fra IKEA, som hedder bestå. Det gode ved denne, modsat Billy, er at den ikke er meget dybere end, at der lige kan stå en dvd.
Jeg har tre reoler ved siden af hinanden, og har købt tre ekstra hylder til hver reol, det giver mig 7 hylder i hver reol med plads til ca. 37 dvd'er pr. hylde, hvilket vil sige 259 dvd'er pr. reol + at der er en 8. hylde (den øverste i hver reol hos mig) der passer i højden til blu-rays og der kan være ca. 38 blu-rays pr. hylde.
Det giver mig samlet på de tre reoler, plads til ca. 777 dvd'er og 114 blu-rays, det synes jeg er rigtig godt, da reolerne næsten intet fylder ud fra væggen, som er meget vigtigt.
Jeg havde selv Billy reoler før, men var træt af, at filmene enten skulle stå i to lag, hvor man kun kunne se det forreste lag, eller der skulle være en masse spildplads. Det problem er nu løst med Bestå reolerne :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
tror også jeg har sådan en billig reol ;) kan bare ikke huske hvor jeg købte den, men kostede kun vidst 800 kr pr reol og jeg har plads til 400-450 hvis jeg havde 2 ekstra hylder mere havde jeg plads til 550-600.
Da jeg har talt 50 standard DVD cases på hver hylde og ydermere har flyttet hylderne, for at få maksimalt ydnytte af pladsen (der er ikke fysisk plads til mere end de 10 rækker i hver reol, som jeg pt. har hvis man medregner pladsen oven på reolen), så kan jeg ikke forstå hvordan du mener at kunne få plads til op mod 600 i én reol - med mindre du taler slim cases. Kunne du venligst forklare? :)
Benno DVD-søjlen er fin med hensyn til dybden. Til gengæld giver den en masse spildplads i bredden på grund af siderne, når hver reol kun er 19 cm bred. Desuden har den ikke samme mulighed for overbygning som Billy reolen har.
Det vil være godt, hvis de kunne kombinere de to, så man fik en bred reol, som ikke er ret dyb og har mulighed for overbygning.
#1 Jeg har selv været på udkig og må desværre konstatere, at jeg ikke har fundet ét sted i Europa, som sælger reoler som de har i USA. Derovre kan man få dem til omkring 1000 stk-1500, i flot træ og endda uden, at de optager særlig meget plads. Priserne er meget reelle, men det er shipping desværre ikke til Danmark, som ofte overstiger prisen på selve reolen. Måske er der en mulighed for at få shipping langt lavere, hvis man køber reolerne på disse nye køb i USA sites via mellemhandler, som så sørger for shipping. Men det ville selvfølgelig være endnu bedre, hvis man var nogle stykker, som alle ville have reoler og man så fik et samlet tilbud incl. shipping for at få prisen ned.
#12 som sagt troede jeg at jeg havde en billy reol, men den reol type jeg har, er der i alt 6 hylder i en reol, hvor der på hver hylde kan være plads til 72 DVDèr.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#11 - jeg tror sgu også mine 2 reoler er Bestå reolen. Har længe været løbet tør for plads men modellen har været udgået fra Ikea i nogle år hvor jeg forsøgte at skaffe en ekstra. Lader til de endelig har re-produceret den! Må hellere få købt en eller to mere. :-)
Ja, bortset fra, at den ikke ser ud til at kunne udviddes i højden.
Som du har helt ret i.
#15 - Ja det er sguda nogle seriøse dvd-møbler de tilsyneladende godt kan finde ud af, at lave i USA. Hvorfor dælen skal det være et problem her i Europa?
So, at last we meet for the first time for the last time.
#18 Aner ikke, hvorfor vi skal spises af med de få muligheder her i Europa. Det er vel fordi alt skal være så skide minimalistisk, hvilket man som regel ser på design. Næ giv mig sådan et skab, som kan "foldes ud", i god trækvalitet og indeholde 1000 stk. film, så vil jeg være lykkelig.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#11 Åkepool 14 år siden
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/4010210...
fra IKEA, som hedder bestå. Det gode ved denne, modsat Billy, er at den ikke er meget dybere end, at der lige kan stå en dvd.
Jeg har tre reoler ved siden af hinanden, og har købt tre ekstra hylder til hver reol, det giver mig 7 hylder i hver reol med plads til ca. 37 dvd'er pr. hylde, hvilket vil sige 259 dvd'er pr. reol + at der er en 8. hylde (den øverste i hver reol hos mig) der passer i højden til blu-rays og der kan være ca. 38 blu-rays pr. hylde.
Det giver mig samlet på de tre reoler, plads til ca. 777 dvd'er og 114 blu-rays, det synes jeg er rigtig godt, da reolerne næsten intet fylder ud fra væggen, som er meget vigtigt.
Jeg havde selv Billy reoler før, men var træt af, at filmene enten skulle stå i to lag, hvor man kun kunne se det forreste lag, eller der skulle være en masse spildplads. Det problem er nu løst med Bestå reolerne :)
#12 Jay El 14 år siden
Da jeg har talt 50 standard DVD cases på hver hylde og ydermere har flyttet hylderne, for at få maksimalt ydnytte af pladsen (der er ikke fysisk plads til mere end de 10 rækker i hver reol, som jeg pt. har hvis man medregner pladsen oven på reolen), så kan jeg ikke forstå hvordan du mener at kunne få plads til op mod 600 i én reol - med mindre du taler slim cases.
Kunne du venligst forklare? :)
Benno DVD-søjlen er fin med hensyn til dybden. Til gengæld giver den en masse spildplads i bredden på grund af siderne, når hver reol kun er 19 cm bred. Desuden har den ikke samme mulighed for overbygning som Billy reolen har.
Det vil være godt, hvis de kunne kombinere de to, så man fik en bred reol, som ikke er ret dyb og har mulighed for overbygning.
#13 Åkepool 14 år siden
Altså lidt henad en Bestå-reol, som jeg beskriver i #11, synes jeg ;)
#14 Jay El 14 år siden
Ja, bortset fra, at den ikke ser ud til at kunne udviddes i højden.
#15 Bruce 14 år siden
Link
Link
Link
Link
#16 MOVIE1000 14 år siden
#17 McPeter 14 år siden
#18 Åkepool 14 år siden
Som du har helt ret i.
#15 - Ja det er sguda nogle seriøse dvd-møbler de tilsyneladende godt kan finde ud af, at lave i USA. Hvorfor dælen skal det være et problem her i Europa?
#19 Bruce 14 år siden
#20 JokerzReality 14 år siden
Jeg har nu besluttet mig for at bygge en selv, da jeg lige er kommet i besiddelse af noget kvalitets træ.
Jeg har tænkt mig at uploade et billede af den når den er færdig hvis nogen kunne være interesseret i at se den.