Min makker og jeg laver vores afsluttende Hovedopgave på Journalisthøjskolen i Libanon.
Filmen foregår i Ain al-Hilweh - den største palæstinensiske flygtningelejr i Libanon (70.000 mennesker).
Jeg leder efter film, som kan inspirere os til den visuelle side men også til soundtracket. Så altså primært film, der foregår helt eller delvist i Mellemøsten. Men alle forslag er velkomne!
"The Insider" har en god start, og noget interessant musik, "Body of Lies" med DiCaprio, "Babel" - og så er der flere interessante dokumentarer f.eks "Death in Gaza".
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
En klassiker som Slaget om Algirs (en af de bedste film der er lavet) har fremragende billed og lydside og har inspireret længere sekvenser i film som Syriana, Bourne III.
#1 filmz-thomashartz 16 år siden
Min makker og jeg laver vores afsluttende Hovedopgave på Journalisthøjskolen i Libanon.
Filmen foregår i Ain al-Hilweh - den største palæstinensiske flygtningelejr i Libanon (70.000 mennesker).
Jeg leder efter film, som kan inspirere os til den visuelle side men også til soundtracket. Så altså primært film, der foregår helt eller delvist i Mellemøsten. Men alle forslag er velkomne!
Håber i kan hjælpe :)
#2 filmz-vassago 16 år siden
#3 filmz-thomashartz 16 år siden
#4 jessup 16 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0058946/
#5 filmz-thomashartz 16 år siden