Det var fuldstændig fantastisk. Jeg brugte mest af alt opholdet på at finde ud af, at min interesse inden for film ikke skal foregå på et set. Jeg regner stadig med at arbejde med film, tv eller lign. medier, men det bliver ikke praktisk arbejde i form af kamera-styring, instruktion eller lign. Det er også værd at huske på, at højskolen både er fremragende for folk uden tidligere erfaring, som mig, og for folk med mere erfaring.
Det bedste ved opholdet var dog hele højskole-oplevelsen, som var noget mere interessant end min efterskole-oplevelse, fordi man på EFC bor sammen med 100 personer, der brænder for det samme, som du gør. Det er film-nørdsparadis at kunne gå ind i en 200-sæders biograf, når man keder sig, og det virker som om, lærerassistenterne er blevet noget mere involverede (de har fx lige anskaffet Ringenes Herre på 35 mm til en fremvisning). Det er også et fantastisk netværk at få opbygget, hvilket i meget høj grad gør det lettere at komme ind i branchen (folk fra min årgang, 07/08, arbejder fx på Zulu, SandTV, Nimbus mm.).
Jeg mener også, at prisen klart er opholdet værd. Udstyret er fremragende og lærerne er virkelig dygtige.
Thanks, nice anmeldelse. Det er lige netop derfor jeg overvejer at tage dertil i år. Jeg vil supergerne arbejde inde for film, men om det skal være på sets, bag et skrivebord eller anden steds er jeg i tvivl om. Lige nu læser jeg bare økonomi!
Flydende engelsk som et krav skal nok tages med et gran salt. Undervisningen foregår på engelsk, men dine egne engelsk-kundskaber behøver ikke være særlig gode. Som nævnt skal man være 18 år, og det er et kursus på 8,5 måneder (september til april). Kurset koster så også lige omkring 75.000 kr.
#1 DJAS 15 år siden
Kort spørgsmål:
Hvor mange her inde har været på EFC og hvad synes I om det?
Peace
#2 natterjack 15 år siden
Det var fuldstændig fantastisk. Jeg brugte mest af alt opholdet på at finde ud af, at min interesse inden for film ikke skal foregå på et set. Jeg regner stadig med at arbejde med film, tv eller lign. medier, men det bliver ikke praktisk arbejde i form af kamera-styring, instruktion eller lign. Det er også værd at huske på, at højskolen både er fremragende for folk uden tidligere erfaring, som mig, og for folk med mere erfaring.
Det bedste ved opholdet var dog hele højskole-oplevelsen, som var noget mere interessant end min efterskole-oplevelse, fordi man på EFC bor sammen med 100 personer, der brænder for det samme, som du gør. Det er film-nørdsparadis at kunne gå ind i en 200-sæders biograf, når man keder sig, og det virker som om, lærerassistenterne er blevet noget mere involverede (de har fx lige anskaffet Ringenes Herre på 35 mm til en fremvisning). Det er også et fantastisk netværk at få opbygget, hvilket i meget høj grad gør det lettere at komme ind i branchen (folk fra min årgang, 07/08, arbejder fx på Zulu, SandTV, Nimbus mm.).
Jeg mener også, at prisen klart er opholdet værd. Udstyret er fremragende og lærerne er virkelig dygtige.
#3 DJAS 15 år siden
Thanks, nice anmeldelse. Det er lige netop derfor jeg overvejer at tage dertil i år. Jeg vil supergerne arbejde inde for film, men om det skal være på sets, bag et skrivebord eller anden steds er jeg i tvivl om.
Lige nu læser jeg bare økonomi!
Håber de optager mig ;)
#4 MMB 15 år siden
Kan man bare komme fuldstændig fra bunden og tage et år efter gymnasiet for at lære noget?
#5 DJAS 15 år siden
EFC
Man skal bare være 18år og kunne aflevere opgaver og tale (så godt som) flydende engelsk.
#6 MMB 15 år siden
Foregår det hele på engelsk? O_o
Hvordan vil du definere flydende engelsk?
#7 DJAS 15 år siden
Det er den Europæiske Filmhøjskole, så der er mennesker fra hele Europa. Faktisk også udefra Europa...
Flydende engelsk, det ved jeg sgu ikke... men du har vel haft engelsk i gymnasiet?
#8 DJAS 15 år siden
#9 natterjack 15 år siden
#10 DJAS 15 år siden
What #9 said :)