Gravatar

#11 Patriarch 21 år siden

cool.. har faktisk aldrig set CK... Har set dokumentaren på 12 monkeys... og ja.. den er COOL! bør jeg egentlig gense
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 McPeter 21 år siden

Der er også nogle interessandte ting på TRON 2-disc DVDen... noget om hvordan de har lavet de effekter dengang. Ret spændende! Synes f.eks. det er ret imponerende at hver ENKELT frame er lavet af (vidst nok?) 8 lag håndlavet/malet billeder for at opnå den specielle effekt inde i computeren... det har nok taget en dag eller to at lave?! :-)

Synes også der er meget godt på Lion King DVDerne, og Tarzan (2-disc). Det samme gælder for Valhalla (2-disc) - sikke meget de har været igennem for at få lavet den film!

Selvom det efterhånden er 'gammelt nyt' så er der jo også Matrix Revisited DVDen...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 gi-jones 21 år siden

Shrek er god. Og The Mummy Ultimate Edition er ganske undervurderet (den har det bedste kommentarspor af dem alle!).
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#14 Michael Andersen 21 år siden

Generalt vil jeg foreslå at man prøver at tjekke de making-of-programmer som Laurent Bouzereau har lavet af klassiske film: "Jaws", "Taxi Driver", "Carrie" plus mange af dem som allerede er nævnt. De fleste af hans programmer er præget af en smittende filmglæde som også giver programmerne en meget høj replay-værdi.

Bouzereaus programmer omkring de helt nye film er dog noget kedeligere og standardpræget, fordi der desværre bliver lagt alt for meget vægt på den tekniske side af processen. Hans gennemgang af "A.I." er f.eks. ufattelig skuffende. Her hører man alt om filmens ydre design osv., når man helst vil høre mere om The Kubrick/Spielberg Connection.

Hvis vi taler om kommentarspor vil jeg uden tvivl anbefale alt hvad der har med David Fincher at gøre.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 trekster 21 år siden

Jeg er vild med de fleste dokumentar programmer på LOTR extended edition udgaverne (selvfølgelig :)), Tron: 20th Anniversary og Panic Room Special Edition. Også de fleste features på de nye Star Trek Special Edition film er ret gode og dokumentaren "Beyond JFK: The Question Of Conspiracy" på "JFK (Special Edition)".

Der er selvfølgelig mange flere, men det var lige dem jeg kunne komme på nu. :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#16 Patriarch 21 år siden

Ja.. må nok hellere skaffe mig JFK i en ny udgivelse... har kun den aller første.

Kunne også være at Panic Room var et kig værd i spec. ed.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: