Gravatar

#1 filmz-Scarface 18 år siden

Hejsa

Faktisk kører programmet stadig, men jeg har ikke tid til at se mere af det, derfor skynder jeg mig hurtigt at skrive dette indlæg.

Synes det var et fint indblik i Den Danske Filmskole, men jeg kunne egentlig godt tænke mig og se hvordan eleverne egentlig helt konkret arbejder. Ellers var det er rigtig godt program, synes jeg, og for os filmnørder, så er det jo kun sjovt at se. Hvem ved, måske har vi set fødslen af en ny Lars von Trier?

Det jeg var allermest imponeret over, var den første afgangsfilm, "Paragraf 15", som jeg synes var fantastisk god. Længe siden, at jeg har set en så medrivende film. Mange gange ser man en film, hvor man egentlig bare venter på et vendepunkt i handlingsforløbet, så der opstår interessante situationer, som f.eks. action eller vold, der får os til at følge intenst med. Denne film, der måske kun har en enkelt sekvens, der kan fortolkes som en voldsscene, kunne faktisk bære sig hele vejen igennem. Jeg sad på kanten af sofaen fra start til slut. Skuespillet var gennemført og rørende. Der var ingen oversmart skuespiller, der skulle overspille sin rolle. Min opfattelse var, at alle skuespillerne tog deres roller eller karakterer meget seriøse, hvilket efter min opfattelse, gjorde filmen fuldkommen. Det var en så behagelig oplevelse, at se den film.

Glæder mig til at se mere arbejde fra denne instruktør (kan ikke huske hans, men tror det var ham med udenlandsk baggrund). Thumbs up!

6/6
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 jessup 18 år siden

Har set fem af afgangsfilmene mangler kun "Knus" - den svageste er Mig og Che (ok miljøbeskrivelse men elendig rammefortælling)og det stærkeste og mest konventionelle er "Som en Familie" og jeg bilder mig selv ind at det ikke er fordi jeg kender instruktøren:)

Glæder mig til "Knus" instruktørens midtvejsfilm var i hvertfald fin underholdning.
This is just until June
Gravatar

#3 filmz-"K" 18 år siden

er der et sted, hvor man kan se de film? jeg gik desværre glip af det idag? ligger de monstro et sted inde dr-tv?
Gravatar

#4 lagoni 18 år siden

BioCity har flere forestillinger med afgangsfilmene, tjek biobooking.dk
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 jessup 18 år siden

De går i biografen i københavn på fredag til 35 kr., men jeg kan ikke huske hvor.
This is just until June
Gravatar

#6 filmz-vassago 18 år siden

Var jeg den eneste som fandt det rimeligt amatøragtigt at stretche 4:3 materiale til 16:9 som det var tilfældet i deres optaktsprogram om filmskolen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 Yoda 18 år siden

Nej, det var du absolut ikke!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 NOWhere 18 år siden

Jeg undrede mig lidt over, hvorfor der kun var fokus på instruktørene.
Hvad med alle de andre færdiguddannede mennesker fra filmskolen??

Der er jo rigtig mange andre linier derude, og det ku da have hjulpet lidt på folkets manglende forståelse for, hvad f.eks en producer laver.

Skriv ny kommentar: