En del af problemet er at de fleste af de lidt ældre iranske film i denne base kun har de mest minimale data og tit ikke noget plot/resume. Jeg tror jeg bliver nød til at få fat på DR da de viste den i sin tid engang er 70'erne.
Iransk film: En fattig dreng kommer fra landdistriktet ind til storbyen (måske Tehran!) hvor han hutler i starten og må til sidst skaffe penge ved at sælge sit blod på et hospital. En driftig læge beder drengen om at organisere denne 'indsamling' blandt andre fattige og det ender med at den nu unge mand stiger i de social 'grader' og bliver ret magtfuld da han kva sit arbejde få kendskab til en del af hospitalslægernes 'hemmeligheder' og det korrupte hospitalssystem. Lægerne kommer efterhånden 'i lommen' på ham.
Hospitalssystemet blev fortolket af de daværende (1970'erne) politiske systemkritikere i Iran som et minibillede på shaens system; korruption alle steder mv.
#1 21 år siden
Jeg skal finde en bestemt iransk film fra 1970'erne og jeg har kun handlingen i store træk at gå ud fra.
Kan nogen her anbefale en 'engelsk sproget' web-database eller en website med kyndige service medarbejdere ??
vh
Lars
[email protected]
#2 filmz-Kadann 21 år siden
#3 inflector 21 år siden
#4 filmz-nuuk25 21 år siden
Jeg kender godt http://www.imdb.com men den er ikke god at søge i da man ikke kan afgrænse søgeresultater yderligere !
;-) Lars
#5 lagoni 21 år siden
#6 filmz-nuuk25 21 år siden
#7 gi-jones 21 år siden
#8 lagoni 21 år siden
#9 trekster 21 år siden
#10 filmz-nuuk25 21 år siden
Iransk film:
En fattig dreng kommer fra landdistriktet ind til storbyen (måske Tehran!) hvor han hutler i starten og må til sidst skaffe penge ved at sælge sit blod på et hospital. En driftig læge beder drengen om at organisere denne 'indsamling' blandt andre fattige og det ender med at den nu unge mand stiger i de social 'grader' og bliver ret magtfuld da han kva sit arbejde få kendskab til en del af hospitalslægernes 'hemmeligheder' og det korrupte hospitalssystem. Lægerne kommer efterhånden 'i lommen' på ham.
Hospitalssystemet blev fortolket af de daværende (1970'erne) politiske systemkritikere i Iran som et minibillede på shaens system; korruption alle steder mv.
Ka' ik' huske mer' - men den var go'
vh
Lars