Nu står jeg i den situation, at jeg flytter et år til München, derfor ville det være dejligt, hvis der er et hoved eller to herinde, som har kendskab til køb af dvd'er og blurays i Tyskland, da jeg gerne vil vide, hvordan jeg skal forholde mig til at købe dvd'er og blurays dernede. Selvom at de normalt lægger tyske stemmer over originalsproget, kan man vel sagtens vælge originalsprogets lydspor? Undertekster, ser man tit danske undertekster på film købt i Tyskland? Og til sidst prisen, hvordan ser den ud i forhold til de danske priser?
#1 Altså jeg plejer at købe i Media Markt eller Saturn.
Der er stor set altid engelsk lydspor på dvd og blu-ray udgivelser, men de danske undertekster kan der være langt imellem, jeg vil vurdere at 40 % har danske undertekster. Der må du se efter bagpå filmen hvilke undertekster der er.
Generelt oplever jeg at blu-ray (som er det jeg plejer at købe i Tyskland) er en smule billigere end i Danmark, men du kan også opleve film til nogenlunde samme pris som Danmark. Men ofte er deres "billige" BD'er ofte et bedre udvalg end vi ser i DK - jeg har f.eks. lige købt Saving Privat Ryan special edition(BD) og Troldmanden fra OZ(BD) til 98 kr. stk. Desuden er det væsentlig nemmere at støde på special edition udgaver.
Min oplevelse er at DVD'erne ikke altid er værd at købe, da det bedste lydsporg tit er det tyske. Ment på den måde at der tit er DTS på Tysk også en normal 5.1 på Engelsk, dog er de tit meget billige en 5-10 € per styk.
Hvor i mod BD er værd at købe da de tit som er med Master Audio på Engelsk og andre sprog i en laver udgave.. Prisen er tit billigere end i Danmark, men tjek nettet inden du køber noget..
Også som du selv siger, så er coverne jo altid på tysk..
Personligt vil jeg også anbefalde Saturn, kender dog ikke så meget til Media Markt, men de er vist meget samme prisleje som Saturn
#1 Broomie 14 år siden
#2 filmz-Bruce 14 år siden
Der kan du også søge efter undertekster.
#3 tiany 14 år siden
Altså jeg plejer at købe i Media Markt eller Saturn.
Der er stor set altid engelsk lydspor på dvd og blu-ray udgivelser, men de danske undertekster kan der være langt imellem, jeg vil vurdere at 40 % har danske undertekster. Der må du se efter bagpå filmen hvilke undertekster der er.
Generelt oplever jeg at blu-ray (som er det jeg plejer at købe i Tyskland) er en smule billigere end i Danmark, men du kan også opleve film til nogenlunde samme pris som Danmark. Men ofte er deres "billige" BD'er ofte et bedre udvalg end vi ser i DK - jeg har f.eks. lige købt Saving Privat Ryan special edition(BD) og Troldmanden fra OZ(BD) til 98 kr. stk.
Desuden er det væsentlig nemmere at støde på special edition udgaver.
#4 Damsgaard 14 år siden
Min oplevelse er at DVD'erne ikke altid er værd at købe, da det bedste lydsporg tit er det tyske. Ment på den måde at der tit er DTS på Tysk også en normal 5.1 på Engelsk, dog er de tit meget billige en 5-10 € per styk.
Hvor i mod BD er værd at købe da de tit som er med Master Audio på Engelsk og andre sprog i en laver udgave.. Prisen er tit billigere end i Danmark, men tjek nettet inden du køber noget..
Også som du selv siger, så er coverne jo altid på tysk..
Personligt vil jeg også anbefalde Saturn, kender dog ikke så meget til Media Markt, men de er vist meget samme prisleje som Saturn
#5 Broomie 14 år siden
#6 Lord Beef Jerky 14 år siden