Så er det tid til tv-verdens oscar... Vi alle ved at Lost vinder;D men det skal da ses alligevel. Jeg kan godt se over tyrkisk tv, der er endda 2 tyrkiske kanaler der sender live, men så skal jeg til at trække et ledning ind til mit egen værelse... Er der nogen her der ved noget om svensk, norsk, tysk, fransk kanaler viser det, så man slipper for kabelbøvlet?
Hvorfor har jeg aldrig hørt om den serie? Har du set den bruce? Er den i samme liga som Deadwood? Nej vent scratch det... Når den i det mindste Deadwood til sporene?
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
#5 Jeg har set serien to gange og er igang med den tredie nu. Den er i en HELT anden stil end Deadwood, men den bedste serie jeg har set siden. Den er kompromisløst gennemført omkring sin tid og når godt omkring i løbet af seriens 13 afsnit, hvad angår humor, dramatik, chauvanisme og en masse sprut og smøger.
Deadwood? Ingen når Deadwood! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
AMCs "Broken Trail" var ligeledes godt repræsenteret til sidste års Emmy Award - men løb "kun" med 4 statuetter. Deres "Mad Men" og "Breaking Bad" (om en high school lærer der starter et meth-lab for at kunne forsøge hans familie), har ikke ligefrem været meget i vælten i USA og heller ikke haft de bedste ratings. Mad Men er en af de serier der fortjener mere opmærksomhed - men som sikkert ikke får den. AMC er derudover på vej med en ny mini-serie, en genindspilning af "The Prisoner", med Jim Caviezel og Ian McKellen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Mad Men har kvaliteter, no doubt omkring det. Men det er fra kabel tv. Der er 2 serier fra kabel tv med i år,Mad Men og Dexter, som de derover betragter som helt sensationelt at de kunne blive nomineret.
Nogle kan godt mene at de har fået deres anerkendelse med at bare blive nom. og at Mad Men allerede har hævet Golden Globe hjem. En anden ting der skulle være et minus for dem er at 2. sæson er begyndt og den skulle vist ikke kvalitets mæssig ikke være på højde med 1. sæson og det kan godt have en negativ effekt på de academy medlemmer der skal stemme. Jeg ved godt at producerne har sendt 5 episoder ind for bedømmelse men nogle kan godt blive påvirket af de episoder som der i øjeblikket kører på tv.
Tilgengæld dem som ser Lost, ved at Lost har virkelig haft et godt comeback efter en dårlig s2 og en halvskidt sæson 3 start. Men Lost blev på det groveste overset sidste år med en fantastisk sæson 3 afslutning og nogle vil mene at de skylder Lost noget. Og ikke nok med det så har sæson 4 kvalitets mæssig været helt fantastisk. Og alle elsker jo et comeback. Men vi alle glæder os til søndag nat.
P.S. Pis der er ingen kanaler på stofa der viser emmy, så jeg skal til at trække de ledninger alligevel;D
Der er uden tvivl konflikt mellem rating og critics, for Mad Men er ikke, som Deadwood heller ikke var det, hr. og fru USA's mainstream kop te. Derfor blev Mad Men kun set af 1.1 million seere i gennemsnit første sæson, hvilket dog var en succes for AMC. Og premieren på sæson to røg over 2 millioner, hvilket blev kaldt "Mad Men Gets Mad Ratings".
Man Men forbliver i meget høj kurs blandt kritikere, jeg vil sige ... dem som kan holde en TV serie ud, som kræver tålmodighed og hvor seriens kvalitet intet har at gøre med action eller fast pace, men i at gå i dybden med perioden, karakterer og ikke mindst lægge vægt på skuespilskvalitet i topklasse. Jeg er ikke i tvivl om, at majoriteten af hjem vælger at skrue om på en sæson 3 eller 4 episode af en serie som Lost, men den serie har så aldrig sagt mig noget.
Ingen kan ihvertfald tage de historiske 16 nomineringer væk og jeg er nu godt tilfreds med Golden Globen, som jeg personligt vægter højere, alene på baggrund af en langt bedre track record med at vurdere kvalitet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
"Ingen kan ihvertfald tage de historiske 16 nomineringer væk..."
Hvori ligger det historiske? AMCs "Broken Trail" fik ligeledes 16 nomineringer sidste år. Der er stadig langt til en serie som "Roots" som fik whooping 37 nomineringer i '77 og "NYPD Blue" med 27 i '94. I år bliver den også slået af "30 Rock", der har skrabet 17 sammen og "John Adams" med 23.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#1 cansi 16 år siden
Jeg kan godt se over tyrkisk tv, der er endda 2 tyrkiske kanaler der sender live, men så skal jeg til at trække et ledning ind til mit egen værelse... Er der nogen her der ved noget om svensk, norsk, tysk, fransk kanaler viser det, så man slipper for kabelbøvlet?
#2 filmz-Bruce 16 år siden
#3 sluppermand 16 år siden
#4 filmz-Bruce 16 år siden
#5 sluppermand 16 år siden
#6 filmz-Bruce 16 år siden
Deadwood? Ingen når Deadwood! :)
#7 filmz-vassago 16 år siden
#8 cansi 16 år siden
Nogle kan godt mene at de har fået deres anerkendelse med at bare blive nom. og at Mad Men allerede har hævet Golden Globe hjem.
En anden ting der skulle være et minus for dem er at 2. sæson er begyndt og den skulle vist ikke kvalitets mæssig ikke være på højde med 1. sæson og det kan godt have en negativ effekt på de academy medlemmer der skal stemme. Jeg ved godt at producerne har sendt 5 episoder ind for bedømmelse men nogle kan godt blive påvirket af de episoder som der i øjeblikket kører på tv.
Tilgengæld dem som ser Lost, ved at Lost har virkelig haft et godt comeback efter en dårlig s2 og en halvskidt sæson 3 start. Men Lost blev på det groveste overset sidste år med en fantastisk sæson 3 afslutning og nogle vil mene at de skylder Lost noget. Og ikke nok med det så har sæson 4 kvalitets mæssig været helt fantastisk. Og alle elsker jo et comeback. Men vi alle glæder os til søndag nat.
P.S. Pis der er ingen kanaler på stofa der viser emmy, så jeg skal til at trække de ledninger alligevel;D
#9 filmz-Bruce 16 år siden
Man Men forbliver i meget høj kurs blandt kritikere, jeg vil sige ... dem som kan holde en TV serie ud, som kræver tålmodighed og hvor seriens kvalitet intet har at gøre med action eller fast pace, men i at gå i dybden med perioden, karakterer og ikke mindst lægge vægt på skuespilskvalitet i topklasse. Jeg er ikke i tvivl om, at majoriteten af hjem vælger at skrue om på en sæson 3 eller 4 episode af en serie som Lost, men den serie har så aldrig sagt mig noget.
Ingen kan ihvertfald tage de historiske 16 nomineringer væk og jeg er nu godt tilfreds med Golden Globen, som jeg personligt vægter højere, alene på baggrund af en langt bedre track record med at vurdere kvalitet.
#10 filmz-vassago 16 år siden
Hvori ligger det historiske? AMCs "Broken Trail" fik ligeledes 16 nomineringer sidste år. Der er stadig langt til en serie som "Roots" som fik whooping 37 nomineringer i '77 og "NYPD Blue" med 27 i '94. I år bliver den også slået af "30 Rock", der har skrabet 17 sammen og "John Adams" med 23.