Thure Munkholm fra Ekko m.m. kunne være et ret godt valg mht. David Lynch. Han er også en erfaren foredragsholder.
Han kunne også være en mulighed mht. japansk film. Alternativt er Lars-Martin Sørensen fra Filmvidenskab på KU også et seriøst bud. Japansk filmhistorie er hans særområde.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Anne Jerslev er et oplagt valg i forbindelse med David Lynch. Jeg har selv været til en del af hendes foredrag. Så vidt jeg husker, var hun også den første i verden til at skrive en bog udelukkende om Lynchs værker ("David Lynch i vore øjne"). Der findes næppe nogen på dansk grund, der ved mere om Lynch end hende.
Men ja, Thure Munkholm har jeg da også hørt godt om.
Jeg tror, at jeg har hørt om Lars-Martin Sørensen før. Kan det passe, at han har arbejdet på noget banebrydende forskning indenfor ovennævnte emne?
#1 Skeloboy 16 år siden
Jeg mangler hjælp til at finde nogle danske filmeksperter, som evt. skal holde foredrag.
Områderne er:
David Lynch(specielt tidlig David Lynch, kortfilmene, Eraserhead og Blue Velvet)
Todd Solondz(eller de temaerne i Welcome To The Dollhouse og Palindromes)
Gus Van Sant(Male Noche eller Paranoid Park, Drugstore Cowboy, Elephant)
Japansk film(Ugetsu og Suna No Onna)
#2 Thomsen 16 år siden
Han kunne også være en mulighed mht. japansk film. Alternativt er Lars-Martin Sørensen fra Filmvidenskab på KU også et seriøst bud. Japansk filmhistorie er hans særområde.
#3 Highland Park 16 år siden
Jeg har selv været til en del af hendes foredrag. Så vidt jeg husker, var hun også den første i verden til at skrive en bog udelukkende om Lynchs værker ("David Lynch i vore øjne"). Der findes næppe nogen på dansk grund, der ved mere om Lynch end hende.
Men ja, Thure Munkholm har jeg da også hørt godt om.
Jeg tror, at jeg har hørt om Lars-Martin Sørensen før. Kan det passe, at han har arbejdet på noget banebrydende forskning indenfor ovennævnte emne?
#4 Skeloboy 16 år siden