#1 ikke endnu, og jeg ku måske også forstille mig der går en del tid, mener der skal være tilladelse til at bruge de danske stemmer, før det kan frigives.
Der var noget omkring dette i hvertfald da fragglerne sku udgives med Dansk tale kan jeg huske.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Ikke længe siden jeg modtog Ducktales Vol 1, 2 og 3, Darkwing Duck Vol 1 og 2 og Gummi Bears Vol 1 så jeg har også en del jeg glæder mig til at få kæmpet mig igenem.
Det skal nævnes at disse DVDer ikke er særligt gode udgivelser. På Rip, Rap & Rup på Eventyr vol 2 er du i enkelte afsnit nød til at vælge norsk for at få dansk tale... andre afsnit er der slet ikke nogen dansk tale på. Jeg var meget skuffede over udgivelserne.
Efter at have set lidt af både Ducktales, Darkwing Duck og Gummi Bears kan jeg sige at de amerikanske stemmer faktisk er rigtig gode... naturligvis midster du noget af nostagien men gør dog dig selv den tjeneste at se dem aligevel.
med hensyn til de danske udgivelser af Rip, Rap og Rup på eventyr, ved i så om det er de originale danske stemmer. Altså dem som vi hørte på DR´s Disney Show (eller sjov) i 1990erne?
Eller har de gjort ligesom med Lucky Luke Udgivelserne på DVD: udskiftet de originale stemmer med nogle nyere stemmer indtalt a B-stemme-skuespillere (som med Lucky Luke Udgivelserne, hvor Ove Sprogøes stemme er bleven talt over af en skuespiller der ikke har samme talent).
For jeg tænkte om det kunne betale sig at købe dem.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
#1 filmz-La_Chica_Loca 17 år siden
#2 elwood 17 år siden
Der var noget omkring dette i hvertfald da fragglerne sku udgives med Dansk tale kan jeg huske.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 Yoda 17 år siden
"DuckTales" (eller "Rip, Rap og Rup på Eventyr") er udkommet i Danmark på reg.2 med dansk tale.
Det er ikke sæsonsæt, som i USA, men på hver disc er der 6-7 episoder.
De to første skiver, der er udgivet, kan bl.a. købes her:
http://www.moviezoo.dk/index.php?formatet=&q=R...
Hvis du i øvrigt også er fan af "Rescue Rangers" ("Nøddepatruljen"), så er der udkommet tre skiver herhjemme - også med dansk tale:
http://www.moviezoo.dk/index.php?formatet=&q=N...
#4 elwood 17 år siden
#5 Yoda 17 år siden
Jeg har i øvrigt netop modtaget vol.1 af "Gummi Bears" og vol. 1 og 2 af "Darkwing Duck" - så den står på DisneySjov i weekenden :-)
#6 elwood 17 år siden
Ahh ja good Old Disney Sjov, tror bare aldrig jeg vil ku vænne mig til De originale stemmer når jeg er opvokset med de Danske.
#7 filmz-Liou 17 år siden
Det skal nævnes at disse DVDer ikke er særligt gode udgivelser. På Rip, Rap & Rup på Eventyr vol 2 er du i enkelte afsnit nød til at vælge norsk for at få dansk tale... andre afsnit er der slet ikke nogen dansk tale på. Jeg var meget skuffede over udgivelserne.
Efter at have set lidt af både Ducktales, Darkwing Duck og Gummi Bears kan jeg sige at de amerikanske stemmer faktisk er rigtig gode... naturligvis midster du noget af nostagien men gør dog dig selv den tjeneste at se dem aligevel.
#8 Æsop9000 17 år siden
med hensyn til de danske udgivelser af Rip, Rap og Rup på eventyr, ved i så om det er de originale danske stemmer. Altså dem som vi hørte på DR´s Disney Show (eller sjov) i 1990erne?
Eller har de gjort ligesom med Lucky Luke Udgivelserne på DVD: udskiftet de originale stemmer med nogle nyere stemmer indtalt a B-stemme-skuespillere (som med Lucky Luke Udgivelserne, hvor Ove Sprogøes stemme er bleven talt over af en skuespiller der ikke har samme talent).
For jeg tænkte om det kunne betale sig at købe dem.
#9 filmz-Liou 17 år siden
Det er de originale danske stemmer der er på udgivelserne.
personligt vil jeg dog ikke mene at de er 200 kroner værd aligevel. du får kun 13 afsnit i alt og enkelte af dem har som sagt ikke danske stemmer.