Gravatar

#31 filmz-yoshimura 21 år siden

Historien er glimrende (snupet mere eller mindre direkte fra Ray Bradbury), og filmen fungerer også rigtigt godt. Der er nogle fede og anderledes kampscener i, som er superflotte at se på, men jeg kan ikke lade være med at synes, at den har et skær af B-film over sig. Det er under alle omstændigheder en seværdig film (jeg har selv den koreanske udgave).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#32 El vez 21 år siden

Ja den er uden tvivl lavet på et rimelig begrænset budget, $20 millioner er ikke meget nu om dage, men det er nu lykkedes dem at udnytte det ret godt og den fungerer 100% efter min mening.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#33 ks 21 år siden

Jep, den er absolut værd at eje.
Gravatar

#34 Vestas 21 år siden

SPOILERS!
Okay, jeg synes altså ikke den er så god. Selve ideen med at menneskerne selv skal injicere sig med det stof, der medfører, at de ikke kan have følelser, er da for langt ude. Desuden ser det ikke ud til at virke særlig godt. Ham chefen (og også Taye Diggs da han bliver beskyldt for at være forræder) har hele tiden følelsesudbrud i form af vrede, hvilket jo ikke skulle kunne ske. Desuden vil jeg mene at de standing ovations som ”The Father”s storskærms taler får heller ikke burde kunne lade sig gøre osv. osv. På grund af disse selvmodsigelser synes jeg at filmen er knap så gennemført, som den kunne have været. Men ellers er den da meget underholdende med nogle fine actionscener og nogle okay twists til sidst inden den så går over i en computerspilsagtig slutning, hvor Bale kæmper sig igennem forskellige rum indtil han når til slutmodstanderen. Til sidst skal vi så også lige se Diggs få skåret en skive af sit ansigt. Det er jo så moderne (Ghost Ship, Resident Evil, Ichi the Killer, 13 Ghosts, Cube, Underworld).
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#35 Zelle 21 år siden

#34 - Det er jo klart at de ikke bliver 100% uden følelser. Det stoffet gør er jo mere at undertrykke følelserne, meget stærke følelser kan den ikke undertrykke helt... Så jeg syntes sku det holder meget godt... Dog er der vist nok (lidt tid siden jeg har set den) nogle få steder hvor den lige har lidt der ikke burde være der....
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#36 Vestas 21 år siden

#35 - Nej, ifølge filmen burde stoffet fjerne følelserne helt. Hver gang nogen nogen bliver spurgt om, hvad de synes om noget, kan de ikke tage stilling til det (f.eks. da Bale bliver spurgt om hvorfor han flytter rundt på tingene på sit skrivebord). Derfor synes jeg at især den scene, hvor folk sidder på rad og række til en officiel storskærmstale for at høre The fathers propaganda, for så efter talen at rejse sig op og juble virker fuldstændig langt ude, når man tager følelsesplottet i betragtning. Det er bare den mest centrale pointe i filmen og den bliver bare ikke overholdt. Det er synd, for filmen er altså ellers okay - især scenen med hundehvalpene... ;)
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#37 Zelle 21 år siden

#36 - At stoffet ikke fjerner følelserne 100%, er ikke noget de nævner i filmen nej, men det er en konklusion jeg selv har draget da det virker fornuftigt. De vil selvfølgelig omtale stoffet som om det gjorde...
At de jubler viser jo bare, imho, at siden de har fået "slettet" deres følelser er de superlette at hjernehvaske og kan derfor hurtigt tro at de skal føle "glæde" ved den tale og jubler, men de føler det jo nok netop ikke... Man kan nok vælge at se det på din måde, men jeg vælger at lade være da filmen netop så holder og er super fed ;D

btw. hunde-scenen er rigtigt god ja ;D
Gravatar

#38 Vestas 21 år siden

# 37 - Fair nok. Det skal du selvfølgelig have lov til.
Gravatar

#39 Zelle 21 år siden

tak ;D
Gravatar

#40 ks 21 år siden

Stoffet fungerer jo som hjernevaskning. Det er naturligvis derfor de allesammen sidder og tilbeder "Father". Sådan opfattede jeg det i hvert fald, og med hensyn til nogle af de højtstående medlemmer af "regeringen" i filmen, så tror jeg ikke at de tager stoffet. Det ville jo ikke give mening da stoffet fjerner evnen til at tage beslutninger, eller i hvert fald evnen til at forklare hvorfor man gør hvad. "Father" manipulerer og undertrykker blot samfundet.

Skriv ny kommentar: