Gravatar

#31 McPeter 22 år siden

Tja... nu er der jo ikke særligt mange ting i denne verden der forekommer i 100% 'ren' tilstand - hvorfor skulle stilhed være en undtagelse... :-)

Tror nu at rummet som vi kender det er stille nok til mig... hvis jeg ikke kan høre noget - så er der stille nok! :-)

Så er det en helt anden sag at det er fedt når George Lucas smider 'sonic-bombs' i rummet - det er da et godt forsøg på et alternativ til 'rigtige' eksplosioner uden ilt... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#32 McPeter 22 år siden

Kom forresten lige i tanke om en sjov side der går under det meget beskrivende navn:
Insultingly Stupid Movie Physics

Selvom I måske ikke ønsker at se nogle af jeres favorit-film bliven gennemgnasket af logisk sans, så er der dog et menu-punkt der hedder 'Space Explosions'... sådan lidt apropos. :-)

Der er også et menu-punkt der hedder 'Sound'. I slutningen af det afsnit bliver 2001: A Space Odyssey rost for at have undladt lyd i rummet.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#33 MadMartigan 22 år siden

#1: Hvem er "ingen"??? Man kunne jo opstille en microfon...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#34 dyg 22 år siden

Er det essentielle spørgsmål ikke: Når der ingen er til stede til at se træet falde, falder træet så? Er træet der overhovedet?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#35 Patriarch 22 år siden

Samme type spørgsmål
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#36 filmz-cko 22 år siden

hehe netop... hvordan kan vi påvise at noget er der, som vi ikke selv kan opfatte i lige det øjeblik. Hvordan kan jeg vide at verden eksistere uden for min dør... det kan jeg kun når jeg åbner døren, men idet jeg sidder her... lige nu... kan jeg ikke vide det...

i Ray Bradbury's novelle "Ikke nogen særlig nat eller morgen" (har desværre kun læst den danske), er der en karakter der bliver ret sindssyg af netop disse spørgsmål... han leder også efter den absolute intethed...

I sidste ende er naturvidenskaben vel bare et forsøg på at forklare de ting vi opfatter, og hvis de ikke kan forklares, så lave regler for dem (som med tyngdekraften) som holder. Når reglerne så ikke holder, laves der nye regler...

Filosofien bruges derimod til at stille spørgsmålstegn ved de ting vi opfatter, (og i dette tilfælde de ting vi ikke opfatter hehe)... hvad er de fysiske love uden vores evne til at opfatte dem?

Ville vi se en anden verden med en ekstra sans?

shit... nu gik jeg lidt amok... men en fed tråd...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#37 dyg 22 år siden

Så vidt jeg ved, hæng mig ikke op på det, så hører spørgsmålet om træet er der eller ej, når vi ikke kigger, hjemme i Kvantemekanikken.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#38 Patriarch 22 år siden

Eller filosofien... alt afhængig af ens perspektiv tror jeg
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#39 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

#32 Cool Site McPeter :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#40 Slettet Bruger [813789284] 22 år siden

Den totale stilhed er ved 0 grader Kelvin, altså det absolutte nulpunkt. Om det så forekommer i praksis vil jeg lade være usagt.

Skriv ny kommentar: