I har sikker set nogle af disse film. Men under anden verdenskrig lavede Disney nogle Propaganda-film til at fortælle befolkningen at Tyskerne var dumme. Her er et par stykker af dem: Donald Duck - the spirit of 43:
Donald Duck - Der Fuhrer's Face:
Der er også en del andre, jeg har ikke helt fundet dem endnu, men jeg regner også med at de er sjove. Mange af dem blev efterfølgende forbudt at visse på Tv, da de viste et stereotypt billede af tyskere, italienere og japanere. Men jeg synes de er værd et gik, da de gir en indsigt i hvordan man tænkte dengang.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Triumph of the will, ja, Riefentahl´s mesterværk i propaganda sammenhæng. Bare sådan kameraet altid er placeret forhold til Hitler er tydelig, sådan han kommer til at se magtfuld ud.
Fandt også en anden af disney´s propaganda film fra Anden Verdenskrig: Hitlers Children-Walt Disney cartoon (Banned:
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
#1 Æsop9000 19 år siden
Her er et par stykker af dem:
Donald Duck - the spirit of 43:
Donald Duck - Der Fuhrer's Face:
Der er også en del andre, jeg har ikke helt fundet dem endnu, men jeg regner også med at de er sjove.
Mange af dem blev efterfølgende forbudt at visse på Tv, da de viste et stereotypt billede af tyskere, italienere og japanere. Men jeg synes de er værd et gik, da de gir en indsigt i hvordan man tænkte dengang.
#2 filmz-Bruce 19 år siden
Og her er så tyskernes egen propaganda. Triumph des Willens
#3 Æsop9000 19 år siden
Fandt også en anden af disney´s propaganda film fra Anden Verdenskrig:
Hitlers Children-Walt Disney cartoon (Banned: