Må sige "Mulholland Drive" sparkede benene væk under mig i den grad. For mig een af de tre bedste film jeg har set i år (så den ikke da den kom op). Og så er der "Blue Velvet" og selvfølgelig "Twin Peaks", som også fortjener Hall of Fame.
Men jo han laver noget bras engang imellem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
"Barry Lyndon" har jeg ikke set, men jo.. de to andre er en anelse skæve, dog ikke så slemt som Lynch' film, efter min mening. :) Og så er Peter Sellers jo helt vildt sjov i "Dr. Strangelove".
"Dune" er ganske sikkert blevet hyldet, fordi bogen jo er en sci-fi klassiker udover det sædvanlige.
Noget af det der er gået galt med filmen, er jo at den oprindeligt skulle have været meget længere, så der er visse ting der er gået tabt og derfor skabes der lidt forvirring, hvor den nye udgave fra Sci-Fi Channel er meget mere tro mod bogen. Dog er der en forlænget udgave på vej på dvd af Lynch' "Dune", så der er jo håb forude.
Købte den lange udgave af Dune (Limited fra Australien) med både den lange og den korte. Så så den korte og jeg skal aldrig se den lange. Når den korte var kedelig, så må den lange være kedeligere... jeg er i hvert falf stået af.
#11 - Hvad har Lynch kreeret af bras foruden "Dune"?
#9 - Hmm... ja sådan er vi vist så forskellige. For mig er Kubrick én af dem fem bedste instruktører nogensinde, og von Trier og Lynch er i mine øjne to af de absolut mest skelsættende auteurer. De tør bryde konventioner og udfordre mediet - og ikke mindst publikum. Dér får jeg min næring.
#16 Der fik du mig. Ok, jeg brød mig ikke om "Lost Highway", men det var ikke bras. Måske ville jeg kunne li' den i dag, eftersom jeg er vild med "Mulholland".
#14 Barry Lyndon må du fluks se. Vidunderlig film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#17 Hvis man kan li' "Mulholland Dr.", vil man formentlig også synes om "Lost Highway". Begge foregår i det rigtige "Lynch-univers" og begge er (næsten) uløselige pusslespil. LH er IMO Lynch' aller bedste bedrift.
Og ja, "Barry Lyndon" er en fremragende film - nok Kubricks mest oversete.
Hmm.. Jeg har det lidt omvendt. Jeg synes at Muholland Drive er gennemsnitlig kedelig.. Jeg var der imod rigtig vild med Lost Highway. Jeg synes man skal passe på med at stemple en instruktør som Lynch, bare se på hans "Straight Story", hvor jeg synes han beviser hans alsidighed som instruktør.
Til dem der rakker ned på Kubrick. STOP DET... DET ER SYGT... VANTRO DJÆVLE...
Kubrick's død var et stort tab for filmen...
EDIT: By the way. Ved godt at det var lidt off topic. Har ikke set Dune... Sorry.
#11 filmz-Bruce 20 år siden
Men jo han laver noget bras engang imellem.
#12 SpielbergFreak 20 år siden
Nej, men hvad med Barry Lyndon, Eyes Wide Shut, Dr. Strangelove, det er da skæve film.
Mulholland Drive glæder jeg mig sindsygt til at se, har hørt den skulle være superfed!
Men nu var det egentlig Dune det hanlede om. Ved I hvorfor den er blev hylet som den er?
#13 SpielbergFreak 20 år siden
Alle laver bras engang imellem.
#14 filmz-Kadann 20 år siden
"Barry Lyndon" har jeg ikke set, men jo.. de to andre er en anelse skæve, dog ikke så slemt som Lynch' film, efter min mening. :) Og så er Peter Sellers jo helt vildt sjov i "Dr. Strangelove".
"Dune" er ganske sikkert blevet hyldet, fordi bogen jo er en sci-fi klassiker udover det sædvanlige.
Noget af det der er gået galt med filmen, er jo at den oprindeligt skulle have været meget længere, så der er visse ting der er gået tabt og derfor skabes der lidt forvirring, hvor den nye udgave fra Sci-Fi Channel er meget mere tro mod bogen. Dog er der en forlænget udgave på vej på dvd af Lynch' "Dune", så der er jo håb forude.
#15 SpielbergFreak 20 år siden
Købte den lange udgave af Dune (Limited fra Australien) med både den lange og den korte. Så så den korte og jeg skal aldrig se den lange. Når den korte var kedelig, så må den lange være kedeligere... jeg er i hvert falf stået af.
#16 JannikAnd 20 år siden
#9 - Hmm... ja sådan er vi vist så forskellige. For mig er Kubrick én af dem fem bedste instruktører nogensinde, og von Trier og Lynch er i mine øjne to af de absolut mest skelsættende auteurer. De tør bryde konventioner og udfordre mediet - og ikke mindst publikum. Dér får jeg min næring.
#17 filmz-Bruce 20 år siden
#14 Barry Lyndon må du fluks se. Vidunderlig film.
#18 JannikAnd 20 år siden
Og ja, "Barry Lyndon" er en fremragende film - nok Kubricks mest oversete.
#19 filmz-Bruce 20 år siden
#20 El Capitan 20 år siden
Til dem der rakker ned på Kubrick. STOP DET... DET ER SYGT... VANTRO DJÆVLE...
Kubrick's død var et stort tab for filmen...
EDIT: By the way. Ved godt at det var lidt off topic. Har ikke set Dune... Sorry.