Søgte efter en film jeg så på TV2 sidst i 80'erne, og som jeg aldrig har kunnet finde siden. Ved en Google-søgning kom jeg tilfældigt ind i dette forum, og jeg er sikker på, at det er den samme film vedkommene her søger i denne nedenstående gamle tråd: http://filmz.dk/forum/dvd/er-der-nogen-27445
De forslag, der kom, er dog ikke til den film, jeg søger, så jeg har lidt suplerende oplysninger om filmen: En ung pige/kvinde ansættes for en aften som barnepige, og finder et ouiji board (ånden i glasset) som hun begynder at eksperimentere med. Det fører til en del hændelser, som i første omgang virker overnaturlige, men som filmen skrider frem, viser sig at have naturlige årsager. Indtil til allersidst i filmen, hvor man ser et billigt motel kompleks bygget af trailervogne. Det blæser kraftigt, det er aften, og en ældre mand sidder og ser tv, mens han samtidigt passer receptionen. I sit skød har han ouiji boardet. Døren til receptionen klaprer i vinden, og han vender sig om og råber: Er der nogen? Og så bevæger pilen på ouiji boardet over på Yes. Og filmen slutter! Det er den eneste gang jeg har lukket døren til badeværelset for at børste tænder, inden jeg gik i seng!
Du er sikker på at det er samme film som vedkommende søger i den anden tråd, men det er ikke nogen af forslagene? Men vedkommende i den anden tråd bekræfter jo at det er filmen Witchboard...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Det kan være Deadly Messages med Kathleen Beller i hovedrollen fra 1988 tro jeg nok den er fra. Filmen kan ikke lænegere købes noget sted - heller ikke på Amazon eller IOffer. men den kan downloades.
Whitchboard 1 er det ikke. Den har jeg og kan ikke genkende den ud fra beskrivelsen.
#nr 2 Wimmie: Det er rigtigt, at han i den oprindelige tråd bekræfter, at det er den foreslåede film, men han eftersøger den på vegne af nogle andre, og har ikke selv set den, skriver han. Jeg tror, at han tager fejl i, at det er den rigtige, men kan selvfølgelig ikke være 100% sikker.
Tak til alle for svarene, jeg vil undersøge dem nærmere, men skal lige på nogle ture først. Vender tilbage senere :-)
#1 JOHNSA 12 år siden
Søgte efter en film jeg så på TV2 sidst i 80'erne, og som jeg aldrig har kunnet finde siden. Ved en Google-søgning kom jeg tilfældigt ind i dette forum, og jeg er sikker på, at det er den samme film vedkommene her søger i denne nedenstående gamle tråd:
http://filmz.dk/forum/dvd/er-der-nogen-27445
De forslag, der kom, er dog ikke til den film, jeg søger, så jeg har lidt suplerende oplysninger om filmen:
En ung pige/kvinde ansættes for en aften som barnepige, og finder et ouiji board (ånden i glasset) som hun begynder at eksperimentere med. Det fører til en del hændelser, som i første omgang virker overnaturlige, men som filmen skrider frem, viser sig at have naturlige årsager. Indtil til allersidst i filmen, hvor man ser et billigt motel kompleks bygget af trailervogne. Det blæser kraftigt, det er aften, og en ældre mand sidder og ser tv, mens han samtidigt passer receptionen. I sit skød har han ouiji boardet. Døren til receptionen klaprer i vinden, og han vender sig om og råber: Er der nogen? Og så bevæger pilen på ouiji boardet over på Yes. Og filmen slutter! Det er den eneste gang jeg har lukket døren til badeværelset for at børste tænder, inden jeg gik i seng!
#2 wimmie 12 år siden
Men vedkommende i den anden tråd bekræfter jo at det er filmen Witchboard...
#3 MMB 12 år siden
#4 lenats31 12 år siden
Whitchboard 1 er det ikke. Den har jeg og kan ikke genkende den ud fra beskrivelsen.
#5 lenats31 12 år siden
Du kan købe den som DVD på Ioffer - vidst nok som kopi - er ikke helt sikker.
#6 lenats31 12 år siden
#7 Åkepool 12 år siden
#8 lenats31 12 år siden
Deadly Messages
Pissegod film, og jeg venter pt på min skive.
#9 lenats31 12 år siden
#10 JOHNSA 12 år siden
Tak til alle for svarene, jeg vil undersøge dem nærmere, men skal lige på nogle ture først.
Vender tilbage senere :-)