Jeg så en tegnefilm for omkring 10-12 år siden, som åbenbart har påvirket mig en del. Drømmer tit om den osv. Jeg var ik særlig gammel, så husker den ik særlig godt. Den var abstrakt i det og handlede om nogle mennesker som skulle flygte eller rejse fra et eller andet ud til en strand. Det var en voksen tegnefilm. Andet kan jeg ikke rigtig huske, håber der er nogle derude som har en ide om hvad den hedder?
Kigger på dette link og ser den er vist på min fødselsdag i 1992, på DR1. Mærkeligt :). Måske har jeg fået lov at se den på min fødselsdag, derfor jeg husker den.
Den har været vist en milliard gange. Jeg har egentlig aldrig været vild med den, men dens dystre stemning gør et ret ubehageligt indtryk som man ikke lige glemmer. Jeg er ikke sikker på om jeg egentlig synes den er noget for børn.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Uh ja, den husker jeg også. Synes den gjorde mig i et trist humør.
Tegnefilmeventyr, der foregår engang i fremtiden, hvor forureningen har gjort Jordens overflade ubeboelig. Menneskene lever i huler dybt nede i Jordens indre og tyranniseres af kæmperotter, der har overtaget herredømmet. Erindringen om livet oppe i solskinnet lever dog hos menneskene i form af paradis-myter. Menneskebørnene Strit og Stumme gør oprør mod rotterne og har tillige en drøm om at søge op til Jordens overflade.
#1 filmz-janus112 20 år siden
Jeg så en tegnefilm for omkring 10-12 år siden, som åbenbart har påvirket mig en del. Drømmer tit om den osv.
Jeg var ik særlig gammel, så husker den ik særlig godt. Den var abstrakt i det og handlede om nogle mennesker som skulle flygte eller rejse fra et eller andet ud til en strand. Det var en voksen tegnefilm.
Andet kan jeg ikke rigtig huske, håber der er nogle derude som har en ide om hvad den hedder?
på forhånd tak
#2 filmz-janus112 20 år siden
#3 Kia 20 år siden
Strit og Stumme
Der er i hvert fald nogle der gerne vil flygte til et bedre sted med en strand.
#4 filmz-janus112 20 år siden
Kigger på dette link og ser den er vist på min fødselsdag i 1992, på DR1. Mærkeligt :). Måske har jeg fået lov at se den på min fødselsdag, derfor jeg husker den.
#5 gi-jones 20 år siden
#6 filmz-propagandapanda 20 år siden
Tegnefilmeventyr, der foregår engang i fremtiden, hvor forureningen har gjort Jordens overflade ubeboelig. Menneskene lever i huler dybt nede i Jordens indre og tyranniseres af kæmperotter, der har overtaget herredømmet. Erindringen om livet oppe i solskinnet lever dog hos menneskene i form af paradis-myter. Menneskebørnene Strit og Stumme gør oprør mod rotterne og har tillige en drøm om at søge op til Jordens overflade.
#7 gi-jones 20 år siden
#8 filmz-janus112 20 år siden
:)
#9 gi-jones 20 år siden
#10 Yoda 20 år siden