"Radio emission and sound are different phenomena. Sounds consists of pressure variation in air, water or other materials (i.e. sound will therefore not travel in vacuum). Radio emission, as well as visible light, consists of electromagnetic waves."
Læser til ingeniør, og så er min far desuden radio-amatør og sidder og snakker i radio med folk fra den anden side af jorden med antenner han har stillet op ude i haven... :-)
En IT-supporter er heller ikke så god til at løse gåder ;) måske hvis det angår om computere, men om en skov, et træ og lyden... narh, det tager en evighed :p
Taget ud af context, vil et lufttomt rum renset for luftmolekyler, være et godtaget svar. Men det er så her at fysikken i sig selv kommer en smule til kort, og filosofien træder til.
Så er spørgsmålet... Vil et lufttomt rum nogensinde forekomme i en isoleret tilstand - uafhængigt af en ekstern omverden (med "lyd")??
Den totale stilhed vil altså være den totale tomhed/intethed. Eller med andre ord - et kosmos som ikke er til. Et univers som ikke er...
Og kan kosmos være til - uden at være til??
Man kan køre den ret langt ud, ser det ud til :)
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
#21 Spanner 22 år siden
Jeg hader at skulle røbe det for dig, men de antenner, der sidder på en radio, opfanger heller ikke lydbølger, der flyver gennem luften :)
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#22 McPeter 22 år siden
"Radio emission and sound are different phenomena. Sounds consists of pressure variation in air, water or other materials (i.e. sound will therefore not travel in vacuum). Radio emission, as well as visible light, consists of electromagnetic waves."
Læs mere
#23 Patriarch 22 år siden
#24 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#25 McPeter 22 år siden
#26 filmz-Slacz 22 år siden
måske hvis det angår om computere, men om en skov, et træ og lyden... narh, det tager en evighed :p
#27 lagoni 22 år siden
hehe, havde lige læst det her da jeg så hvad du havde skrevet. det er måske ikke humor på højt plan, men det var sjovt nok til mig :)
#28 filmz-Slacz 22 år siden
Hehe, havde læst noget af den før :)
Sådan er jeg ikke helt endnu - og håber da bestemt ikke jeg bliver ligesom det der var beskrevet i dit link ;)
Mangler stadig liiige at blive færdig med uddannelsen.. hehe
#29 lagoni 22 år siden
#30 coolflash 22 år siden
Taget ud af context, vil et lufttomt rum renset for luftmolekyler, være et godtaget svar. Men det er så her at fysikken i sig selv kommer en smule til kort, og filosofien træder til.
Så er spørgsmålet... Vil et lufttomt rum nogensinde forekomme i en isoleret tilstand - uafhængigt af en ekstern omverden (med "lyd")??
Den totale stilhed vil altså være den totale tomhed/intethed. Eller med andre ord - et kosmos som ikke er til. Et univers som ikke er...
Og kan kosmos være til - uden at være til??
Man kan køre den ret langt ud, ser det ud til :)