"Eraserhead" også en Lynch film. Den er fanme ..... disturbing. Ska ALDRIG se den igen.
Men jeg mindes at blive ret imponeret af Elefantmanden af Lynch. Nu er det ret lang tid siden jeg har set den, men jeg mener at den var ret så gribende og miljøet var rigtig fedt.
Men ellers har jeg os gået lidt udenom Lynch film. Og selve Dune, har vist set den, men sjovt nok erindrer jeg INTET om den. Som slettet fra min hukommelse. ... Hvorfor mon hehe
Den har en vildt god visuel stil (som westwood snuppede til deres Dune spil) - men den er baseret på en masse tomme tykke bøger, og der var ingen måde det kunne kondenseres ned til en enkelt film på en fornuftig måde.
#1 - prøv at læse bogen i stedet. Har læst de første 1½ bog - den første var rigtig god og den anden - ja der er en grund til jeg kun fik læst halvdelen... :-)
Jeg mener nu først at filmen knækkede mht. Dune, da de nåede til den fjerde bog i serien. De første tre er rigtig god læsning, men den fjerde foregår mange tusind år efter de første, så man kender kun til to af karakterene og kan slet ikke forholde sig til resten..
dune styrer for vildt. Men det er nok på grund af at den blev sådan en fiasko jeg tænker sådan. Når det var et flop så ser jeg for det meste bort fra alle de dårligste ting deri og kun fokusere på det der var rigtig sejt deri........
og helt ærligt de grimmme 80er effekter er da fede..... og musikken af toto (john williams søn eller nevø) rigtig godt..
Kubrick var en f**king amatør ved siden af Lynch - ikke at jeg ikke holder af Kubricks film. Lynch har ikke lavet én middelmådig film; han instruerede Dune, men produktet er altså ikke hans.
SpielbergFreak: Hvad med at du rettede blikket mod din elskede Spielberg i stedet? Han er jo for djævlen manden bag den kedeligste film i verden, Jaws (en film jeg rangerer lavere end Resident Evil 2). Og hvad med at du venter med at bedømme Lynch, til du har set bare én eller to af hans film?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#21 lasse78 20 år siden
Men jeg mindes at blive ret imponeret af Elefantmanden af Lynch. Nu er det ret lang tid siden jeg har set den, men jeg mener at den var ret så gribende og miljøet var rigtig fedt.
Men ellers har jeg os gået lidt udenom Lynch film. Og selve Dune, har vist set den, men sjovt nok erindrer jeg INTET om den. Som slettet fra min hukommelse. ... Hvorfor mon hehe
#22 vapor 20 år siden
#23 Taxwars 20 år siden
#24 McPeter 20 år siden
#25 filmz-Kadann 20 år siden
Det har jeg skam også planer om. :)
#24 -
Jeg mener nu først at filmen knækkede mht. Dune, da de nåede til den fjerde bog i serien. De første tre er rigtig god læsning, men den fjerde foregår mange tusind år efter de første, så man kender kun til to af karakterene og kan slet ikke forholde sig til resten..
#26 dyg 20 år siden
#27 filmz-æsop 20 år siden
og helt ærligt de grimmme 80er effekter er da fede..... og musikken af toto (john williams søn eller nevø) rigtig godt..
Darth Vader
#28 nakalay 20 år siden
SpielbergFreak: Hvad med at du rettede blikket mod din elskede Spielberg i stedet? Han er jo for djævlen manden bag den kedeligste film i verden, Jaws (en film jeg rangerer lavere end Resident Evil 2). Og hvad med at du venter med at bedømme Lynch, til du har set bare én eller to af hans film?
#29 Bohemian 20 år siden
Jeg kan bare ikke lide den...
#30 JannikAnd 20 år siden
Bestemt ikke enig mht. Kubricks evner i relation til Lynch. Men du har ret: Man kan ikke bedømme Lynch på en film - og da slet ikke "Dune".