Ok måske ikke helt, men nu har jeg efterhånden fået samlet mig en liste med wanna have DVD'ere, som desværre er "out of print" og hvor versionen er overlegen den/de version/er, der er på markedet nu. Som regel er det et DTS spor som gør versionen til noget særligt!
1 Jurassic Park Superbit Ifølge alle reviews sparker den totalt røv og er så meget bedre alle andre versioner på markedet. DTS lyden er i særklasse. KAN IKKE FÅS!
2 Apollo 13 DTS Denne version har ingen extras modsat de fyldte S.E. og Collectors editions nu, som dog kun har et DD5.1 spor. Affyringssekvensen skulle være utrolig, men da filmen ikke er så actionbetonet sidenhen, så er den ikke så vigtig som Jurassic. KAN IKKE FÅS!
3. Blade Japanese Edition Her snakker vi om et FULLRATE DTS spor, som i den grad sparker røv.
4. Armageddon Japanese Edition Igen FULLRATE DTS spor og igen lydmæssigt i særklasse. R2'eren har dog bedre billede end "japaneren", så der er for og imod. KAN IKKE FÅS!
5. Heat Japanese Edition DTS version som er bedre end DD5.1 modstanderen, men kun på nogle punkter. Ikke en suveræn vinder. Men der kommer en ny remastered heat i starten af 2005, så man kan håbe på et DTS spor dér.
6. Ronin Ultimate Edition Japan Halfrate DTS spor og slår DD5.1'eren med et par længder, men er ikke helt i referenceklasse. Ronin er på vej i ny udgave 11. oktober med DTS, så fuck den her :)
7. Aliens DTS version Well der er to at vælge imellem. Den tidligere japanske Ultimate Edition DTS version og den nye japanske Quadrilogy, hvor den findes i DTS. Den tidligere Ultimate Edition har et fantastisk DTS spor, hvor kun et mindre dårlig centerspor mht. dialog engang imellem trækker ned. Men klart bedre end de "andre" Quadrilogy udgaver.
Umiddelbart de versioner jeg har været på udkig efter. Hvis I kan tilføje nogle must haves, med et seriøst bedre DTS spor, så skriv endelig på herunder og kan I henvise til, HVOR man kan få nogle af disse (jeg tilbyder gratis hyrdetimer for Jurassic Superbit'en!), SÅ GØR DET :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nej, Collectors Edition med DTS på, kan slet ikke leve op til DTS sporet på Superbit. Som review'eren på TotalDVD skriver:
Now that may seem like a cop-out quoting a previous review, but it’s important to note just how good the Japanese DTS soundtrack is, as this is the reference. With identical bit-rates - both half-rate DTS - I expected the Region 1 DTS edition to sound identical, and before I go any further I should stress that my review copy is apparently the corrected DTS pressing (early versions of this disc had an incorrectly mastered DTS track, but I’m not sure how you can tell what’s the corrected one and what isn’t). So, are they identical?
In a word…NO. I am surprised and somewhat baffled by this, but it’s clear from alternating comparisons that both DTS tracks are different. The same comments I wrote for the Japanese DTS track still apply here though, just not to the same degree. For whatever reason, the standard Region 1 DTS copy lacks the outright punch and extension of the Japanese Superbit. The LFE is still there – the opening credits still have guts, and the shotgun radar will still roll bass through your room – but not to the same degree as the Japanese Superbit does. It’s a noticeable difference, and although detail remains consistent, I would argue that the movie is a less satisfying experience.
The best way to describe this is that it sits between Dolby Digital and DTS in terms of volume, but clearly the Japanese Superbit edition wins hands down.
Jeg kunne forestille mig hvor fedt DTS-sporet ville være til den film! Lydsiden i filmen er kick-ass!!! Hvis det ikke var fordi jeg allerede ejede den, så var den blevet bestilt med det samme.
Mange tak for oplysningerne omkring Jurassic Park, som sand Spielberg-freak måtte jeg jo bare eje den film med den ultimativeste lyd (selvom jeg har region 1 DTS versionen i forvejen) Og så faldt jeg lige over denne box på Ebay:
Det er ikke for at pisse dig af. Jeg ville bare lige sige at jeg har betilt Jurassic Park Trilogy Superbit Boxset R2 Japanese for 280, af en sælger på Ebay.
Nu kan jeg jo ikke udtale mig om hvor vidt lyden er den samme, men den box skulle vist nok være noget chinese fis. Mener det har været oppe at køre engang før.
#1 filmz-Bruce 21 år siden
1 Jurassic Park Superbit
Ifølge alle reviews sparker den totalt røv og er så meget bedre alle andre versioner på markedet. DTS lyden er i særklasse. KAN IKKE FÅS!
Review
http://www.dvdtherapy.com/reviews/jurassic_park_su...
2 Apollo 13 DTS
Denne version har ingen extras modsat de fyldte S.E. og Collectors editions nu, som dog kun har et DD5.1 spor. Affyringssekvensen skulle være utrolig, men da filmen ikke er så actionbetonet sidenhen, så er den ikke så vigtig som Jurassic. KAN IKKE FÅS!
3. Blade Japanese Edition
Her snakker vi om et FULLRATE DTS spor, som i den grad sparker røv.
Kan købes her:
http://www.axelmusic.com/productDetails/4988132580...
Review:
http://www.dvdtherapy.com/reviews/blade_dts.php
4. Armageddon Japanese Edition
Igen FULLRATE DTS spor og igen lydmæssigt i særklasse. R2'eren har dog bedre billede end "japaneren", så der er for og imod. KAN IKKE FÅS!
Review:
http://www.dvdtherapy.com/reviews/armageddon_comp....
5. Heat Japanese Edition
DTS version som er bedre end DD5.1 modstanderen, men kun på nogle punkter. Ikke en suveræn vinder. Men der kommer en ny remastered heat i starten af 2005, så man kan håbe på et DTS spor dér.
6. Ronin Ultimate Edition Japan
Halfrate DTS spor og slår DD5.1'eren med et par længder, men er ikke helt i referenceklasse. Ronin er på vej i ny udgave 11. oktober med DTS, så fuck den her :)
7. Aliens DTS version
Well der er to at vælge imellem. Den tidligere japanske Ultimate Edition DTS version og den nye japanske Quadrilogy, hvor den findes i DTS. Den tidligere Ultimate Edition har et fantastisk DTS spor, hvor kun et mindre dårlig centerspor mht. dialog engang imellem trækker ned. Men klart bedre end de "andre" Quadrilogy udgaver.
Review:
http://www.dvddebate.com/modules.php?name=News&...
Kan købes her:
http://www.axelmusic.com/productDetails/4988142187...
Umiddelbart de versioner jeg har været på udkig efter. Hvis I kan tilføje nogle must haves, med et seriøst bedre DTS spor, så skriv endelig på herunder og kan I henvise til, HVOR man kan få nogle af disse (jeg tilbyder gratis hyrdetimer for Jurassic Superbit'en!), SÅ GØR DET :)
#2 HeavyClaus 21 år siden
#3 filmz-Bruce 21 år siden
Now that may seem like a cop-out quoting a previous review, but it’s important to note just how good the Japanese DTS soundtrack is, as this is the reference. With identical bit-rates - both half-rate DTS - I expected the Region 1 DTS edition to sound identical, and before I go any further I should stress that my review copy is apparently the corrected DTS pressing (early versions of this disc had an incorrectly mastered DTS track, but I’m not sure how you can tell what’s the corrected one and what isn’t). So, are they identical?
In a word…NO. I am surprised and somewhat baffled by this, but it’s clear from alternating comparisons that both DTS tracks are different. The same comments I wrote for the Japanese DTS track still apply here though, just not to the same degree. For whatever reason, the standard Region 1 DTS copy lacks the outright punch and extension of the Japanese Superbit. The LFE is still there – the opening credits still have guts, and the shotgun radar will still roll bass through your room – but not to the same degree as the Japanese Superbit does. It’s a noticeable difference, and although detail remains consistent, I would argue that the movie is a less satisfying experience.
The best way to describe this is that it sits between Dolby Digital and DTS in terms of volume, but clearly the Japanese Superbit edition wins hands down.
Hele review og sammenligningen af lyd mellem superbit og collectors edition:
http://www.totaldvd.net/cgi-bin/dvdreviews.php?rev...
#4 HeavyClaus 21 år siden
#5 filmz-Bruce 21 år siden
#6 filmz-Kadann 21 år siden
#7 filmz-propagandapanda 21 år siden
Jeg kunne forestille mig hvor fedt DTS-sporet ville være til den film! Lydsiden i filmen er kick-ass!!! Hvis det ikke var fordi jeg allerede ejede den, så var den blevet bestilt med det samme.
#8 SpielbergFreak 21 år siden
Mange tak for oplysningerne omkring Jurassic Park, som sand Spielberg-freak måtte jeg jo bare eje den film med den ultimativeste lyd (selvom jeg har region 1 DTS versionen i forvejen)
Og så faldt jeg lige over denne box på Ebay:
Det er ikke for at pisse dig af. Jeg ville bare lige sige at jeg har betilt Jurassic Park Trilogy Superbit Boxset R2 Japanese for 280, af en sælger på Ebay.
Lookie
Søg selv på Ebay, det er nok nogle stykker tilbage, GOD JAGT!;o)
#9 filmz-Alex De Large 21 år siden
#10 SpielbergFreak 21 år siden
Hvordan chinese fis...??? :-/
Der stod på Ebay at det var en japansk original superbit collection.