Gravatar

#11 Michael Andersen 20 år siden

Anmeldelsen er i hvert fald godkendt. Den og specielt citatet som Davenport nævner beskriver hvilken slags film man kan forvente, og så kan læseren selv bestemme om det er noget for ham eller hende. Om anmelderen så giver filmen 1, 3 eller 6 eller om IGN ikke er anerkendte er for læseren uinteressant.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 DarkLight 20 år siden

Nej, der er forskel på om man automatisk labber tingene i sig eller ej. Hos IGN vakler jeg mellem "Det her taget jeg pr automatik ikke for gode varer inden jeg ser det et andet sted" og "Bestemt ikke enig"

Hvor godt jeg kender siden, afspejler hvor meget jeg tør stole på den, uden at skulle finde bekræftende info andetsteds.

Jeg kan ikke sige at anmeldelsen er godkendt på forhånd. Jeg kan ikke sige at citatet holder. For jeg har ikke set filmen og jeg har været uenige med IGN for mange gange til bare at tage det for gode varer.

Jeg venter til El_vez giver den 5 / 6 :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 Michael Andersen 20 år siden

Selvfølgelig kan man godkende en anmeldelse før man har set filmen. Hvorfor skulle man ikke kunne det? Hvis man skal se filmen for at kunne godkende anmeldelsen så har anmeldelser jo ingen værdi overhovedet.
Gravatar

#14 dyg 20 år siden

#13 - Når man har været uenig med deres anmeldelser så mange gange, så kan man vel sagtens undlade at "godkende" anmeldelsen.

Hvis Friid sagde at Doom var en god film, så ville jeg da ikke bare bryde ud og sige: Hurra, Doom er ikke noget flop!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 filmz-Kadann 20 år siden

#6 -

Hvis man ikke har set filmen, kan man selvfølgelig ikke sige noget med sikkerhed.. men, har en film fået 3/10 på IMDb og iøvrigt fået ringe anmeldelser hele vejen igennem, så skal der altså noget af en anmeldelse til fra en anmelder som jeg stoler på, før jeg tager chancen og ser filmen.

Der er jo MANGE film derude og MANGE film jeg ikke har set endnu og eftersom jeg ikke kan vide om disse film falder i min smag, må jeg jo vælge ud fra nogle personlige parametre for at finde ud af hvilke film jeg ønsker at bruge tid på.. f.eks. anmeldelser og trailers.

Dog skal det siges at jeg ikke p.t. har en anmelder, hvis mening jeg stoler 100% på, men da vores ven Ole Michelsen var på TV havde jeg en rigtig god guideline. Selv en mand som Frid kan jeg bruge mht. anmeldelser, fordi siger han at filmen er god, så er det næsten 100% sikker at jeg ikke skal bruge tid på filmen.

Kort sagt, vi har selvfølgelig vores egne mening herinde, men anmeldere spiller også en ret stor rolle for mig, uanset om jeg normalt er enig med anmelderen eller ej.

Så, du tager helt fejl når du siger at vi kigger mere på anmeldelser end vores egen mening, hvilket du sikkert også vil opdage, hvis du kigger på de lange diskussioner som opstår fra tid til anden herinde og iøvrigt også læser brugernes egne anmeldelser.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#16 DarkLight 20 år siden

#13, godkend denne anmeldelse uden at have set filmen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 Michael Andersen 20 år siden

#14 Nej der er jeg så uenig. En anmeldelse skal godkendes som en individuel anmeldelse, ikke på fortiden eller om man deler smag og behag. Hvor mange stjerner eller flotte ord en anmelder uddeler er som sagt uinteressant, men hvis anmelderen er dygtig giver han læseren et indtryk af hvad filmen er for en størrelse. En udtalelse som "The best videogame-to-film adaptation yet." er en udtalelse på størrelse med "Rød er en flottere farve end blå" – som ingen kan bruge til noget, men når han beskriver "Doom" som en film uden de store Oscar-momenter eller ikke det store actionmesterværk, men en tømmermandsfilm hvor der bliver smadret en masse monstre, giver det læseren større muligheder for at se om det er noget man er interesseret i. Jeg synes, det er tåbeligt hvis man bruge en masse tid på at lære forskellige anmelderes smag for at bestemme om det er noget man gider se eller ej :)

#16 Læs ovenstående.
Gravatar

#18 DarkLight 20 år siden

"men når han beskriver "Doom" som en film uden de store Oscar-momenter, men en film som bare er ude på at smadre en masse monstre,"

Skulle du læse en anmeldelse for at regne det ud? :D

Generelt set er jeg ellers uenig. Hvis nu jeg læser anmeldelsen, ser filmen og synes der VAR oscar-momenter og mener at der ikke blev smadret ret mange monstre, jeg så ville jeg miste troen på anmelderen. Gang så det med 4 gange du er uenig med ham/siden og sig mig så;

Ville du 6 gang læse en anmeldelse fra ham/siden og tro på den?
Gravatar

#19 dyg 20 år siden

#17 - Det er jeg meget uenig i.

Hvis jeg ikke kender noget til en anmelders smag, så kan jeg ikke rigtigt bruge hans anmeldelse til særligt meget. Jeg kan da læse den, og forholde mig til hans ord. Men uden at vide om det er en generel holdning til den slags film / den instruktør / den skuespiller, så er det altså ikke meget andet værd end at læse en anmeldelse som DarkLight linker til i #16.

Og selvfølgeligt er der da ingen Oscar-momenter i Doom. Alle, der bare ved lidt om computerspillet, ved, at den film vil dreje sig om at smadre monstre til højre og venstre. Det gør ikke hans anmeldelse bedre, at han fortæller det.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#20 Michael Andersen 20 år siden

#18 og #19 Det kunne jo have været en ny "Aliens" :)

Jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden fordi man kan selvfølgelig godt diskutere hvad der er Oscar-momenter og hvad der ikke er, men det er en størrelse som i mere traditionel forstand kan gøres op i forhold til smag og behag spørgsmål som f.eks. om "Doom" er den bedste spilfilmatisering til dato eller ej.

Skriv ny kommentar: