#21 20 år siden

Glad for at du nød læsningen - jeg havde det på samme måde under produktionen..

ToyStory er oversat til dansk med Preben Christensen og Thomas Eje som de danske stemmer for hhv. Woody og Buzz.
Jeg valgte den danske oversættelse fordi den er bedst kendt (af mig ;-) ), men har princippielt valgt at nævne de orginale
skuespillere, da de er dem der har givet replikkerne deres kraft. Når Sun-studio oversætter Disney´s film til dansk er kravet fra Disney at både stemmer og betoning er så tæt op af den orginale som muligt.
Derfor krediteres Hanks og Allan, da jeg mener det er de to der har skabt "sjælen" i replikskiftet...

Actor/actress, tja... ligesom man heller ikke længere siger lærer/lærerinde faldt det mig slet ikke ind at bruge en kønsbestemt titel.

Ja, det var begrundelsen...

mvh
Jan
Gravatar

#22 elwood 20 år siden

hehe sejt nok gode citater, lige en ting. Med hensyn til Blues Brothers

så synes jeg bedre om dette her citat

Elwood: It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Jake: Hit it.

men det du har valgt er skam også fin, det sikkert et valg du har lavet, men det kunne jo være du havde glemt det andet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 chronaden 20 år siden

Her er mine favoritter sjovt nok fra den samme film :D

In ancient times, hundreds of years before the dawn of history, an ancient race of people... the Druids. No one knows who they were or what they were doing...

Well, I don't really think that the end can be assessed as of itself as being the end because what does the end feel like? It's like saying when you try to extrapolate the end of the universe, you say, if the universe is indeed infinite, then how - what does that mean? How far is all the way, and then if it stops, what's stopping it, and what's behind what's stopping it? So, what's the end, you know, is my question to you.

Here lies David St. Hubbins... and why not?

You can't really dust for vomit.

Dozens of people spontaneously combust each year. It's just not really widely reported.

It's like, how much more black could this be? and the answer is none. None more black.

You don't do heavy metal in Dubly, you know.

The review for "Shark Sandwich" was merely a two word review which simply read "Shit Sandwich".

As long as there's, you know, sex and drugs, I can do without the rock and roll.

http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#24 davenport 20 år siden

Det bliver satme en stor plakat, med alle de citater ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#25 danschier.dk 20 år siden

#21 I hvilken forbindelse har du lavet denne plakat? Og kan vi ikke få lov til at se, hvordan den kom til at se ud?

#26 20 år siden

Den er lavet fordi jeg gerne ville have sådan en hængende, en man kan sidde og dagdrømme lidt udfra, en ens venner og familie vil stå og kigge lidt på og mindes nogle gode film-oplevelser.

Og så er der kun ganske få (jeg får trykt 3 - 5 eksemplarer), så den vil også være unik.

Jeg vil meget gerne poste et billed at den, Så er er den øverste halvdel - og tekstboxene er ikke med i den færdige udgave!
Filmcitater

Jan
Gravatar

#27 Jay El 20 år siden

Hmm, af en eller anden grund havde jeg forestillet mig en sort plakat med hvid tekst og knapt så velordnede tekstbokse. Jeg kan dog godt se, at hvis der skal være plads til dem alle sammen, så kan det dårligt være anderledes.

Skriv ny kommentar: