Har lige haft fornøjelsen af et møde med jobcentret og hvis jeg ikke finder et job eller et sted at komme i virksomhedspratik inden 4. januar står den på 6 ugers jobsøgningskursus!
Jeg ved ikke om I har hørt mine skræk historier om det 1-uge-jobsøgningskursus jeg allerede har været på i oktober, men det bestod i høj grad af at drikke kaffe og lave opgaver som man kunne have lavet på 1½ dag. Nu skal jeg så på et lignende kursus blot trukket ud over 6 uger.
Jeg har fået at vide at netværk er vejen frem, så nu er jeg blevet desperat og spørger Filmz om hjælp.
Jeg søger som sagt et job eller et sted hvor jeg kan komme i virksomhedspraktik. (Virksomhedspraktikken er gratis arbejdskraft for virksomheden af 4 ugers varighed, hvor jeg modtager dagpenge imens.)
Jeg søger i høj grad en kontorstilling med kød på, der dog ikke indeholder regnskab (min svage side). Jeg er uddannet cand. merc. i styring og ledelse og har en bred viden inden for supply chain management, herunder produktions- og lagerstyring, leverandørstyring, organisations udvikling og problemløsning i produktionsvirksomheder. Men har også et generelt kendskab til administrativt arbejde. Jeg har tidligere beskæftiget mig med lagerarbejde, herunder lagerekspedition og weekendleder på et lager.
Men reelt set er jeg åben over for hvad som helst, så længe jeg får et ben indenfor et sted.
Det geografiske område hedder Syd og Sønderjylland/Trekantsområdet (til Vejle i nord og Vejen kommune i Vest) og for en jobmulighed også Fyn.
Jeg søger ikke et job med en kæmpe løn, men blot jeg kan få lov at lave noget fornuftigt.
Og nu for at I ikke skal tror at jeg ikke selv gør noget – jeg er pålagt at søge minimum 3 stillinger i ugen af min a-kasse og jeg har en plan om at sende uopfordrede ansøgninger til en del virksomheder i lokalområdet.
Så kære Filmz-venner hvis I kender nogle der kan mangle en som mig eller I har nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre – så skal I være velkommen.