Gravatar

#1 JokerzReality 14 år siden

Har oprettet samme tråd under dvd / blu-ray, men er sq ikke sikker på at det var det rigtige sted :D So here we go again :)

Har efterhånden kigget overalt på nettet, men uden held, så tænkte jeg ville spørge herinde i håb om at der var nogle ligesindede film nørder som ved hvor man kan købe en film reol der kan holde mellem 1500-2000 film.

Jeg foretrækker helt klart, at man kan se filmene samlet og syntes det ser så fedt ud når de står i lange rækker op og ned af hinanden og man kun kan se dvd ryggen.

Da jeg opdeler dem efter genre, leder jeg efter én stor reol og ikke en masse små, da det giver for mange unødvendige mellemrum mellem diverse film og de eneste mellemrum som er optimale er mellemrummet mellem diverse genre. Håber det giver nogenlunde mening :)

Tak på forhånd :)
Gravatar

#2 frankdrebin 14 år siden

Jeg har selv omkring 600 DVD'er selv, og har dem fordelt over to stk. "Billy" Reoler fra IKEA.

Tror der samlet set kan være omkring 800-900 film hvis man presser dem godt sammen.. Det skal så siges at jeg har købt ekstra hylder til mine for at undgå spildplads..

Det gode ved Billy reolen er at den er billig.. Det eneste minus der er ved dem efter min mening er, at de er alt for dybe, så filmene står langt inde..

Synes det er svært at finde den PEFEKTE reol til filmene, selvom jeg har et tydeligt billede af hvordan den skal se ud inde i hovedet :)
Gravatar

#3 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg bruger også selv Billy-reoler. Enig mht. dybden, men problemet er ikke større end at jeg rykker filmene ud til kanten - så er spildpladsen gemt bagved filmene, og udover mine små brødre er folk som regel ganske rare til ikke at trykke dem længere ind - eller i det mindste sætte dem pænt igen efter at have kigget dem..

Det skal så siges, at jeg udelukkende bruger Billy til BD'erne, der står i stuen.. DVD'erne står ovenpå i flere forskellige reoler, der på ingen måder matcher hinanden, men til gengæld er gemt væk i rode-rummet, så det gør ikke så meget :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Skeloboy 14 år siden

Jeg kan også helt klart anbefale Billy-reolerne.

Det ser sådan ud
Gravatar

#5 Bony 14 år siden

Skeloboy (4) skrev:
Jeg kan også helt klart anbefale Billy-reolerne.

Det ser sådan ud

Det der er nu altså Benno DVD-søjler. :)

Og det er lige netop det han nævner i #1 som ikke værende en mulighed. Jeg har selv de viste Benno, dog har jeg ti styk og så er de sorte. Men jeg er glad for mine, til trods for "spildpladsen". Til gengæld vinder man meget i dybden og i mindre rum betyder det utrolig meget.

Den "perfekte" løsning findes og der er endda et stort marked for det - i USA. :(

Herhjemme tror jeg næsten, at den bedste løsning ville være, at få noget konstrueret selv. Har du overvejet speciallavede hylder der f.eks. var ud i et stykke, så det f.eks. var 3-4 meter bred hylde og så ellers et par stykker over hinanden. Så kan man også selv vælge træsort/farve etc.

Det er rigtigt, at Billy er billige. Jeg havde dem selv tidligere, men jeg blev hurtigt træt af dybden og den fysiske og unødvendige plads de stjal fra rummet. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#6 Skeloboy 14 år siden

#5 - haha, det er sgu da også rigtigt :)

Men dem kan jeg også anbefale...;)
Gravatar

#7 Jay El 14 år siden

DVD'er i Billyreoler ser sådan ud. Jeg har lavet nye huller til hylderne samt flyttet den faste hylde, så der nu er plads til 9 rækker i hver reol. Ovenpå er der så en overreol, hvor jeg har de udgaver der er for høje til de nu temmeligt begrænsede hylder og allerøverst var der så plads til lidt flere DVD'er, som er for høje til hylderne.

Jeg beklager, at billedet er taget fra siden, men der er ikke plads til at jeg kan tage det lige forfra. Den bagerste reol er rykket ud - forhåbentligt midlertidigt, da der er en radiator bagved, som jeg håber at få flyttet.

Der er plads til 50 standard DVD-cases på hver hylde.
Gravatar

#8 Wangsgaard 14 år siden

Er total misundelig på jeres film samling og ikke mindst plads. Mine dvder står på fire IKEA hylder i dobbelt lag og absolute ikke optimalt:(
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#9 Collateral 14 år siden

Jeg bruger 5 af disse til de fleste af mine dvd'er (har lidt over 300, men har ikke plads til alle når der også skal være cd'er.) Er generelt begyndt at mangle plads. Men har man pladsen ser det rigtig godt ud når reolerne står side om side, og filmene gør ligeså.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 MOVIE1000 14 år siden

tror også jeg har sådan en billig reol ;) kan bare ikke huske hvor jeg købte den, men kostede kun vidst 800 kr pr reol og jeg har plads til 400-450 hvis jeg havde 2 ekstra hylder mere havde jeg plads til 550-600.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: