Gravatar

#1 Fable 20 år siden

Har lige set ovennævnte film, og jeg må indrømme, jeg har aldrig følt mig så dum som nu. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan handlingen hænger sammen.
Nogen der gider hjælpe mig på rette spor, og forklare mig den her film? Slutningen er jeg heller ikke helt sikker på,
hvordan er det at historien pludselig bliver skruet tilbage og ændret idét han selv dør?

[Edit: Spoiler-markering indsat af admin.]
Gravatar

#2 Fable 20 år siden

Jeg har hørt det hjælper at se den flere gange, det tror jeg så jeg gør :) hvad skal man bide mærke i i filmen? Vil meget gerne forstå den :)
Gravatar

#3 filmz-712 20 år siden

Du bør pause filmen de steder hvor der er citater fra den bog han får af sin fysik lære. For på min DC version klipper det så hurtigt væk at man ikke kan nå at læse hvad der står.

Men ellers får man forklaret rigtig meget omkring filmen i den bog.

I grove træk har jeg den opfattelse af at:

- Jet motoren får det primære univers til at blive ustabilt ved at det ødelægger tiden, som har noget med tanget universet af gøre (kan ikke lige huske hvordan den første del hænger sammen). Det vil gå under efter 28 dage.

- Donnie bliver den levende modtager som skal redde universet.

- Alle personer efter ulykken med jet motoren er de manipoleret døde som skal lede ham på rette spor.

- Han redder jorden ved at åbne et ormehul under jet motorens fald sidst i filmen, derved kan den komme til fortiden, uden at ødelægge tiden som den gør i starten af filmen. Donnie kan åbne et ormehul, fordi den levende modtager har krafterne fra den 4. dimension.

- Han griner til sidst, fordi han ikke længere er bange for at dø. Han ved formentligt efter alt det han har set at man ikke dør alene. Desuden vågner alle de andre op og oplever det hele som en drøm.

Husk på, at overstående kun er den måde jeg opfatter filmen på!
Gravatar

#4 Lowkey 20 år siden

Der findes en anden tråd (eller et par hundrede) om præcis samme emne.
Prøv at søg før du spørger.

http://www.filmz.dk/forum/search/3/
Daisy, Daisy...

Skriv ny kommentar: