En pivringe film er mange gange betydelig sjovere at se end Hollywoodproducerede komedier, specielt hvis man inkludere alkohol eller gør filmoplevelsen til et spil.
Mystery Science Theater 3000 har gennem flere år taget ringe film under kærlig behandling, men nu er jeg blevbet meget begejstret for film fra discountselskabet Asylum, der på det seneste har givet os nyklassikere som Megashark Vs Giant Octopus og Mega Piranha. Af andre film kan nævnes hvad som helst andet, der indeholder "vs" i titlen og tv-film fra SyFy channel.
Er man nogle stykker til en filmaften kan man spiffe oplevelsen lidt op, hvis man følger disse ganske få regler.
Der må drikkes/spises slik/popcorn eller truttes i horn når:
- der bliver brugt klip fra andre film; typisk naturfilm med fisk eller bjerge. - det samme klip bliver brugt igen, også selvom det er blevet spejvendt. - der bliver sagt "Oh My God!" eller "What is/was it/that!?" - et ur springer i tiden pga continuity error. - når filmen stjerneskuespiller siger replikker( der er gerne et enkelt semikendt navn i filmene). - når man ser mikrofonen. - når personer i baggrunden tydeligvis ikke hører med i filmen.
Find selv på flere. God fornøjelse
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Jeg har for et stykke tid siden, købt Troma collection, jeg havde ikke de store forventninger, men blev da noget overrasket, fordi den var jo dårlig lavet også alligvel ikke fordi jeg var underholdt hele vejen igennem og grinede, men det handler vel også hvilken genre komedie, man vælger at lave, men jeg har endnu ikke fundet en b/kult film med sort humor i som jeg ikke fandt underholdende.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Men Megashark vil jeg faktisk ikke kategorisere som en dårlig, sjov film. Der er få øjeblikke i den film, som er tæt på det geniale...men alt det har man set i traileren.
Troma Collection(Class of Nuke 'em High, Toxic Avenger og Cannibal the Musical) er gode eksempler. Troll 1 og 2 og Ghoulies lige så.
Synes der tegner et billed af, at filmene skal være fra 80'erne.
Hvis man tager de gamle superskodfilm af Ed Wood, Manos The Hands of Fate, Horrors of Spider Island, Beast of Yucca Flats, Robot Monster, synes jeg de er i en liga for sig selv: Så dårlig, at man ikke kan holde ud at se det.
Men at lave drukspil ud af det, det har jeg nu aldrig overvejet...den kan også laves hardcore:
- hver gang de bliver sagt en replik utroværdigt...;)
Det er jo netop ikke tilfældet med mange af de nye filmselskaber, der laver film for godt $1 mill med computereffekter lavet på almindelige PC´ere. Specielt Asylum har lavet en række skrækkelige stinkere der ligger lige op af kendte titler: 2012: Doomsday, Titanic II, Paranormal Entity, The Day the Earth Stopped, The Terminators, I am Omega og Snakes on a Train. Se listen her. Der timers underholdning.
Skeloboy (3) skrev:
Men at lave drukspil ud af det, det har jeg nu aldrig overvejet
Jeg vil heller ikke ligefrem opfordre til druk
I Sharktopus har den mandlige hoverolle tydeligvis trænet og benytter enhver lejlighed til at løbe rundt i bar overkrop. Her må hujes max. I selv samme film har Roger Corman, der må siges at være Godfather of B-movies, en cameo. Har er krediteret for 395 titler som producer/exec producer. Det er da imponerende
Og jeg havde da helt glemt den vigtigste: Der skal bundes, når man hører The Wilhelm Scream
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Diamond in the Rough klubben som pt. tæller gi-jones undertegnede og nogle andre, går vi ikke efter de åbenlyse dårlige film, det skal være film der mener de/tror på sig selv, men er komiske af netop den grund.
self. er effekterne måske ikke det bedste, men det er film som ikke selv er hel klar over de er dårlige, det er lidt en balcnhegang nogen gange og finde dem, og nogen gange kan man ende i en god, god film selv om det ikke var meningen 8-)
Vi har ikke rigtig druklege, men vi prøver altid og se hvor meget de følger den uskrevne regel med The Black Dude, blondinen osv.
Og så snakker vi en del ind over filmene, meget hyggeligt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 lyspunkt 14 år siden
Mystery Science Theater 3000 har gennem flere år taget ringe film under kærlig behandling, men nu er jeg blevbet meget begejstret for film fra discountselskabet Asylum, der på det seneste har givet os nyklassikere som Megashark Vs Giant Octopus og Mega Piranha. Af andre film kan nævnes hvad som helst andet, der indeholder "vs" i titlen og tv-film fra SyFy channel.
Er man nogle stykker til en filmaften kan man spiffe oplevelsen lidt op, hvis man følger disse ganske få regler.
Der må drikkes/spises slik/popcorn eller truttes i horn når:
- der bliver brugt klip fra andre film; typisk naturfilm med fisk eller bjerge.
- det samme klip bliver brugt igen, også selvom det er blevet spejvendt.
- der bliver sagt "Oh My God!" eller "What is/was it/that!?"
- et ur springer i tiden pga continuity error.
- når filmen stjerneskuespiller siger replikker( der er gerne et enkelt semikendt navn i filmene).
- når man ser mikrofonen.
- når personer i baggrunden tydeligvis ikke hører med i filmen.
Find selv på flere. God fornøjelse
#2 MOVIE1000 14 år siden
#3 Skeloboy 14 år siden
Men Megashark vil jeg faktisk ikke kategorisere som en dårlig, sjov film. Der er få øjeblikke i den film, som er tæt på det geniale...men alt det har man set i traileren.
Troma Collection(Class of Nuke 'em High, Toxic Avenger og Cannibal the Musical) er gode eksempler. Troll 1 og 2 og Ghoulies lige så.
Hvis man tager de gamle superskodfilm af Ed Wood, Manos The Hands of Fate, Horrors of Spider Island, Beast of Yucca Flats, Robot Monster, synes jeg de er i en liga for sig selv: Så dårlig, at man ikke kan holde ud at se det.
Men at lave drukspil ud af det, det har jeg nu aldrig overvejet...den kan også laves hardcore:
- hver gang de bliver sagt en replik utroværdigt...;)
#4 lyspunkt 14 år siden
Det er jo netop ikke tilfældet med mange af de nye filmselskaber, der laver film for godt $1 mill med computereffekter lavet på almindelige PC´ere. Specielt Asylum har lavet en række skrækkelige stinkere der ligger lige op af kendte titler: 2012: Doomsday, Titanic II, Paranormal Entity, The Day the Earth Stopped, The Terminators, I am Omega og Snakes on a Train.
Se listen her. Der timers underholdning.
Jeg vil heller ikke ligefrem opfordre til druk
I Sharktopus har den mandlige hoverolle tydeligvis trænet og benytter enhver lejlighed til at løbe rundt i bar overkrop. Her må hujes max.
I selv samme film har Roger Corman, der må siges at være Godfather of B-movies, en cameo. Har er krediteret for 395 titler som producer/exec producer. Det er da imponerende
Og jeg havde da helt glemt den vigtigste:
Der skal bundes, når man hører The Wilhelm Scream
#5 elwood 14 år siden
self. er effekterne måske ikke det bedste, men det er film som ikke selv er hel klar over de er dårlige, det er lidt en balcnhegang nogen gange og finde dem, og nogen gange kan man ende i en god, god film selv om det ikke var meningen 8-)
Vi har ikke rigtig druklege, men vi prøver altid og se hvor meget de følger den uskrevne regel med The Black Dude, blondinen osv.
Og så snakker vi en del ind over filmene, meget hyggeligt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 Skeloboy 14 år siden