Har lige haft fornøjelsen af et møde med jobcentret og hvis jeg ikke finder et job eller et sted at komme i virksomhedspratik inden 4. januar står den på 6 ugers jobsøgningskursus!
Jeg ved ikke om I har hørt mine skræk historier om det 1-uge-jobsøgningskursus jeg allerede har været på i oktober, men det bestod i høj grad af at drikke kaffe og lave opgaver som man kunne have lavet på 1½ dag. Nu skal jeg så på et lignende kursus blot trukket ud over 6 uger.
Jeg har fået at vide at netværk er vejen frem, så nu er jeg blevet desperat og spørger Filmz om hjælp.
Jeg søger som sagt et job eller et sted hvor jeg kan komme i virksomhedspraktik. (Virksomhedspraktikken er gratis arbejdskraft for virksomheden af 4 ugers varighed, hvor jeg modtager dagpenge imens.)
Jeg søger i høj grad en kontorstilling med kød på, der dog ikke indeholder regnskab (min svage side). Jeg er uddannet cand. merc. i styring og ledelse og har en bred viden inden for supply chain management, herunder produktions- og lagerstyring, leverandørstyring, organisations udvikling og problemløsning i produktionsvirksomheder. Men har også et generelt kendskab til administrativt arbejde. Jeg har tidligere beskæftiget mig med lagerarbejde, herunder lagerekspedition og weekendleder på et lager.
Men reelt set er jeg åben over for hvad som helst, så længe jeg får et ben indenfor et sted.
Det geografiske område hedder Syd og Sønderjylland/Trekantsområdet (til Vejle i nord og Vejen kommune i Vest) og for en jobmulighed også Fyn.
Jeg søger ikke et job med en kæmpe løn, men blot jeg kan få lov at lave noget fornuftigt.
Og nu for at I ikke skal tror at jeg ikke selv gør noget – jeg er pålagt at søge minimum 3 stillinger i ugen af min a-kasse og jeg har en plan om at sende uopfordrede ansøgninger til en del virksomheder i lokalområdet.
Så kære Filmz-venner hvis I kender nogle der kan mangle en som mig eller I har nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre – så skal I være velkommen.
Jeg er uddannet cand. merc. i styring og ledelse og har en bred viden inden for supply chain management, herunder produktions- og lagerstyring, leverandørstyring, organisations udvikling og problemløsning i produktionsvirksomheder. Men har også et generelt kendskab til administrativt arbejde. Jeg har tidligere beskæftiget mig med lagerarbejde, herunder lagerekspedition og weekendleder på et lager.
Jeg kender mange med lignende baggrund, der arbejder som ERP-konsulenter. Thy-data har masser konsulenter med samme baggrund, og de har endda en afdeling i Kolding.
Apropos netværk til jobsøgning, så kan jeg anbefale Linkedin.com - en slags professionel facebook hvor man kan benytte sit netværk til at finde jobs uden alt det eyecandy der findes på FB. Der er også desideret job annoncer derinde. Jeg brugte det selv for et par år siden da jeg var arbejdsløs og godt nok skaffede det mig ikke job, men kom da til en samtale eller to pga. af det, så det er måske værd at prøve. Bliver selvfølgeligt bedre hvis du kender mange derinde. :-) Kan være godt til at få en indgangsvinkel til et firma/job.
Jeg endte selv med at finde job efter 6-7 måneders ledighed ved at søge lidt udenfor min 'normale' branche. Det betyder ikke at man ikke behøver være kritisk, men det kan måske åbne op for nogle nye ideer hvis man kigger lidt ud over de jobs man normalt søger og prøver at gøre søgningen en smule bredere.
@Maniac.dk - tak, prøver at kontakte dem, selv om ERP især SAP ikke er min stærke side har jeg da haft undervisning i det.
@McPeter - er på Linkedin men mit netværk er ikke så stort og mange af dem som er i mit netværk er ligeledes arbejdsløse :D Det er så rart at være nyuddannet.
Skal jeg spørge ved Post Danmark (sydjyllands postcenter i Fredericia). De har da en praktikant lige nu (som stopper til jul), så det kunne da være at de manglede nogen i en af deres driftafdelinger?
Aner ikke om det kunne have interesse eller overhovedet have noget at gøre med din uddannelse, men jeg kan prøve at skaffe nummeret til vores personalechef.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Som udgangspunkt kan du jo tage en virksomhedspraktik alle steder, da det er gratis for en given virksomhed. Det du skal gøre er at udpege dig en virksomhed. Så tager du helt uformeldt derud, og fortæller hvorfor det ville være en god idé. Det vigtige er at du siger "Er det noget du vil hjælpe mig med?" (Det er nemlig svært at sige nej til nogen der beder om hjælp) Få dem til at forstå, at det skal være kompetencegivende for din videre færd, og at de ikke skal bruge mange ressourser på at have dig med en måned, da du er helt og holdent selvkørende. Men det er vigtigt at møde op og sælge sig selv og idéen til firmaet. Sendte ansøgninger virker ikke i dag, da det vælter ind ved virksomhederne, og det ikke er unormalt at de får 2-300 ansøgninger. Med fordel kan du printe blanketten vedr. praktik ud og ha den med i hånden, så er formalia nemlig gjort med det samme, og så skal JC bare godkende praktikken. Den ligger i den grønne linje øverst på JobNet under "blanketter".
God jagt :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Har lige selv fået et virksomhedspraktik-sted, hvor han sagde, at der var en lille mulighed for en efterfølgende projektansættelse, hvis jeg kunne komme med fede ideer:)
#1 tiany 15 år siden
Har lige haft fornøjelsen af et møde med jobcentret og hvis jeg ikke finder et job eller et sted at komme i virksomhedspratik inden 4. januar står den på 6 ugers jobsøgningskursus!
Jeg ved ikke om I har hørt mine skræk historier om det 1-uge-jobsøgningskursus jeg allerede har været på i oktober, men det bestod i høj grad af at drikke kaffe og lave opgaver som man kunne have lavet på 1½ dag. Nu skal jeg så på et lignende kursus blot trukket ud over 6 uger.
Jeg har fået at vide at netværk er vejen frem, så nu er jeg blevet desperat og spørger Filmz om hjælp.
Jeg søger som sagt et job eller et sted hvor jeg kan komme i virksomhedspraktik. (Virksomhedspraktikken er gratis arbejdskraft for virksomheden af 4 ugers varighed, hvor jeg modtager dagpenge imens.)
Jeg søger i høj grad en kontorstilling med kød på, der dog ikke indeholder regnskab (min svage side).
Jeg er uddannet cand. merc. i styring og ledelse og har en bred viden inden for supply chain management, herunder produktions- og lagerstyring, leverandørstyring, organisations udvikling og problemløsning i produktionsvirksomheder. Men har også et generelt kendskab til administrativt arbejde. Jeg har tidligere beskæftiget mig med lagerarbejde, herunder lagerekspedition og weekendleder på et lager.
Men reelt set er jeg åben over for hvad som helst, så længe jeg får et ben indenfor et sted.
Det geografiske område hedder Syd og Sønderjylland/Trekantsområdet (til Vejle i nord og Vejen kommune i Vest) og for en jobmulighed også Fyn.
Jeg søger ikke et job med en kæmpe løn, men blot jeg kan få lov at lave noget fornuftigt.
Og nu for at I ikke skal tror at jeg ikke selv gør noget – jeg er pålagt at søge minimum 3 stillinger i ugen af min a-kasse og jeg har en plan om at sende uopfordrede ansøgninger til en del virksomheder i lokalområdet.
Så kære Filmz-venner hvis I kender nogle der kan mangle en som mig eller I har nogle forslag til hvad jeg ellers kan gøre – så skal I være velkommen.
#2 Skeloboy 15 år siden
Men det er sgu sygt....så hvis I har noget, så find lige noget til Tiany:)
#3 maniac 15 år siden
Jeg kender mange med lignende baggrund, der arbejder som ERP-konsulenter. Thy-data har masser konsulenter med samme baggrund, og de har endda en afdeling i Kolding.
#4 McPeter 15 år siden
Jeg endte selv med at finde job efter 6-7 måneders ledighed ved at søge lidt udenfor min 'normale' branche. Det betyder ikke at man ikke behøver være kritisk, men det kan måske åbne op for nogle nye ideer hvis man kigger lidt ud over de jobs man normalt søger og prøver at gøre søgningen en smule bredere.
Pøj pøj med det i hvert fald. :-)
#5 tiany 15 år siden
@McPeter - er på Linkedin men mit netværk er ikke så stort og mange af dem som er i mit netværk er ligeledes arbejdsløse :D Det er så rart at være nyuddannet.
#6 gi-jones 15 år siden
#7 wimmie 15 år siden
Aner ikke om det kunne have interesse eller overhovedet have noget at gøre med din uddannelse, men jeg kan prøve at skaffe nummeret til vores personalechef.
#8 davenport 15 år siden
Det du skal gøre er at udpege dig en virksomhed. Så tager du helt uformeldt derud, og fortæller hvorfor det ville være en god idé. Det vigtige er at du siger "Er det noget du vil hjælpe mig med?" (Det er nemlig svært at sige nej til nogen der beder om hjælp)
Få dem til at forstå, at det skal være kompetencegivende for din videre færd, og at de ikke skal bruge mange ressourser på at have dig med en måned, da du er helt og holdent selvkørende.
Men det er vigtigt at møde op og sælge sig selv og idéen til firmaet.
Sendte ansøgninger virker ikke i dag, da det vælter ind ved virksomhederne, og det ikke er unormalt at de får 2-300 ansøgninger.
Med fordel kan du printe blanketten vedr. praktik ud og ha den med i hånden, så er formalia nemlig gjort med det samme, og så skal JC bare godkende praktikken.
Den ligger i den grønne linje øverst på JobNet under "blanketter".
God jagt :)
#9 Skeloboy 15 år siden
#10 Wangsgaard 15 år siden
Er selv om linklin og det kunne da være en fed ide at connecte med filmz-bruger.