6 måneder nok ville have anset billedet for at være godt.
Håber virkelig på, at den digitale biograf vinder indpas herhjemme, selvom jeg godt kan se udviklingen går så stærkt, at det biografudstyr der købes i år, kan være forældet om 1-2 år, eller langt billigere at købe.
Suk! Måske man egentlig var lykkeligere med den gode gamle 28" CRT?
#2 Pytter 18 år siden
#3 Notional 18 år siden
At ens krav bliver større, er vel ikke uberettiget med de priser man ser i biograferne for tiden.
#4 jessup 18 år siden
#5 Patriarch 18 år siden
#6 PredatorX 18 år siden
#7 pulse83 18 år siden
#8 filmz-Kadann 18 år siden
Det er godt nok en flad fornemmelse at lytte til et standard DD-spor, når man lige har siddet og fået en halvfed på af et PCM-spor. :)
#9 filmz-Bruce 18 år siden
#4 Jeg er nok stadig mere tilgivende overfor gamle film end de nye :)
#5 Måske :) Jeg så Zodiac igen i Falkoner her den sene aftenforestilling og jeg havde ikke de samme indvendinger, selvom billedet strengt taget var det i samme kvalitet. Men der vandt indholdet over indpakning på teknisk k.o.
#7 Jep. Jeg kan heller ikke rigtig få mig til at købe SD-DVD'ere mere, selvom der er rigtig mange jeg har lyst til at få fingrene i.
#10 PredatorX 18 år siden
Dejlig film ikk? (Zodiac)