Der er meget mere i det. Jeg fik at vide i Patent- og Varemærkestyrelsen, at hvis man skal have patent på noget, skal det kune løse et problem, rent mekanisk eller elektronisk eller lign, såsom en cykelventil eller en tøjklemme.
Men er det bare en ting, der ikke kan noget, som vores holdere, så skal man have den registreret som et varemærke. Eksempelvis; Coca Cola flasken er et registreret varemærke, ikke et patent.
#51 Ja det er den #53 Troede jeg også, men det er en jungle!! Selvom jeg har pentent på noget her, kan et tysk firma 1 meter fra grænsen sagtens sælge noget magen til i Danmark??? Så man skal have patenter overalt i verden for at gardere sig.
Man kan sagtens patentere sit design, og man kan få et verdenspatent på det. Det er dog dobbelt så dyrt (mener det er 5000,-) Men Teknologisk Institut er meget behjælpelige med information.
#39 jeg har fuld forståelse for at prisen er den som den er, og ved selvfølgelig ikke hvad jeres produktionspris ligger på idag. Men at du skriver at aluminium ikke kan bukkes og at klar acryl heller ikke kan bukkes, kunne tyde på at måske skulle overveje en second opinon hos en anden leverandør..! Har i overvejet at få dem laserskåret istedet for klippet, det vil give et meget flottere finnish..? mit umiddelbare skøn ( ud fra billedet vil være 25-28,- stk v. 100stk ) laserskåret og bukket. Har i overvejet måske at lave nogle i dobbeltbredde også, eller hvis man laserskære dem kunne man lave en "puslebrik" i siden så man kunne knappe dem sammen hvis man havde flere film i en serie der skulle så ved siden af hindanden....anyways! held og lykke med projektet...
#51 dyg 19 år siden
#52 Bates 19 år siden
SpielbergFreak og dressers dvdholdere ALL THE WAY! :)
#53 McPeter 19 år siden
#54 SpielbergFreak 19 år siden
Der er meget mere i det. Jeg fik at vide i Patent- og Varemærkestyrelsen, at hvis man skal have patent på noget, skal det kune løse et problem, rent mekanisk eller elektronisk eller lign, såsom en cykelventil eller en tøjklemme.
Men er det bare en ting, der ikke kan noget, som vores holdere, så skal man have den registreret som et varemærke. Eksempelvis; Coca Cola flasken er et registreret varemærke, ikke et patent.
#55 filmz-dresser 19 år siden
#53 Troede jeg også, men det er en jungle!! Selvom jeg har pentent på noget her, kan et tysk firma 1 meter fra grænsen sagtens sælge noget magen til i Danmark??? Så man skal have patenter overalt i verden for at gardere sig.
#56 McPeter 19 år siden
Men held og lykke med det i hvert fald. Glæder mig til resultatet under alle omstændigheder. :-)
#57 davenport 19 år siden
Men Teknologisk Institut er meget behjælpelige med information.
Teknologisk Institut
Kongsvang Allé 29
8000 Århus C
Tlf.: 72 20 10 00
#58 filmz-bullettooth 19 år siden
#59 McPeter 19 år siden