Gravatar

#1 SpielbergFreak 21 år siden

Jeg har tænkt mig at lave backup kopier af nogle af mine DVD film (bl.a Disney Treasures og ander limited udgaver)

Jeg skal bruge et program der kan brænde alt og helst direkte fra DVD drev til DVD brænder, uden at det skal forbi harddisken.

Og det skal ikke være til VCD, SVCD, Mpeg eller DivX, men DVD. Altså en nøgagtig kopi af en DVD på en brændbar DVD.

Er der nogen der kender til et sådan program og hvad bruger I selv?
Gravatar

#2 filmz-Kviksand 21 år siden

Jeg temmelig newbie, men kan det overhovedet lade sig gøre? Så vidt jeg ved, er de fleste blanke dvd'er single-layer, altså omkring 4,8 gb. Hvorimod det fleste dvdfilm ligger på en duallayer dvd (over 7gb vistnok). Når man skal have ekstramateriale, menuer og alle lydspor med, fylder de altså langt over 4,8 gb...

Jeg ved ikke om man kan købe dvdbrændere, som kan klare duallayer og derved lave nøjagtige kopier, men de er under alle omstændigheder ikke hvermandseje... endnu.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1304958167] 21 år siden

Præcis som Kviksnad skriver....Dualleyer-brændere er blevet lovet på markedet til sommer, men priserne på brændere og medier kommer jo sikkert til at ligge i den høje ende det første stykke tid !
Gravatar

#4 SpielbergFreak 21 år siden

Okay, men lad os nu sige at man vælger menuer, ekstra materiale og kommentarspor fra, og kun lader engelsk tale og dansk tekst blive tilbage.

Kan det så lade sig gøre, og hvilket program skal man bruge?
Gravatar

#5 Corgan 21 år siden

#4:

Det er sandsynligvis stadig ikke nok bare at lade være med at brænde menuerne, lydsporene og ekstra materialet. Du skal tænke på at selve filmen fylder størstedelen af dvd-skiven.
Det du så skal gøre er at komprimere billedet og lyden så de bliver i en ringere kvalitet. På den måde kommer de også til at fylde mindre. Ofte er det ikke meget synligt at filmen er blevet komprimere, hvis det bliver gjort på en ordentlig måde. Det kan selvfølgelig godt ses hvis man komprimerer dvd-filmen ned til at kunne være på en almindelig 700 Mb skive.

Jeg har ingen erfaring med at rippe og brænde dvd'er, så jeg kan desværre ikke sige dig hvilket program du skal bruge til det.
Gravatar

#6 Kalle Ferm 21 år siden

Er der ikke et splitterprogram så man kan dele en DVD i 2? Så kunne man jo bare brænde den ud på 2 DVD'er. Jeg har også et par enkelte skiver jeg gerne vil have lavet en backup af, men jeg gider ikke til at lege med at komprimere filmen - så kunne jeg jo bare gå på Sharereactor eller lignende.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#7 filmz-The-Real-1 21 år siden

#4 selvfølgelig kan de lade sig gøre!

(#5 der kan normalt ligge 2 timers video på en DVD skive)
(#6 husk der er kopisikring på langt de fleste film!)

(Denne metode bruger jeg, og det virker fint.)
1. Brug "DVD Decrypter" til at rippe filmen. (... og fjerne kopisikringen)
2. Brug "DVD2One" til at komprimere filmen. (... og til/fra-vælge ekstra materiale, lydspor og undertekster.)
3. Brænd med "Nero Burning Rom".

Her er en guide:
http://www.digitalfaq.com/dvdcopy/dvd2one/dvd2one....

"DVD Decrypter" - http://www.dvddecrypter.com/
"DVD2One" - http://www.dvd2one.com/
"Nero Burning Rom" - http://www.ahead.de

Det er nemt når det er prøvet en gang! ;o)
... så knæk og bræk!

Til alle andre, i er velkommen til at rette mig hvis i er uenige!
What happened last night?
Oh, gunfight, explosions, sharks, you know, the usual.
Gravatar

#8 SpielbergFreak 21 år siden

Tak! Jeg prøver det, hvis ikke det virker sender jeg min hitman efter dig.
Gravatar

#9 Kalle Ferm 21 år siden

Nå ja... Æv.
Man kan købe et brænderprogram som reklamerer med i mange blade. Tror det hedder instant DVD copy eller sådan noget... Nogen der kender til det?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#10 filmz-vassago 21 år siden

Man skal passe på med mange af de DVD-copy programmer der findes, jeg har endnu ikke fundet nogen der kan gøre det ordentligt. Det ser ikke specielt godt ud, den bedste metode er stadig at rippe hele filmen til HD, og derefter komprimere med 2-pass eller mere.

Så en god ripper, og en fuld version af TMPEG Enc eller Xvid codec'et. Det holder.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: