1: Drama - Fordi jeg elsker den personlige dybte hos karakterene, en rammende historie og nogle afsindige rørende emner, som man kan relatere til. Det er for mig det, jeg sætter allermest pris på i den gudedommelige filmverden.
2: Thriller - Det der kommer som det næste på min top-3, er en skelsættende oplevelse, der kan få mig helt ud på kanten af stolen. Noget der kan tage mig med storm, og tilføre mig urolighed for historien, og de drejninger der bliver taget.
3: Sci-Fic - En omfattende, men samtidig uhyggelig oplevelse foran det hvide lærred. Altså noget der virkelig kommer godt ind på ægte science-fictionepos, med alle de bedste virkemiddler i baggagen.
Sci-fi - Stemnigsmættede billedsider og interessante, samt eftertænksomme tematikker samt jeg har en stor fascination for verdensrummet. Særligt film som Blade Runner, Moon, Ghost in the Shell, Alien.
Animation - Som ung håbefuld fantasyforfatterspirer er jeg betaget af mulighederne for at bygge sin egen verden, som det er muligt i animationsfilm, og jeg finder ofte at animationsfilm prikker til min egen inspiration angående skriverier. Særligt film Princess Mononoke, My Neighbour Totoro (generelt blot Hayao Miyazaki), Paprika, Arriettys Hemmelige Verden.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jeg er mest til eventyrsfilm, at se og opleve en anden verden og gøre dem så virkelige/realistiske som muligt er fedt at opleve. Ellers er jeg helt vild med de film, hvor hovedpersonerne har en speciel baggrund eller levestil så man kan gå in og analysere deres baggrundshistorie elelr liv. Kan også godt lide de film hvor man sidder tilbage og tænker over filmen eller noget andet som fik filmen til at minde en om.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Uha, det er svært at svare på. Eftersom 'The Lord of the Rings' i mine øjne hører til noget af det mest fuldendte filmkunsten har frembragt, skulle man tro, at jeg foretrak eventyr- og fantasy-genren. Men hvis det er selve ANTALLET af film man kan lide indenfor genren der er afgørende for hvad der éns favoritgenre, så er det ikke fantasy/eventyr-genren jeg skal vælge, fordi efter min mening er der alt for få af de uendeligt mange fantasy/eventyr-film der er vellykkede, endsige seværdige.
Science fiction-genren har frembragt en del mesterværker, men der er nok flere film i genren DRAMA der har gjort indtryk på et personligt og følelsesmæssigt plan, samtidig med at de indeholder upåklageligt filmhåndværk og skuespil, samt har stor gensynsværdi for mig HVER gang.
Det er mig nærmest umuligt at rangere dem, men hvis jeg ser bort fra antal og statistikker og udelukkende ser på, hvilke filmgenrer der er repræsenteret i min Top 30, så vil jeg nok svare:
#1 The Vossen 11 år siden
Fordi jeg elsker den personlige dybte hos karakterene, en rammende historie og nogle afsindige rørende emner, som man kan relatere til. Det er for mig det, jeg sætter allermest pris på i den gudedommelige filmverden.
2: Thriller -
Det der kommer som det næste på min top-3, er en skelsættende oplevelse, der kan få mig helt ud på kanten af stolen. Noget der kan tage mig med storm, og tilføre mig urolighed for historien, og de drejninger der bliver taget.
3: Sci-Fic -
En omfattende, men samtidig uhyggelig oplevelse foran det hvide lærred. Altså noget der virkelig kommer godt ind på ægte science-fictionepos, med alle de bedste virkemiddler i baggagen.
#2 PredatorX 11 år siden
Fordi der er mulighed for rumskibe.
#3 The Vossen 11 år siden
Rumskibe er i hvert fald et must, i de fleste tilfælder!
#4 Neranders 11 år siden
Stemnigsmættede billedsider og interessante, samt eftertænksomme tematikker samt jeg har en stor fascination for verdensrummet. Særligt film som Blade Runner, Moon, Ghost in the Shell, Alien.
Animation -
Som ung håbefuld fantasyforfatterspirer er jeg betaget af mulighederne for at bygge sin egen verden, som det er muligt i animationsfilm, og jeg finder ofte at animationsfilm prikker til min egen inspiration angående skriverier. Særligt film Princess Mononoke, My Neighbour Totoro (generelt blot Hayao Miyazaki), Paprika, Arriettys Hemmelige Verden.
"That's rough, buddy."
#5 Lord Beef Jerky 11 år siden
#6 misuma 11 år siden
Jeg prøver at rumme flest mulige genre, men jeg er bedst til ovennævnte.
#7 davenport 11 år siden
#8 MOVIE1000 11 år siden
Ellers er jeg helt vild med de film, hvor hovedpersonerne har en speciel baggrund eller levestil så man kan gå in og analysere deres baggrundshistorie elelr liv. Kan også godt lide de film hvor man sidder tilbage og tænker over filmen eller noget andet som fik filmen til at minde en om.
#9 Snaden 11 år siden
Virkeligheden overgår fantasien.
Klart min favorit genre.
Desuden kan jeg rigtig godt lide Drama og Thrillers.
#10 BN 11 år siden
Science fiction-genren har frembragt en del mesterværker, men der er nok flere film i genren DRAMA der har gjort indtryk på et personligt og følelsesmæssigt plan, samtidig med at de indeholder upåklageligt filmhåndværk og skuespil, samt har stor gensynsværdi for mig HVER gang.
Det er mig nærmest umuligt at rangere dem, men hvis jeg ser bort fra antal og statistikker og udelukkende ser på, hvilke filmgenrer der er repræsenteret i min Top 30, så vil jeg nok svare:
Drama - fantasy/eventyr - science fiction