Man downloader et plug-in til sin afspiller på computeren, f.eks. iTunes eller WinAmp og opretter en profil på last.fm, så sørger det plug-in for at spytte ens afspilninger op på siden.
Man kan også få en fiks lille top 10 liste til sin hjemmeside derinde.
Jeg kan lide musik i alle genrer men der er en enkelt som jeg har fordybet mig i.
Den elektroniske subgenre til det man popolært set kalder techno. Hardstyle hedder det, og det er ikke særlig mange jeg kender der deler min lidenskab for den slags musik : )
Det gerne en del hårdere og har tit nogle melonkolske onde lyde. Svært at forklare, jeg kan sgu bare godt lide det.
Fra WIKI
"Hardstyle, sometimes referred to as hardbass, is a sub-genre of trance music that is closely related to nu style gabber and hard trance. Its sound is usually characterized by a four to the floor kick beat and an off-beat gabber style bass line, trance like synth stabs and sweeps and miscellaneous samples. Tracks often feature excessive reverb and/or other effects, breakdowns and occasionally small breakbeat sections. The average tempo is between 140 and 150 bpm, around 30 slower than nu style gabber. Many hardcore artists produce hardstyle songs, which sound very similar but are more accessible. Hardstyle is generally played along side Nu-NRG and gabber in the UK and aside hard trance or hardcore in the rest of Europe."
#24 Det lyder da meget interessant. Kan du anbefale noget særligt?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Pearl Jam Chris Cornell (Euphoria Morning, anyone?) RATM Audioslave Screaming Trees Soundgarden Life of Agony Keith Caputo Biohazard Selvfølgelig Mr. Cash ! Volbeat Og lige nu kører New York Minute med Sanne på heavy rotation
Jeg holder som det ses, mest af 90er grunge og NY Hardcore, men i det store hele meget P3, som spiller meget lort egentlig. Jeg kan ikke fordrage klynkerock og Suede og den slags brittisk pyldermusik.
Hvor mange skal til Pearl Jam d. 26.6.?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Min musiksmag tager nok udgangspunkt i rock. Jeg elsker alt lige fra de gode gamle 70'ere (Zeppelin, Purple, Sabbath, Who, Grand Funk, Whitesnake, Free, Hendrix, Gallagher, Trower, Captain Beyond etc.) over NWOBHM, "goth" (Type O Negative, Dark Tranquility, Katatonia etc.), death, black, power metal (Dream Evil, Nocturnal Rites, Falconer, Outworld) og især progressiv rock (både den ældre slags som Kansas, men især i dens nye, højtekniske gestalt i form af bands som Dream Theater, Pain of Salvation, Andromeda, Circus Maximus etc.).
Jeg hører dog også en del andet blandet godt, eksempelvis:
Tori Amos Sigur Ros Rush Marvin Gaye Nick Drake Depeche Mode Porcupine Tree Jonny Lang Lance Lopez Neil Young Andy Fox Forastiere Antoine Dufour Joe Satriani Andy Timmons Neil Zaza Thunder
Tjah, der er nu temmelig mange at vælge imellem. Jeg må hellere få downloadet sådan et plug-in til iTunes, så i kan få syn for sagn :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#26: Damn, nåede ikke at få bilet til Pearl Jam :( Ville ellers så frygtelig gerne, da Vedder er min store helt. Har endnu ikke hørt en hel koncert med dem, da den på Roskilde jo blev afbrudt...
Jeg høre også en masse forskelligt, men primært metal, indie-rock, symfonisk metal, atmosfærisk rock og goth/doom. Af bands der som regel pryder min afspiller bør nævnes:
ANATHEMA The Gathering Katatonia My Dying Bride Saturnus Tiamat Jeff Buckley Faith No More Nightwish King Diamond Mercyful Fate Diary of Dreams Kashmir Lacuna Coil Alice In Chains Metallica Kent Antimatter Paradise Lost Theatre of Tragedy Rammstein Within Temptation Keane Tom Waits The Cranberries Muse Samael
...samt en del filmscores :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#21 filmz-Kadann 18 år siden
Man downloader et plug-in til sin afspiller på computeren, f.eks. iTunes eller WinAmp og opretter en profil på last.fm, så sørger det plug-in for at spytte ens afspilninger op på siden.
Man kan også få en fiks lille top 10 liste til sin hjemmeside derinde.
#22 filmz-gentlemanfinn 18 år siden
God smag :-D
#23 filmz-grev_michal 18 år siden
Dog springer jeg let og elegant henover hip hop/rap,techno og det meste nymoderne RnB.
Men ellers så hører jeg alt ligefra Mozart --> Beatles --> Pink Floyd --> Metallica. Så jeg er omkring de fleste genrer :-)
#24 Bohemian 18 år siden
Den elektroniske subgenre til det man popolært set kalder techno.
Hardstyle hedder det, og det er ikke særlig mange jeg kender der deler min lidenskab for den slags musik : )
Det gerne en del hårdere og har tit nogle melonkolske onde lyde. Svært at forklare, jeg kan sgu bare godt lide det.
Fra WIKI
"Hardstyle, sometimes referred to as hardbass, is a sub-genre of trance music that is closely related to nu style gabber and hard trance. Its sound is usually characterized by a four to the floor kick beat and an off-beat gabber style bass line, trance like synth stabs and sweeps and miscellaneous samples. Tracks often feature excessive reverb and/or other effects, breakdowns and occasionally small breakbeat sections. The average tempo is between 140 and 150 bpm, around 30 slower than nu style gabber. Many hardcore artists produce hardstyle songs, which sound very similar but are more accessible. Hardstyle is generally played along side Nu-NRG and gabber in the UK and aside hard trance or hardcore in the rest of Europe."
Men sådan er vi så forskellige ; )
#25 filmz-yoshimura 18 år siden
#26 davenport 18 år siden
Chris Cornell (Euphoria Morning, anyone?)
RATM
Audioslave
Screaming Trees
Soundgarden
Life of Agony
Keith Caputo
Biohazard
Selvfølgelig Mr. Cash !
Volbeat
Og lige nu kører New York Minute med Sanne på heavy rotation
Jeg holder som det ses, mest af 90er grunge og NY Hardcore, men i det store hele meget P3, som spiller meget lort egentlig.
Jeg kan ikke fordrage klynkerock og Suede og den slags brittisk pyldermusik.
Hvor mange skal til Pearl Jam d. 26.6.?
#27 filmz-yoshimura 18 år siden
Jeg hører dog også en del andet blandet godt, eksempelvis:
Tori Amos
Sigur Ros
Rush
Marvin Gaye
Nick Drake
Depeche Mode
Porcupine Tree
Jonny Lang
Lance Lopez
Neil Young
Andy Fox
Forastiere
Antoine Dufour
Joe Satriani
Andy Timmons
Neil Zaza
Thunder
Tjah, der er nu temmelig mange at vælge imellem. Jeg må hellere få downloadet sådan et plug-in til iTunes, så i kan få syn for sagn :o)
#28 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Jeg høre også en masse forskelligt, men primært metal, indie-rock, symfonisk metal, atmosfærisk rock og goth/doom.
Af bands der som regel pryder min afspiller bør nævnes:
ANATHEMA
The Gathering
Katatonia
My Dying Bride
Saturnus
Tiamat
Jeff Buckley
Faith No More
Nightwish
King Diamond
Mercyful Fate