Gravatar

#1 coolflash 22 år siden

Har altid været betaget af Dragonlance-bøgerne. Og, da jeg hørte de spæde rygter om en Dragonlance: The Movie, som i august 2002 blev confirmed af Margaret Weis, blev jeg selvf. helt vild i varmen. Dog er jeg efterhånden blevet en smule mere skeptisk. Laver man en film, så skal man gøre alt hvad man kan for at ære bøgerne. Bliver det en ny D&D: The Movie, så bliver jeg mildest talt harm (!)

Der er dog en smule håb. I lyset af fantasy-gernens genopblomstring via LOTR-feberen, kunne man håbe på at DL:TM fik lidt flere muskler at spille med - i form at et godt budget. Men, da DL ikke er så mainstream-kendt som LOTR, kan man godt sidde med en gang blandede følelser.
Men - man har vel lov til at håbe =)

Til dem der også er bidt af en gal Raistlin, så kan jeg anbefale denne side:

www.dragonlance-movie.com

Er der tilfældigvis nogen herinde, som har hørt noget nyt gossip om DL-projektet - ud over hvad der står på den ovenstående hjemmeside??
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#2 inflector 22 år siden

Har også altid været glad for Chronicles, så det her lyder da bare super fedt :)
Man kan så bare håbe at det ikke blive det samme makværk, som den rædsomme Dungeons and Dragons film. Jeg håber på nogle solide skuespillere og ikke mindst gode effekter, så dragerne og draconians kommer til at se seje ud.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#3 filmz-Martin Schou 22 år siden

De kunne også starte med The Soul Forge ... der behøver man ikke de vilde effekter, og man får en god introduktion til Caramon og især Raistlin. Det vil selvfølgelig være et problem at finde ordentlige børneskuespillere, igen især til Raistlin.

Men bøgerne åbner for et enormt franchise, hvis de vil ...
I'm not left-handed either.
Gravatar

#4 filmz-Plimmer 22 år siden

Jeg tvivler lidt på det med Harry Potter, LOTR og Xmen på banen pt. så ser jeg ikke det er muligt med så mange flere i den her fantasy periferin. Når man så samtidigt ser på D&D så tror jeg også der skal gå et par år før de tager det franchise op igen.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#5 filmz-nemesis 22 år siden

Jeg spillede meget Dungeons and Dragons i folkeskolen og har læst Dragonlance-bøgerne flere gange, ja det var tider den gang, snøft.
Jeg var utrolig glad da jeg hørte der kom en D&D film, men da jeg så resultatet var jeg lamslået, føj for noget møg. Men jeg vil meget gerne se en ordenlig indspilning af Dragonlance-bøgerne.
Gravatar

#6 filmz-Martin Schou 22 år siden

#5 nemesis:
"Jeg [...] har læst Dragonlance-bøgerne flere gange, ja det var tider den gang, snøft."

Uhm ... har du læst alle 90+ bøger? Eller mener du Chronicles og Legends?
I'm not left-handed either.
Gravatar

#7 filmz-nemesis 22 år siden

Krøniker
Gravatar

#8 filmz-ceviv 22 år siden

har læst alt og uhh hvor kunne det blive godt......
men det bliver det sikkert ikke :)
Gravatar

#9 Patriarch 22 år siden

hehe.. sidst jeg skrev sammen med Tracy Hickman (2-3 år siden i forbindelse med noget af mit æld-gamle musik) havde de gang i et manus som startede halvt inde i krøniker, og en del af karakterene var droppet. Det var altså mere en "inspired by" end en egentlig filmatisering. Men jeg tror efter LOTR har de nok begyndt at genoverveje om ikke godt man kan lave film med mange personer, og en lang fortælling
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: